Ascii, jag har förstått att man aldrig ska leka med PIT. Mitt problem i det här sammanhanget handlar om att min telefon är soft-brickad. Jag kommer inte åt recovery över huvud taget och en vanlig stock-rom där endast
en tar-fil flashas fungerar inte. Jag får svaret "There is no PIT partition". Jag startade även
denna tråd för att få hjälp. Detta verkar vara sista utvägen. Och eftersom att jag bor i Thailand och kvitto och garantisedel ligger någonstans på en vind i Stockholm vet jag inte hur väl en service skulle fortlöpa här ändå. Jag håller just nu på att ladda ned
denna "rescue firmware", dvs. 4 filer inkl PIT.
OM du råkar ha någon bättre idé får du mer än gärna skriva här. Jag vet om att klockan är mitt i natten i Sverige och på min nuvarande internetlina tar det minst tre timmar till innan jag har fått ner den här filen. Så om du råkar se detta innan jag påbörjar mitt eventuella självmordsuppdrag får du gärna skriva det här
Masze, finns det ens GB-mjukvara till S3:an? Hur som helst är den rom jag hittat med fyra filer nu av version 4.1.2. Det borde väl vara lugnt i sådana fall?
Nigne, om frågan var riktad till mig tror jag inte att det i mitt fall finns något enklare sätt. Om den var ställd i största allmänhet så är processen rätt enkel egentligen. Det är bara ett par steg man behöver se upp med. Allt som allt tar det fem minuter när man fått in vanan. Lycka till!

Click to expand...