Fråga: Flasha Galaxy S, för noob:)

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SM-LoD, 25 mar 2012.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Med tanke på att du har provat flera datorer antar jag att du har provat att ladda ned filerna på nytt också?
     
  2. Devletyan

    Devletyan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Ja det har jag.. Men det kan inte vara så att det är något i luren som gör att den inte vill?
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du har inte kies igång samtidigt? i sånafall stäng av dess processer.

    *Installera om drivrutiner
    *kontrollera att du gjort rätt som guiden blekskriver (läs noga)
    *Testa annan kabel
    *Testa flera odin versioner
    *Ta ut batteriet , låt det ligga ur i ca 10min, stoppa i och försök igen

    Ev byt ROM och testa med en annan tex JVB http://www.2shared.com/file/owJfSU1Q/GT_I9000_XWJVB_XXJVK_NEEJV3_Sb.html
    Zippa upp paketet.
     
    Last edited: 24 apr 2012
  4. Devletyan

    Devletyan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    DEN LEVER! Tack så hemskt mycket alla! Underbart!
    Jag körde innan mobilen dog med Cyanogenmod 9(ICS) och det funkade bra. Är det bara för mig att flasha in den via CWM eller? Finns det någon annan ICS baserad som är bättre? Känner mig lite rädd för att börja pilla igen med tanke på att den varit halvt brickad... Jag ber om ursäkt om jag är jobbig med alla mina frågor men hoppas ni har överseende :)
     
  5. Zerion123

    Zerion123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Nu väcker jag en gammal tråd.. Men Nu har jag flashat in Rom´en som conny skrev, följde guiden exakt. Det funkar jätte bra MEN.. Jag får ingen mottagning har tele 2.
    Nån som vet hur jag fixar dettta?
    Tacksam för svar! :)
     
  6. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har du ett riktigt IMEI eller är det ett "dummy"?
     
  7. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har du kollat så att telefonen har hittat APN-inställningar för Tele2.
    Annars måste du lägga in detta manuellt. Det händer ibland att dessa inställningar inte laddas ned automatiskt till din telefon ifrån din operatör beroende på vilken rom man installerar. Google på "Svenska APN inställningar".

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  8. Zerion123

    Zerion123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har ett ca 15 långt nummer med massa olika siffror :P
     
  9. Zerion123

    Zerion123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funkar inte att lägga in manuellt :(
     
  10. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Skicka ett pm till Conny. Han vet det mesta och är väldigt hjälpsam.

    Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
     
  11. Ösregn

    Ösregn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Fin guide du har skrivit!
    Tänkte att jag skulle roota min telefon imorgon (2.3.3 kompileringsnr xJWH) Men jag har några frågetecken jag vill räta ut innan dess.
    Det jag först undrar över är om det har kommit någon senare version av CF-root till JVO än den här? http://download.chainfire.eu/121/CF-Root/SGS/CF-Root-XX_OXA_JVO-v3.2-CWM3RFS.zip

    Det jag andra jag funderar på är vad skillnaden mellan att re-partionera och att inte göra det är? Antar att det inte är nödvändigt, men det vore ju bra att veta!


    Edit: Vet att det här låter lite dumt, men jag behöver tips på en bra ROM att flasha in, ju mer man kollar runt, desto mer förvirrad blir man. Vilken är det man ska ha i nuläget? Mitt enda krav är väl att den ska vara stabil, snabb och med god batteritid. (Och man ska gärna kunna flasha in den direkt istället för att behöva flasha in något annat först)
     
    Last edited: 30 nov 2012
  12. kayjay

    kayjay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    När det gäller root behöver du inte nödvändigtvis ha den senaste versionen; den kommer ändå att ersättas när du flashar in en custom ROM (som jag förstått det). Jag hämtade min root-fil härifrån och den funkade bra (CF's inlägg på XDA-forumet). Målet är bara att skaffa root så att CWM recovery kan installeras. Dock följer CWM Recovery med i CF's root-filer. Det är bara köra med den filen om mjukvarukoderna stämmer med det du har.

    När det gäller PIT eller inte PIT (partitionera eller inte partitionera): Tipsen jag fått är att man bör använda PIT-filen när man går tillbaka till Stock ROM. Anledningen är att custom ROMs ofta ändrar själva filsystemet på mobilen (även om de inte nödvändigtvis partitionerar om mobilen). Jag kan rekommendera CM10 då den kommit ut i stabil version till Glaxy S. Den är stabil och har sådär batteritid. I värsta fall kan du, efter att du flashat in CM10, byta ut modemet (baseband) mot t.ex. JVU eller JVB (har själv inte testat JVU, har dock för mig att JVB var det som var stock i MIUI.us då jag testade det och jag har för mig att batteritiden var bättre än CM10, då). För att förebygga framtida komplikationer kan jag rekommendera att går från stock 2.3.3 till CM9.1 stable och sedan till CM10 stable. CM10 måste flashas två gånger iom att de ändrat i partitionsupplägget.

    En annan ROM du kan kolla upp som kanske är aningen snabbare än CM10 är X-Bean. Du bör dock ha i åtanke att de flesta andra ROMs bygger (åtminstone delvis) på CMs ROM. CM ligger i framkant och utveckals hela tiden och därmed når stable först. Andra ROMs kan mycket väl ha lite fler funktioner men ligger oftast lite efter iom att de *måste* vänta på att CM ska utvecklas först. Grovhugget.
     
    Ösregn gillar detta.
  13. Ösregn

    Ösregn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Flashade in 9.1 stable tillsammans med gapps 9.1, verkar ha stött på patrull dock.
    Får meddelandet "android.process.media has closed" hela tiden. Funderar nu på att flasha in stable-versionen av CM10, du sitter möjligtvis inte på någon bra guide för att uppdatera till CM10?
     
  14. kayjay

    kayjay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag följde bara de instruktioner som swedroidanvändaren bvb gav mig när jag ställde frågan:

    1. Backa upp appar om det behövs.
    2. Gör en full wipe i CWM, (Factory, cache & Dalvik).
    3. Flasha stabil CM10.
    4. Det krävs att installera romen två gånger efter varandra då den innehåller en annan partitionlayout.
    5. Flasha GApps.

    Annars har du CM's egna metod på deras Wiki. Den är dock lite gammal då den inte nämner att man ska installera ROM:en två gånger pga den nya partitionslayouten.
     
  15. KayDee

    KayDee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur är en I9000xwjw1 med Android 2.3.6 går det följa denna guiden endå? Och avr hittar jag filerna jag behöver till min?
     
  16. Droid_278

    Droid_278 Guest

  17. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ska återställa min gamla, numera dotterns, Samsung Galaxy S med stock ROM. Det var ju ett tag sen man höll på med det här så jag behöver lite assistans. Har tankat hem I9000XWJWB_I9000XEEJW2_XEE från http://www.sammobile.com/. Borde vara den senaste då det står "2013 March" på den. För att roota, vilken CF-root ska jag tanka hem från XDA? Tycker att det är "ganska" svårt att i tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 hitta på rätt fil!
     
  18. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Last edited: 7 feb 2014