Flickvännen vill köpa iphone

Diskussion i 'Allmänt' startad av HåGe, 3 jun 2012.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Why?

2. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det första jag tänkte när jag ser en iphone är korkad design, hur tänker man när man sätter två glasplattor på en telefon. Hur som helst, att telefonen sedan är tung och för mig i alla fall obekväm att hålla i gör det knappast till något under av kvalité i mina ögon.

Och tycker man inte som jag är man ignorant.. eller hur är det nu?

3. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

> ## Det är alltid en tyrannisk grinighet att inte stå ut med ett annat sätt att tänka än sitt eget.<

Med RAY via tapatalk

neddie gillar detta.
  4. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Man skall icke kasta sten i glashus - men kasta gärna glas i stengolv.

Med RAY via tapatalk

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag skiljer på byggkvalité och komfort. Två olika saker.

Visst kvalité är väl lite individuellt så att säga. Men jag menar att i stort sett alla Android telefoner görs i plast och är för det mesta ganska lättviktiga. Vilket i mina ögon inte inger byggkvalité någonstans. Det knakar och har sig när man böjer lätt på dem. iPhone känns mycket mer gedigen än de flesta lurar jag har hållt i.

Jag totalt avskyr iPhone/Apple för övrigt (ganska mycket också) och skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en men det har inte med saken att göra. Men jag måste ge dem att de känns som solida byggen. Även om de kanske inte är det i verkliga livet. Men jag talar om vad som syns och känns inte hur de tål stryk i detta fall.

6. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Många som säger "Låt henne ha vad hon vill". Naturligtvis har hon den friheten, men är hon mottaglig för information och argument bör du leverera, eftersom hon förmodligen inte har någon grund för sitt beslut. Hon kan bli missnöjd med sitt köp, och det vill väl ingen? Det kanske slutar med att hon väljer en Iphone ändå, vem vet, men det är i så fall på rätt grunder.

Hon har förmodligen bara fallit för propaganda. Många oinsatta harklar upp argument som "jag vill bara ha en enkel telefon som fungerar" när de försvarar Iphone. Det är just det som är det kniviga. VAD ska fungera? Det är inte mycket som gör det på Iphone. I alla fall inte om man har en önskan utanför Apples ramar.

Argumentet stämmer egentligen in bättre på Android. Vad man än kan tänka på att göra "fungerar". Din fantasi sätter gränsen. I alla fall i högre grad än med Iphone.

Ska jag vara mer specifik kanske? Tycker att killen förklarar det väldigt väl i följande video (5 delar!).
    http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw

Som Einstein sa "...as simple as possible but not simpler". Jag tycker att apple tar ett steg för långt med iOS. Det är så simpelt att det förolämpar intelligens.

Last edited: 5 jun 2012
  7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    "Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded."

Med detta sagt så drar jag mig ur denna diskussion.

neddie gillar detta.
  8. dannyh

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Vinner man nånsin något när man "vinner" en diskussion?

Med RAY via tapatalk

9. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Största argumentet som borde vara till Androids fördel är att du kan ansluta telefonen till vilken dator som helst, fungerar precis som ett USB minne. Dessutom är ju iTunes en prestandadödare.

Om inte det är nog så är det ju rent av farligt att koppla in en iPhone i någon annans dator som råkar ha iTunes då alla bilder, musik, dokument, mm försvinner. iTunes synkar ju automatiskt den telefonen med datorns backup.

Jag skulle inte säga att iPhone är så värst användarvänligt då jag fått hjälpa ett flertal polare med att förklara varför alla bilder är borta när de på fester kopplat in telefonen i deras dator för att ladda över tagna bilder eller har försökt spela upp köpt musik genom iTunes. Det är sjukt tycker jag. Vill spy när jag tänker på det :)

10. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag skulle nog argumenterat för att Iphone i dagsläget är slöseri med pengar. 4s kom ut för ett bra tag sedan och den kostar fortfarande en bit över femtusen, då känns det mer vettigt att lägga på någon hundring och få en S3, eller vänta tills Apple presenterar nya Iphone.

