Förbättringar av Android OS

Discussion in 'Allmänt' started by wmb, Dec 18, 2010.

1. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Outlook och Lotus Notes är vanligt förekommande hos företag, så ja det är väldigt många.

2. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Men det går väl att synca med outlook eller är jag ute och cyklar?
    Har inte använt microsoft prylar sen 2001 typ

3. Husknuten

MINA ENHETER

Som standard går det inte, nej. De flesta tillverkare har dock lappat ihop en halvtafflig lösning. Men det märks ju tydligt att OSet inte är gjort för det.

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Notesklient har IBM skapat en, jag vet eftersom jag hjälpt en konsult att testa den mot en kund.
    Den ligger däremot inte utep på market.
    vad gäller exchangestöd som vissa slarvigt kallar för outlookstöd finns native i 2.2, vissa tillverkare tar dock bort detta till förmån för halvmesyrer som de själva gjort.
    Jag hjälpte senast idag en kollega att få in originalmjukvaran i en desire med 2.2 och allt fungerade direkt, det man saknar dock är uppgifter, mail samt kalender fungerar fläckfritt åt båda hållen.
    Samt även säkerhetsagenter som tillåter remote wipe.

5. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Jag synkar epost, kalender och kontakter (som jag IOFS stängt av) med Exchange-kompatibel :)Outlooks back end) server via std email-klienten. Funkar 100%. I kalendern ser jag både privata saker och jobbrelaterade saker i olika färger, mailen hamnar i olika inkorgar.
    Outlook har aldrig varit mycket till standalone-klient, utan är "bara" en Exchange-klient, så att synka med Outlook är egentligen inte relevant i de flesta professionella sammanhang - och private duger Google's tjänster mer än väl.

samster93 likes this.
  6. PatrikS

MINA ENHETER

ja, jag skulle aldrig få för mig att sitta och taffla med en outlook-klient i min dator hemma och sladda över saker till min telefon då det är oändligt mycket bättre med gmail och eller hotmail/live.

7. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Där ser man. Jag trodde företag körde med exchange eller någon imap lösning.

8. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@Mushu Jag vill bara tipsa dig om appen dropbox. Med den kan man smidigt synca filer. Jag håller med om att det skulle vara bra med en liknande app som man kan få telefonen som en trådlös extern hårddisk utan att behöva använda något slags server program på datorn.

@Ult Vad menar du med standardprogram? Program som finns med från början eller program som måste finnas på telefonen?
    Själv tycker jag att man skulle få välja mellan några olika paket i början om man vill. Självklart ska det där finnas ett paket som är tomt så man själv kan sköta allt installerande av appar.

Jag skulle vilja att Google skapade något enkelt sätt som användare kan göra teman som ändrar utseendet på alla android delar av telefonen (alltså allt förutom tredje-partsappar), så man kan ändra utseendet på menyerna, färgerna i statusbar, ikoner för notifieringar mm. Jag vill att det skapas en temadel i market så att man lätt kan dela med sig av sina teman.

9. Husknuten

MINA ENHETER

Det är en smaksak. Men det är fortfarande så många som använder det att man inte kan kategorisera det som en onödig funktion.

Det är knappast en slump att alla OS utom Android har stöd för det.

10. PatrikS

MINA ENHETER

en smaksak för mig är mellan hotmail/jobbets exchange/yahoo/gmail när det gäller kalender, eller om man sätter upp en egen exchangeserver hemma med access publikt.
    Jag menar sitter de här människorna och använder avantgo för att få över nyheter att läsa också?
    http://en.wikipedia.org/wiki/AvantGo
    Som jag förstår det så finns det inga fördelar ö.h taget att göra på det sättet.
    gamla os har stöd för ir-överföring också, något som många saknar?

11. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

O ja, skulle inte klara mig utan dropbox o awesomedrop :) dropbox ska tydligen klara av att skicka över wifi mellan olika konton, men har inte kommit på hur man gör det på ett enskilt konto som används av två maskiner. Det kommer säkert. Om man kan använda luren som wireless hotspot så borde det här väl va enkelt...??

12. Husknuten

MINA ENHETER

Det är ganska irrelevant vad du tycker egentligen. Många använder fortfarande outlooksynk och då bör funktionen också finnas.

Ett bra OS är anpassat efter användarna. Inte tvärtom.

13. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Frågan är om det är så många bara.
    Men visst skulle inte skada om det gick att synka.
    Dock ser jag som nått som måste upp högt på prio listan är en programvara där man kan synka allt typ en officiell programvara där man kan lägga till musik video osv.
    Där skall man också kunna synka outlook osv naturligtvis.
    Vore ju skönt att slippa programvaror som KIes och liknande.
    Kör hellre masslagring än pillar med dessa monster.