Förbannade omstarter

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mjoha, 2 juni 2011.

1. jonaktiv

jonaktiv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hähä, efter samma problem med min x10 så fick jag till slut en iphone, den har varit igång nu 3 månader utan omstart. Så tänkte kolla lägetför se om jag skulle ångra att jag inte tog arc istället. Men när man läser här så ångrar jag det i te ett smack! Mon x10 va på lagning 3 ggr där de sa att de inte hittade felet, till sist visade jag dem, tog 15 sekunder. Hängde sig vid tyngre användning. Mkt möjligt att den blivit överhettad, men varför varnar den inte en då som iphone gör? Kan tillägga att jag varit iphone motståndare. Varför? Jo folk har intalat mig det, man måste testa sig fram. Dock så är iphone inte utan skavanker, death grip är tämligen irriterande men fixar sig med invisible shield. Dock så är jag inte skadeglad, hur fan kan SE inte fixat omstartsproblemet........

2. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Har haft igång min nu nästan 2 veckor och fortfarande inte en omstart, skönt

3. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Är uppe i 187 tim och 50 min nu

4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Har android nått "felsäkert-läge" man kan boota upp de i? Finns de bra appar att utläsa loggar från systemet?

Att faktiskt läsa loggen och se vad problemet är istället för att prova sig fram med papperslappar och polerade kontaktytor m.m måste väl va de bästa för er som upplever problemet..

5. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Inte en enda omstart sedan 2.3.3.
    3-4 omstarter innan (sedan jag fick den på releasedagen) och det kom efter att jag bytt ut filer i framework (för att göra dockan och notificationsbaren mer transparenta) men det var inget som störde mig eftersom jag alternerat mjukvaran ;)

6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Tetsta Android System Info. Den har en "Log" knapp högst upp till höger som visar det du letar efter skulle jag tro förutsatt att det enbart finns en log som allt hamnar i.

7. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Ah perfekt! Bra för folk här inne att veta kanske!

8. Cokeisit

Cokeisit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kan upplysa om att det inte räckte med att avaktivera SE synch, har haft 2 omstarter de senaste dagarna.

Tjejens Arc har inte startat om en endaste gång. Tror ni hon märker ifall jag byter telefon med henne? ;)

9. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har märkt att man kan få en omstart om man surfar in på någon sida med stora flash applikationer. Känns som telefonen helt enkelt kör slut på ram och startar om. Hänt med både opera och firefox.

10. Cokeisit

Cokeisit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Min har aldrig startat om medan jag använder den. Oftast ligger den helt stilla på ett bord eller i en ficka.

Hopplöst att lista ut vad det är när man inte ens rör mobilen.

11. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Har du något exempel så man kan testa?

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

12. Sulan_73

Sulan_73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Min starta om sig själv idag medans jag höll på att avinstallera ett program ,och skulle sedan testa "hitta.se" appen ,,när jag tryckte bakåt för att söka vidare ,,så starta den om sig själv ..Irriterande ..Förmodligen som Vidur säger ,,den kör slut på ram ,någon form av för hög belastning på en gång ..

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det där med att köra slut på RAM tror jag inte på, har kört lurar med mycket mindre RAM än Arc & aldrig haft det problemet.

En fråga. En arbetskamrat till mig frågar mig om råd, väljer mellan Arc & Incredible S. När man läser forum så blir man ju mörkrädd, så mycket problem. Samtidigt så vet jag ju att alla inte har problem & att dessa lyfts fram i forum.

Likt förbaskat så är jag ju rädd för att rekommendera, därför undrar jag. Har ni nån uppfattning om merparten av Arc ägarna har detta problem eller är det ett litet, isolerat problem?

14. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Skulle tro att det en en minoritet som har problem. Självklart så har alla telefoner mer eller mindre problem men jag skulle inte säga att det är fler som har problem med arc än med någon annan telefon.

Trodde ett tag att jag råkat ut för wifi problemet men det visade sig att det var min router som var på väg att säga upp sig i mitt fall. Har inte koll på Incredible S men tror det är lika många procentuellt som har problem med dom dock så har det sålts bra många fler arc så därför är det troligen mer som skriver om sina problem här.

Tycker absolut att du kan rekommendera Xperia arc utan att få dåligt samvete över det.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

15. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Jag själv har aldrig haft problem med ram.Har haft många Android telefoner och kan säga att jag aldrig varit så nöjd med någon annan telefon som jag varit med Arcen.Och då har di flesta av telefonerna varit från HTC

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tack för svaret!

Som du skriver så ser man ju mer problem i forum om en lur som sålt mer likt Arc.

Nu har jag rekommenderat honom att klämma på den & Incredible S sida vid sida & gå på magkänslan. Sen så har jag förberett honom på att alla lurar kan krångla om man har otur:)

17. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hade aldrig problem med min i början... förra och denna veckan har den börjat starta om sig ibland, dock sällan... Nu testade jag dock förslaget här och la den på mitt bord några cm uppifrån och den startade om sig tre gånger i rad!
    Jag undrar om det är den klena batteriluckan som kan vara problemet? (antar att det kan räcka med om batteriet kan röra sig en aning så den kort tappar kontakten.)

Tryckte igen batterieluckan ordentligt nu och nu funkar den utan omstarter just nu... Får se om det varar.

Jag har tappat min mobil i golvet så batteriluckan och batteriet lossnat två gånger så möjligt att luckan blivit ännu vekare? (det krävs inte mycket för att batteriluckan och batteriet ska lossna när man tappar mobilen, lite väl klen lucka som sagt!!!)
    Eller så är det bara som era teorier här att den glappar på någon kontakt...

18. xilak

xilak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också upplevt omstartsproblemen. Är 100% övertygad om att det är ett hårdvarufel.
    Precis som i denna video så startade telefonen om sig när jag la ned den på skrivbordet:
    http://www.youtube.com/watch?v=KScE8-eXuIk

Har googlat lite på denna issue och många verkar tro att det är batteriet som sitter lite löst. De har då försökt få batteriet att sitta på plats genom att t ex sätta något mellan batteriet och luckan. Jag provade denna lösning, men det funkade inte för mig. När jag undersökte telefonen lite närmare så såg jag att batteriet satt på plats och kunde inte rubbas. Däremot var simkortshållaren väldigt "racklig"...
    Provade då att hålla simkortshållaren på plats genom lite vikt papper och tejp. Och sedan dess har den inte rebootat. Kan lägga ned den på skrivbordet nu utan att behöva vara orolig för omstart...

19. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Det är nog så som många skriver här att man hör bara dom som klagar, min har startat om 2 gånger på hela tiden, och efter uppdateringen så har jag inte haft några problem alls, men som sagt det spelar ingen roll vad man köper det finns alltid någon som råkar illa ut, så jag håller med Za om att låta kompisen klämma på dom och känna efter själv

20. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Är nu uppe i 293 tim efter "papperstricket"