Köpte ett svart S view cover i butik igår. Var först lite skeptisk till plastfönstret då det såg ut att motverka syftet med att ha ett skyddande skal. Men plasten i fönstret är relativt tjockt och jag bedömmer det vara lika skyddande som resten av skalet.
Jag upptäckte direkt ett par nackdelar med skalet:
- Frontskyddet med fönstret stänger inte sig själv ordentligt efter användning. Om man lägger telefonen på ett bord efter användning så fjädrar fronten lätt uppåt 1-2cm i början. Följden är att displayen förblir tänd. Först efter ett tag börjar fronten sjunka ner ordentligt och displayen släcks. Ju längre tid man viker frontskyddet bak mot baksidan, desto längre tid förstärks fenomenet. Frontskyddet är lätt i vikt samt saknar magnetlåsning i nedsänkt läge, samtidigt som materialet i fodralet är ganska styvt. Jag hoppas verkligen att materialet mjuknar till efter ett tag så att det mer naturlgt faller på plats.
- När frontskyddet är på plats så är touchfunktionen och känsligheten genom plastfönstret ganska dålig. Man får ofta dra ett par
tre gånger innan det händer något. Jag har prövat att dra relativt hårt och bestämt...
Fördelen med skyddet är ju bättre tålighet mot slag eller om man tappar telefonen. Men just nu känns det som att ett vanligt skal med magnetlås är en bättre lösning.
Click to expand...