FM radio-app

Diskussion i 'Applikationer' startad av mikaelapersson, 28 dec 2009.

1. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    JDS,
    Får det inte att funka med de manuella inställningarna på min DI-614+ (Dlink). Får bara fram kanalinformationen och Buffrar...0%. Har du fler tips?

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Aktivera loggning i din router så kan du ju se ifall den slänger paket och vilken port de paketen är ifrån. Det skulle kunna vara så att strömmen skickas på en port som ligger högre upp alternativt att du har en regel som har högre prio som slänger paketen.

Ett alternativt och garanterat fungerande sätt är att sätta telefonen i ett DMZ så ligger den utanför brandväggen helt och hållet. Skall du göra det är det smartast att se till att routern ger telefonen samma IP adress varje gång via statisk DHCP.

Googlade upp manualen för DI-614+ och den verkar väldigt lik den routern jag har och den har stöd för såväl statisk DHCP och DMZ. Det borde dock gå att få det att fungera utan DMZ enligt mitt tidigare inlägg men det är ju ett alternativ.

4. Speedwest

Speedwest Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant!
    Sitter nu med en Netgear WNR2000 som jag inte får att fungera med WIFI. Har lagt till den och min Hero synkar med routern men varken sr-playern eller browsern fungerar.
    Någon som vet hur man kan lösa detta? Hittar inga vettiga inställningar under "advanced"

5. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Tack JDS! DMZ funkar ju klockrent. Enligt loggen behöver jag öppna upp portar upp till 17000, känns lite väl mycket? Är det bättre att lägga enheten med DMZ utanför brandväggen eller öppna upp alla dessa portar?