Fix för omstarterna (O2X) är här nu! [Uppdaterad]

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 21 maj 2011.

1. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Det är bara att konstatera att smaken är som baken.
    Det är två stycken mycket kompetenta mobiler. Hade inte LG haft ryktet med de problem som spökar tror jag den skulle sålt betydligt bättre än idag ( Prisjakts statistik )

SGS2 är väl den "vassare" mobilen men LGn har definitivt sina starka sidor.

Den har i mitt tycke betydligt stabilare form (på bekostnad av vikt och tjocklek).
    En riktigt HDMI utgång där SGS2 har sin MHL och som behöver en speciell kontakt.
    SGS2 har just nu 2.3 mot O2X som har 2.2 men det ändras förhoppningsvis snart.
    Bra mycket billigare är också LG O2X.

Alla har vi olika skäl att välja en viss mobil.
    En del väljer LG O2x, några SGS2 vissa gillar SE Arc,allt beroende på vilka egenskaper som är viktiga för just dom.

2. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Samsungen är snabbare, men inte så pass mycket att den kostar drygt 1300 kr mer, den är inte i närheten så välbyggd (robust) som LGn. Ett annat stort minus för den är kameraglaset på baksidan. Jag har redan fått små repor (man märker inte av det på fotonän i alla fall) eftersom den ligger med baksidan neråt, och ligger därför och vilar direkt på kameraglaset. Sen saknar Samsungen HDMI vilket är ett stort minus, tillsammans med dess anslutningsprogram Kies. En sista sak som jag just nu kommer på är att LG går väldigt lätt ner i fickan, fast den är 4 tum. Samsungen är för bred för fickan tycker jag.

Ska du välja telefon just nu är Samsung ett bättre val tycker jag för det absolut viktigaste är stabilitet i telefonen. Hade inte LGn haft problem med frysningar och omstarter skulle jag rekommenderat, och haft den istället.

3. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ni vet inte riktigt vad snabbhet är skulle jag tro. Eller så vet ni, vad vet jag egentligen. Men jag tycker att ni fokuserar på fel saker.

Alla dual core mobiler är grymt framtidsäkrade, se bara på Tegra2 som klarar att driva tablets med lätthet men som sitter i mobiler också. Jag tycker man borde kolla mer på saker som stöda video format och sådant som gör våra "mobiler" och "surfplattor" till vad de redan nu används till - multimedia. De är mer multimedia enheter än något nu.. Vilket i för sig är rätt så fränt.

4. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Börjar tro mer och mer på att det är något HW relaterat fel på telefonen. Eller kanske mer ska kalla det designfel. Telefonen överhettar allt för lätt. Åkt runt mycket i bil i helgen, bilen har inte haft AC så har varit 26-27 grader i bilen. Frekvensen som telefonen har hittat på dumheter ökade markant. Den har stängt av sig efter ca en timme varje gång. Ibland har den stängt av sig så jag behöver rycka batteriet, andra gånger har det bara varit att starta den igen eller så har den bara startat om sig.

5. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

HD
    W i telefonen är ju oki men det är ju SOFTWAREN som inte är optimerad för telefonen överhuvudtaget tror inte ens OSet har stöd för X2s dual core!?

6. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Jo 2.2 har (visst) stöd för dual-core, men det är inte tänkt att användas till det.
    Stödet (optimeringen) ökar i 2.3 för att vara så gott som helt i den version som kallas 2.4

7. gytepr

gytepr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    tycker det märkligt iaf men stängde den idag pga var ute golfade och startade upp den några timmar senare och får uppstarts tid 55 eller 56 s vet inte om det snabbt men jämnföra en laptop eller stationär datorn så är uppstartstiden runt 1 min och 30 s ganska normalt utan några program som startar i bakgrunden iaf

8. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Först hade jag en LG 2x sedan gick över till SGS2 men gick snabbt tillbaka till LG 2X. Helve..te vad många fler buggar är i SGS2. Jag är nöjdare med LG-n punkt slut. Men jag kan tänka mig behålla den bara om nya upptadering börja rulla fram annars säljer jag shiten och då blir det Iphone istället. Men allt detta är Off Topic. När kommer nästa uppdateringgggggggggggggg?

9. Sjukness

Sjukness Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du ge exempel på buggar hos sgs2?

10. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har upplevt samma problem, både i min ac-fria bil och när jag suttit ute i solen en kortare stund och pillat med den. Verkar vara väldigt känsligt!

11. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ja, jag får nog hålla med, jag har haft en omstart sedan jag köpte den i april och det var när den låg i solen... Kan de vara så att de som har mer återkommande omstarter har en felaktig inställning i överhettningskyddet...?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

12. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu har jag följt detta forum i snart två månader i väntan på att LG ska lyckas fixa problemet. Jag äger ingen O2X själv, men har varit på väg att köpa en flera gånger.
    Nu när HTC har släppt sin Sensation så släpper jag tanken på en O2X och fortsätter vara märkestrogen till HTC istället.
    Kommer att följa detta ämne sporadiskt, mest av ren nyfikenhet.

Jag lider med alla er som äger en O2X som har problem. Hoppas för er skull att LG löser problemet snart, alternativt att ni får häva köpet. Lycka Till! :)

13. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

14. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Även jag har haft ovanligt många omstarter i helgen när vi har haft tropisk värme i landet. Kanske det har med värmen att göra ändå.. Oftast är det omstarter när den laddas i vägguttaget och då känner man ju att den är varm. Kan även hända att den startar om när jag spelar något spel och man känner att den är varm.

Den startar dock inte om när jag laddar den i datorn men det blir ju inte samma värme iom att den inte får lika mycket ström via usbn i datorn.

15. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    När kommer updateringeeennnnn???!?
    Jävla LG

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

16. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Rubriken säger nästa vecka.

"Fri bärs i baren imorgon"

17. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det har varit omstarts maraton i dagarna. Jävligt pinsamt att sitta bla på tåget när den inte är på ljudlös och den piper hela tiden vid omstart. Har hittils idag haft 4 omstarter sedan kl 7:30.

18. nilo

nilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ta ut batteriet. Låt vara ur några sekunder. Sätt i och starta. Då borde den vara ok en stund. Så jag gör vid reboot marathon.

19. binary

binary Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Jag har både O2x och SGS2. Det enda som jag tycker är bättre med LG, är att batteriet håller längre. ca. 2 dygn mot 15-24 timmar hos SGS2.

20. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

skulle inte uppdateringen varit här för ganska många veckor sen nu?
    Nej, blir nog aldrig mer LG, är sjukt nöjd med feletonen, och har inga reboots, eller så, men dom är ju mytomaner hela bunten...