bfs fungerar bra om du inte har speciellt många processer igång. tyvärr så är detta inte fallet med android. vissa får något högre fps i 3d benchmarks men den generella inställningen, som jag förstått det, är att det än så länge inte är värt att ha
Provade att söka efter teman till VE5 men hittar bara ett. Har du lust att länka? Sen har jag även en annan fråga, hur länge räcker batteriet (cirka) om man kör Flykernel 10a med 176-710Mhz? Sugs det ur på två timmar så är det ju inte mycket att hurra för? Tacksam för svar dek
Teman till CyanogenMod 5.0.8 passar. Har bara kört den några dagar så jag kan inte yttra mig, men det verkar inte vara nämnvärt sämre.
Måste vara blind, hittar inte ett ända tema. Har sökt på CyanogenMod i forumdelen teman men jag hittar då fan inget
Hum efter att jag la in denna kärnan så har telefonen slutat att plinga när jag kopplar in usb sladden. Det är iofs bara positivt men man undrar om det är något annat pling man missar också. Någon annan som noterat något liknande ? För info så kör jag med Elelinux portning av standard romen.
@Hund, tackar! Är det bara jag som tycker heron blir jääävligt varm när man kör den i 600+mhz, är detta ett problem när man kör denna kernel?
Min låg på under 30°C när jag körde den i 746MHz. Jag har kört den på 693MHz i flera månader utan problem.
Hmm, min var uppe i 44°C när jag körde den med i 614, dock inte med denna kernel. Har precis flashat in den, ska se hur det funkar. Såg dock att man helst skulle köra ext2 men att ext3 kan funka.. får se hur det går. Hur kör ni andra? Ext2 eller ext3? Edit: Installerade SetCPU, står nånting om att den inte har root access bla bla, men det kommer inte upp förfrågan som det gjort på andra roms? Kör VanillaEclair 5.0. Nån som vet vad felet är? Kan alltså inte ändra hastigheten alls, den ligger på 576/352 och "Operating in read-only mode".. woot
Alla hjältar har tyvärr inte exakt samma hårdvara, så vissa klarar inte att köra på 710, prova att sänka den ett steg.
Hur kan det komma sig egentligen? Vad mer än klockningen ändrar flykernel? Jag kör ChocolateEclair 2.0 för tillfället som är grund klockad 160/691, vad blir skilldnaden med flykernel? MVH/Gustaf
Nog flög den allt, men det blev en tjusig krashlandning.. Senaste dagarna har min Hero varit sjukt slö och idag fick jag nog när det ringde och telefon var såpass slö att jag inte kunde svara. Nu blir det till att testa en annan kärna.
Jag får bra prestanda med FlyKernel 10a om jag bara gör en sak i taget, men så fort jag startar musikspelaren samtidigt som jag surfar eller så, så börjar det lagga något rejält. Musiken hackar, browsingen går långsamt, etc. Inte helt nöjd med den. Tyvärr.
Kan nån förklarar hur klockningen fungerar ? Max är ju max.. Men vad gör Min ? kan jag har 1mhz eller ?
Det fungerar precis som med vanliga linuxkärnan, att du har funktionen processorfrekvensskalning med olika profiler. Jag tror standard är "ondemand", då klockar den upp efter behov. Vore ju dumt om den t.ex konstant låg på 710MHz och käkade en massa batteri även fast du inte gör något. Om du skulle klocka ner den till 1Mhz skulle telefonen frysa helt förmodar jag. Telefonen behöver en minimumgräns för att orka vakna upp (och fungera iöht). Rekomenderat brukar vara 176Mhz som minimum.