För många låsta trådar?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av svartis, 11 jul 2011.

?

Låses trådar ibland för ofta?

Poll closed 18 jul 2011.
  1. Ja

3 röst(er)
    9,1%
  2. Nej

26 röst(er)
    78,8%
  3. Hmm, kanske.

4 röst(er)
    12,1%
  1. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag har nu läst lite här och jag tycker att ni ska ta en funderade om detta är ett forum eller en wiki. Allt behöver inte vara perfekt; ett problem, en tråd, en lösning, tråd låst.

Nä, låt oss diskutera det vi tycker är intressant för tillfället istället. Vad gör det om någon vill ha tips på vilken rom dom ska flasha? Tråden sjunker ju ändå till botten när ingen mer har något att komma med. Dom "informationsrika" trådarna bör vara stickey istället för att låsa andra trådar.

Men jag hoppas ni skojar om ni låser trådar för ekonomi.

Kan komma med lite exempel senare.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Mig veterligen verkar det inte som du har väldigt mkt erfarenhet från att moderera ett forum.
    Det du säger är helt enkelt inte hållbart.
    vi kan inte klistra alla romtrådar och sen låta alla skapa en tråd när de inte orkar läsa igenom alla romtrådar.
    Ett forum behöver regler också och det går inte att låta alla psota hejvilt för då spårar det ur helt enkelt.
    Vill man skapa en "vilken rom är bäst" får man faktiskt anstränga sig genom att ta reda på vad varje enskild rom kommer med och sen be om folks åsikter om för/nackdelar om dessa.

3. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Visst är det så, det är ganska mycke jobb bakom moderering, modererar själv på ett bilforum.

Oavsett så går det inte att få alla nöjda, fortsätt som ni gör goa

4. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Nej, jag har aldrig moderat ett forum (troligtvis väldigt få som har gjort) och jag vill bara poängtera att det här är mina åsikter (inte arg på något sätt :)) .

Att klistra alla dom trådar är inte meningen Heller då populära romar hamnar automatiskt högst upp. Det jag menar med informationsrika trådar är guider och liknande.

Vilken rom är bäst -trådar tycker JAG att dom kan vara i allmäntdelen då dom är mer chattliknande och kommer att dö ut när intresset försvinner.
    Det hela beror ju också på vilken typ av fråga som TS ställer. Om han fick frågar vilken rom som får mest i quadrant så håller jag med att det är av lathet med men TS kanske undrar vilken rom som är stabilast eftersom han ska åka bort en månad. Det kan vara väldigt svårt att läsa sig till och man vill få höra andras erfarenheter. Tråden bör även ha en passande rubrik och inte "vilken rom är bäst".

Men som sagt är det väldigt svårt att få alla nöjda.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Jag tror inte du är arg heller :)

Men anledningen att jag påpekade att du inte verkar ha modererat är för att visst det du säger skulle vara väldigt trevligt men dock inte hållbart.

Forumet skulle svämma över med trådar då folk inte skulleleta lr anstränga sig.

Ett exempel på en "bästa rom" tråd jag inte skulle låsa

Detta visar att ts har tagit sig tid att läsa trådarna och har ett genuint intresse i det. Istället för allt som oftast "hej jag orkar inte läsa alla trådar utan vill hellre bli matad med info"

Personligen tycker jag Mannyb och Bernard är otroligt generösa och driver inte alls forumet speciellt hårt.
    Hade jag fått hållas så hade vi varit mkt hårdare och tur är väl kanske att jag inte får hållas :)

Även jag är generös och ser jag en gnutta ansträngning så anstränger jag mig tillbaka.

6. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Då den här tråden var postad i SGS2 forumet först så utgår jag från den modellen.

Nu har jag inte sett en moderator på länge där så jag tänkte bara höra lite av vad ni andra tycker om stämningen där?

Jag tycker att det har blivit mindre gnäll och det rullar på bra. Dock har det kommit en del trådar med dåliga rubriker men sånt är ju svårt att komma ifrån.
    Och till sist tycker jag att sticky-trådarna behövs ändras lite...

Ha det bra :)

7. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Skapa en forumdel med namn "Vad är bäst?" där alla "bästa mobilen just nu", bästa rom, bästa navapp, bästa mobila os osv där alla dessa trådar kan skapas och andra liknande kan flyttas till. :)

Ser dem jämt och ständigt och är ganska individuella :)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

8. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    hallå med:P

9. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Ja, jag tycker att dom låses alldeles för snabbt och ofta utan ett låsningsmeddelande. Hade man haft ett låsningsmeddelande kunde man ändå kontakta berörd moderator och argumentera varför tråden ska låsas upp.

Exempelvis den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=54928

Den blev låst av någon. Ingen vet av vem eller på vilka grunder. Tänk om jag eller någon annan vill fortsätta diskutera ämnet, ska vi starta en ny tråd om det eller inte? Blir man avstängd om man startar en ny tråd om det?