Du har 30 dagars öppet köp när det gäller telefonen, men jag tror inte abonnemanget.
Ångerrätt:
"Ångerrätten gäller inte om du bryter förseglingar eller plomberingar på exempelvis film, spel och programvaror."
Öppet köp:
"Öppet köp gäller inte för förbrukningsvaror (t ex batterier och rakhyvlar), produkter till vilka ett abonnemang är knutet, mjukvaror och produkter som film, musik, presentkort och alla typer av värdebevis samt särskilt kundanpassade produkter."
Du köpte telefonen bunden till abonnemang och då gäller det ej.
OM du bara hade köpt telefonen separat, och sen tecknat abonnemanget så skulle du kunna lämna tillbaka mobilen och då hade du kanske kunna snackat med
Comviq att du hade tecknat nytt abonnemang men inte hade någon mobil, du skulle behöva en ny och då skulle du kanske kunna få Note 3 + Gear.
Men just nu tror jag att du inte kan göra något åt detta - du kan ju testa att lämna tillbaka mobilen men ha kvar abonnemanget (eller liknande, jag vet ej).
Jag vet att det är 30 dagars öppet köp fast att du har bruten förpackning pga. nyligen köpte jag en dator, tog hem den, testade den, men märkte att jag vill/måste ha en annan.
+ Säljaren själv sa att jag fick ta hem och testa den.
Om jag fick ett nej när jag lämnade tillbaka datorn då skulle jag bara vända mig till Konsumentverket, och jag skulle ha detta i mina händer.
Click to expand...