återigen framställer du felaktiga antaganden som fakta...
Om du spelat PC-spel kanske du sett Nvidias logga när man startar upp? jag skulle tippa att minst 70% av alla större PCspel har den. Det betyder just att Nvidias ingenjörer åkt in till spelstudion och hjälpt dem optimera spelet för sin egna hårdvara, lägga till extraeffekter så som PhysX eller Cuda-baserade effekter.
Om du läser mina inlägg upptäcker du att jag aldrig sagt att Nvidia skulle starta en spelstudio, och om de hade velat hade personalbrist knappast varit ett problem då Nvidia enkelt skulle kunna köpa upp ett befintligt företag etc.
Visst Tegra plattformen har existerat ett tag men det är först nu produkter kommit ut på marknaden, xoom för någon vecka sedan och O2X nu i mars. Tegra Zone är lika ungt och innan det ens startade har de fått utvecklarna för dungeon defenders, Fruit ninja, Samurai II Vengence, Galaxy on Fire, Backbreaker mm att göra versioner anpassade och uppgraderade för Tegra 2. Till exempel har man tredubblat textur-upplösningen på Samurai II Vengence.
Det finns två spel nu som är exklusiva till Tegra, Monster Madness och Vendetta Online. Och fler är påväg, bland annat RTS spel.
Här är ett axplock av de spelutvecklare Nvidia samarbetar med för att göra spel till Tegra:
Electronic Arts
Epic Games
Gameloft
Dessa har anpassat sina spelmotorer och teknik för Tegra:
Unity
Ogre
Natural Motion (animeringssystemet från GTA IV)
bland andra.
Innan du svarar nu skulle du ju kunna kolla upp dina egna påståenden
Tack
Click to expand...