Fråga: Flasha stock rom - inställningar i Odin

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Rissnekorset, 12 okt 2012.

  1. Rissnekorset

    Rissnekorset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Följde en guide i en SGS3-tråd då jag har haft enorma problem med CM7 och force cloce och kraschar.

    Jag kom så långt som till Odin och steget att flasha den ROM som länkas i huvudinlägget. Men jag fick FAIL i Odin (ska tilläggas att jag försökte flasha rakt över CM7, lol). Och där började denna helveteresa. (Tillägg: Jag har alltså en SGS, men drog ner en ROM för SGS3 /facepalm)

    Pluggade ur USB-kabeln. Möts av "telefon--!!--dator"-symbolen. Skiten är brickad.
    Trött som jag är vill jag bara att det ska funka. Skiter i-mentalitet. Hittar denna guide på YouTube. Drar ner PIT-filen i beskrivningen av filmen. Flashar endast PIT-filen. Hoppas att det "bara ska funka" nu. Nä. Nu har jag dessutom förlorat "telefon--!!--dator". Kommer endast åt Download mode via 3-knappskombon.

    Glider in lite smidigt på XDA och hittar nästa "lösning". Att det står CAPTIVATE ONLY i CAPS LOCK!(!!11!) är ju redan där ett varningens tecken. Vad gör jag? Drar ner skiten. Kör den. Vad sitter jag med nu? Jo, en "AT&T World phone" boot screen.

    UPPDATERING!: Har fått min jig som jag beställde för ett tag sedan idag, provat den och jag kommer in i Download mode (yay).

    Tänkte flasha Stock rom nu, men måste jag göra några förinställningar i Odin då den är soft brickad? Eller räcker det att bara flasha stock rätt över? Trots att allt typ är korrupt i telefonen? Tänker främst på "Auto Reboot", Re-partition, F. Reset Time, Flash lock och LED control. Eller är det bara att tuta och köra med denna ROM?: http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9000&pcode=XEE&os=1&type=1#firmware
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ladda ned JVU här!

    Odin 1.3 krävs.

    Sätt PIT 512 i rätt, samma med pda, code och csc. Kryssa i re-partition och se till att autoreboot är ikryssat men låt det andra vara. Tryck sen på start.