Fix för omstarterna (O2X) är här nu! [Uppdaterad]

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 21 maj 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

LG in the box, låter ju väldigt officiell...

2. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte låta bli att se ironin i att du särskriver "svenskalektionerna" :D. Kan inte hitta det du talar om på den där sidan... dock hittade jag "The official information is always the same: Gingerbread for Dual is expected by the end of summer.". Alltid något...

3. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

Det pågår så mycket rykten nu, man får ta det med en nypa salt. Det baseras ju såklart på LG's oförmåga att kommunicera med marknaden, då blir det en massa löst snack istället och det slår givetvis tillbaka på något sätt..

4. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    579

MINA ENHETER

Svensklektioner skrivs ihop men svenska lektioner särskrivs FYI. Dessutom är det en markant skillnad mellan skoja på oss och ett eventuellt särskrivningsfel, som är en kontroversiell aspekt av lingvistiken. LG in the box är en officiell produkt support sida.

5. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men snälla Alvin, var på sidan står detta uttalande?

Hjälp en gammal man, jag kan inte hitta det..

6. bananapa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte jag heller? :P

7. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bananapa gillar detta.
  8. androidrules

androidrules Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan V10c vara den som kall komma i slutet på maj när jag fick den för ca 2 månader sedan?

Jag har följande:

Baseband:1035.21_20110405

Kerenl-Version 2.6.32.9-dirty

Versionnummer FRG83G

LGE-version LGP990-V10c

Har inga problem med frysningar, men omstarter några gånger i veckan.

9. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

var vänlig läs mitt inlägg #56 på sida 2.

jag har exakt din version, vilken jag tagit från england eller tyskland... men frysningar får jag... 1-2 gånger om dagen.
    Nu "löser jag" problemet genom att starta om den inom 24h alltid för att slippa skada luckan.

10. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är den tjugosjunde imorgon. Är det alltså då en uppdatering skall komma? Eller vet man inte exakt när än?

11. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    579

MINA ENHETER

27 maj 2012.

Glöm inte att det är LG vi talar om.

12. jimmyfogelqvist

jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag uppdaterade google maps, hade också problem med gps. Nu låser den på 10 sekunder, inomhus. Kan vara värt att prova.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

13. droidole

droidole Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

14. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Någon som kan ringa LG idag och se om de kan klargöra för detta?
    Jag ringde igår eftermiddag och de dementerade detta kraftigt, de vidhöll slutet på maj för sverige och sa att italien är italien.

15. jimmyfogelqvist

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag ringde för 15 minuter sedan, och killen sade att det garanterat kommer en uppdatering senast nästa vecka. Detta kan stämma eftersom deras uppdateringsservrar håller på och ställer in sig på att skicka ut en ny uppdatering, jag får meddelanden när jag söker efter uppdatering via PC Suite som möjligtvis visar på att de talar sanning.

16. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Vad får du för meddelanden? Jag testade igår natt och fick; "Du har redan senaste programvaran din idiot! Kan du sluta tjata". Samma meddelande får ja när ja ska uppdatera via mobilen, fast då är den inte lika snäll...

17. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    579

MINA ENHETER

Chattade precis med LG UK och här är en kopia av konversationen:

9:04 AM Mobile Phone Support: Hello, Alan. Can I help you with anything today? 9:05 AM Alan: Hi, I was wondering when this new patch will be released for O2X that purportedly fixes the notorious reboot issue? 9:06 AM Mobile Phone Support: hi your through to Jenni. One moment please while i check this for you. 9:08 AM Mobile Phone Support: Ok have you got the Mobile support tool? 9:08 AM Alan: Yes I tried that already. 9:08 AM Alan: It says that I already have the latest version installed. 9:08 AM Alan: I have had this version for two months now. 9:09 AM Mobile Phone Support: Ok if there has been an update released this will be available via the mobile support tool. 9:09 AM Alan: Note that my phone is unbranded. 9:09 AM Alan: I know that too but where is it? 9:09 AM Mobile Phone Support: there will be a 'Start Updating' option 9:09 AM Alan: You have been telling us customers that you will release a patch that fixes the reboot issue but where is it? 9:10 AM Alan: Tell me something I do not already know. 9:10 AM Mobile Phone Support: You may need to check the connectivity settings in your handset. 9:11 AM Alan: Do not you guys monitor online forums? A large number of people are having these problems and no one is able to perform the update because there is no update. 9:11 AM Alan: There is no update. 9:13 AM Alan: Show this link to your supervisor http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=997705 9:14 AM Mobile Phone Support: Unfortunately if the update tool is not working you may need to contact LG Sweden for further information. 9:14 AM Alan: I think it is extremely arrogant behavior on your part to ignore a large number of complaints on online forums regarding the reboot issue. 9:15 AM Alan: Stop saying that there is something wrong with the update tool! No one can perform the update, read the information on the link I sent you. 9:16 AM Mobile Phone Support: one moment please 9:21 AM Mobile Phone Support: We have not said there is anything wrong with the update but we would advise you to check with LG Sweden as the update may have not been released there yet. Unfortunately we can only advise UK customers as we are LG UK. 9:22 AM Alan: Has the firmware update been released in the U.K.? 9:25 AM Mobile Phone Support: There has been a recent update released in the UK. 9:26 AM Alan: When, please give me the date and the name of the latest firmware version. LG Sweden has by far the worst support ever, they do not have a clue about any of this. 9:26 AM Alan: You seem knowledgeable. 9:29 AM Mobile Phone Support: We are unable to give an exact date as this would be dependants on the network. the latest version should be v10D 9:30 AM Alan: Thanks a lot. 9:30 AM Alan: Have a nice day.

Perra82 gillar detta.
  18. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1.

19. jimmyfogelqvist

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Det står för mig att kontrollfilerna inte har importerats från uppdateringsservern. Om man som jag har version 10b och det inte finns någon nyare så får man, enligt LG, detta meddelande när servern håller på och ställer om sig inför en ny uppdatering, alla kontrollfilerna är alltså inte på plats ännnu.

bananapa och Chilaq gillar detta.
  20. bananapa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Najs. För mig står det dock fortfarande bara att det inte finns någon nyare version.