Fler moderatorer?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Galax, 20 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ja ett flertal gånger utan resultat!

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Då förstår jag, anmälningarna måste bara fungera

SM-N9005 via Tapatalk 2

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    jag har sett 2 anmälningar från dig om flytt av tråd sen juni 2013. Beklagar om dessa har inte har åtgärdats. Verkar som de har fallit mellan stolar. Det kommer ju in en del anmälningar så att säga.

masze™

4. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Det verkar finnas 8 moderatorer(?) Varav två inte har varit inloggade på 2 respektive 6 månader.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo för någon månad sedan så tror jag att jag anmälde tre trådar samtidigt.

Sen blir det ju "tankeröta" efter en tid om en samling admin plus moderatorer inbördes ska tycka lika, göra lika, tänka lika. Nåt från HTC kan då bli som något "katten släpat in" om inte någon gillar HTCs sätt att anpassa Android.

"Skit i HTC-forumet..."

6. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Känns som det är en allmän röra i forumen, ingen ordning alls nästan.

Vore kul (eller inte) att se antal anmälningar och åtgärdade ärenden, eller antal actions gjorda av moderatorer utan att någon behövt rapportera.

Det är A&O i ett forum att ha aktiva moderatorer. Annars ser det ut som det gör här.

7. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    noterat, tack för nyanserat inlägg @frason

Fler moderatorer kommer, och så hoppas vi att alla blir nöjda och glada. :)

masze™

bvb gillar detta.
  8. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Grymt :)

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

9. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Var inte meningen att låta hård om det mottogs så, men det är så det ligger till. :)
    Har själv drivit min egen site och är idag moderator på en av sveriges största forum-siter. Så vet verkligen hur viktigt det är av egen erfarenhet..

Låter fint att nya moderatorer är på g! :)

Last edited: 2 mar 2014
  10. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    glädjande nyheter! Det tackar vi för :)

11. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Ställer min plats till förfogande. Är så jävla less på folk som sitter bakom sina jävla skärnar och spyr galla. Ni får gärna ta över och förväntas sitta på forumet 24/7. Detta görs förfan på våran fritid. Jag lägger ner verksamhet from nu.

masze™

Dirk Diggler och islandmountain gillar detta.
  12. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Vad hände nu då? Igår var du ju positiv och sedan dess har ingen skrivit något negativt i tråden?

13. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    ingen aning och i ärligheten namn... bryr mig inte, nu får andra överta jobbet, har fan slitit med detta i nått år och nu får det vara nog.

masze™

14. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Tråkigt, hoppas att du ändrar dej!

Jag förstår dej dock, man orkar inte ta hur mycket skit som helst. Väldigt många av de som önskar hårdare moderering vill att det bara ska gälla andra och blir skitsura när de själva blir modererade. Säger inte att det gäller personerna som skrivit i denna tråden, men det är en väldigt vanlig inställning. Håller med om att vissa ouppdaterade romtrådar kan behöva rensas ut för att skydda nya användare, men man har också en del ansvar själv för vad man gör.

Att det skapas nya "egna" trådar istället för att fråga i maratontrådar har jag all förståelse för, i maratontrådar har inläggen en tendens att snabbt försvinna flera sidor bort och ingen ser och man får inget svar. Ser inget problem med det, tycker själv att det är lättare att hitta svar från sådan enfrågetrådar när jag söker i forumet.

Själv upplever jag forumet som trivsamt och de allra flesta är väldigt hjälpsamma. :)

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej det är inte särskilt "trivsamt" när fel användare lockas att roota och skriker på "Hjälp" med sin nya 5000:- lur....:P pinsamt och drar ner Andoids rykte.

Mycket enkel "moderering" som behövs och hos XDA kör man ju med dedikerade lurdelforumsmoderatorer som oftast enbart innebär att styra iväg felaktiga trådar till rätt ställe.

Sen "klistrar" man då hela tiden upp trådar av allmänt FAQ-intresse.

Jag ser ingetdera i HTC-delforumen! Det blir enbart en sörja av alltihop!

16. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    haha, ge dig nu för fan plun, så jävla farligt är det inte. Varför söker du inte som mod, du som är så duktig, tänk vad trivsamt allt skulle bli på swedroid.. eller varför hänger du här för när allt är bara skit, släpa ditt skit över till xda istället.

jaaa just det...... loggar ut från swedroid.... och loggar in på xda.
    hej svejs....era små godingar!

masze™

Last edited: 2 mar 2014
  17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det var väl ingen här som sa att just du gör ett dåligt jobb? jag kan då iallafall inte se att det har riktats kritik till specifika mods utan mer att det saknas folk som kan fylla det behov som forumet skulle må bra av!

Jag och många andra håller nog med om att du sköter dig bra tillsammans med flertal andra mods, jag är säker på att dom flesta av er gör det ni kan!

Sen är inte ni mods ensamma om att göra detta på er fritid. Det gäller nog alla användare här som felavhjälper andra mindre okunniga människor i form av guider , support frågor etc! Jag vet inte hur många timmar jag själv har tillbringat här och svarat på massa PM och andra frågor i trådar, och det har jag valt att göra självmant. Du/ni/vi vet ju vad som krävs av oss som hänger här ofta och det är en roll man är medveten om, iallafall om man går in som Mod där syftet är att hjälpa till och hålla koll.

Som sagt, ta det inte personligt , du är en av dom mer kunniga mods som man ser online ofta och det ska du ha creed för ! du är ofta snabb med att svara på frågor som du är mån till att svara på tillsammans med att hålla ordning på de trådar du har möjlighet att inspektera.

Så ge inte upp för att vi användare kräver lite mer mods , det är ju trots allt för en god gärning :)

18. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    nej, har nog med gnälliga ungar här hemma, det får räcka.
    Droppen är när man startar en tråd och spyr galla över ägare och mods. Det visar ju klassen på vissa här inne.

Wafflez gillar detta.
  19. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är väl rootning och custom-ROMs som gör android unikt i jämförelse med iPhone och WP! Så självklart bör man uppmana folk att roota, det är ju bara elakt mot alla "noobs" att inte tala om för dem att det finns bättre alternativ än tillverkarnas inlåsningar och sunkiga gränssnitt!

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Åter igen så har iallafall inte min avsikt varit att rikta kritik direkt mot dig personligen eller någon annan individ om att ni missköter era "plikter" som mods!

Sen vad alla andra säger kan inte jag stå för , men tycker det är lite barnsligt att vi ens ska behöva ha denna diskussion och trigga upp det till ett problem mer än vad det behöver bli. Jag ser inte att någon har skrivit att du masze personligen är dålig och du missköter dina åtaganden. Jag kanske har missat den posten? Det känns som det är mer du som tar åt dig personligen mer än att se det som ett önskemål och ett framförande av användare vad som anses bör prioriteras, och i detta fall är fler moderatorer på forumet.
    Huvudämnet här är ju inte att klanka ner på enskilda moderatorer och OM du känner att så är fallet så ber jag om ursäkt åt allas vägnar. Vill nog påstå att ingen här vill framstå dig som syndabocken utan du har nog missat hela poängen med denna diskussion om du tar det på annat sätt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.