Men i dagsläget känns det som pengar i sjön.

11. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    För dom allra flesta, utom en liten klick entusiaster, som vi som hänger här på swedroid, så existerar det inte något operativsystem i mobiltelefonen. Det är bara en mobiltelefon. punkt. Då spelar det inte så stor roll ifall det är ett äpple eller en grön robot som figurerar som logga, utan kanske vilka skal man kan köpa till eller vad kollegor och vänner har för lur.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Itunes synkar inte automatiskt om du inte ställt in det. Vidare försvinner inte heller filerna och vidare kopplar den inte heller mot annan Itunes om du inte autoriserat den i just det Itunes. Just saying :D

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

13. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Standardinställningen när man aktiverar en ny iOS-enhet i iTunes är att synka automatiskt. Såg det senast för någon vecka sedan på jobbet. Man måste manuellt stänga av det.

Åtminstone om man tidigare haft enheten authentiserad men den av någon anledning inte är det längre så börjar den ta bort ens installerade appar etc. om man gör en synk. Har själv varit med om detta. Var först när man avbröt synkroniseringen som det kom upp ett felmeddelande som talade om felet. Detta var dock några år sedan nu så förhoppningsvis är detta fixat nu. :)

Rent allmänt skulle jag dock föreslå att man undviker iTunes i den mån man kan. Med iOS 5 fungerar ju nu en hel del utan iTunes.

-------------

Kan tänka mig att trådskaparens flickvän vill ha en iPhone för att hennes kompisar har det och hon därför vill kunna vara med när de tipsar varandra om appar etc.

14. fogerty4evr

fogerty4evr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ett skäl att inte köpa en Iphone är ju att Apple bara tänker på kvalité o pengar. Att ta ett socialt ansvar för människorna som bygger deras lurar är helt främmande för dom. Riktigt sunkiga löner och hemska arbetsförhållanden är något som Apple accepterar så länge det är lönsamt för dom. Jag tycker det är förvånande att man köper en produkt som är tillverkad under nära nog slavliknande förhållanden.

15. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Du tror det är bättre i andra fabriker?
    Vad jag vet är apples tillverkare åtråvärda arbetsplatser.

16. fogerty4evr

fogerty4evr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om det är bättre eller sämre i andra fabriker vet jag inte. Men jag köper hellre en sämre lur om jag vet att de anställda har skapliga löner o arbetsförhållanden.

dannyh gillar detta.
  17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men det går djupare än så. Jag vet inte om han du svarar på vet om det men Apple tar på tok för mycket av kakan som finns av deras försäljning. De utnyttjar en bransch något otroligt. Allt på grund av konsumenterna och smart PR.

Det lär inte hålla i längden. Även om Apple i säljer flest telefoner tjänar det utan tvekan mest pengar på dem. Då får man tänka på att en ny iPhone och en ny SGS3 kostar ungefär samma sak.

Apple norpar åt sig en OTROLIG stor del av vinsten. De lämnar sina samarbetspartners utan tillräcklig ersättning. Det kommer inte fungera i längden. Så snart varumärket börjar tappa mark vänder sig värdekedjan emot Apple och väljer att distribuera och sälja andra produkter. Enda anledningen till att de kan svina som de gör är tack vare ett starkt varumärke.

18. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du beskrev just nu mer eller mindre alla företag med en lyckad affärsstrategi ;)

19. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Skämt o sido.
    Apple må dra okunnig publik att köpa deras produkter, men jag (observera jag) finns ingen som helst kvalitetskänsla på någon av Apples produkter, oavsett om det gäller Iphone, Ipad eller Imac som dessutom det är riktigt överpriser på.
    Det är bara för mig ännu ett företag som lever på sitt varumärke.

Kan väl hålla med om att dom flesta Androidlurar inte heller har en viss hög känsla av kvalité, men dom är då mer prisvärda än en Iphone (Enligt mig).

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Att det är mer prisvärt håller jag absolut med om.

Sent from my Lumia 800 using Board Express