Förbannade omstarter

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mjoha, 2 jun 2011.

  1. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Var inne o checka lite på andra telefoner här i swedroid ,,det verkar som dom flesta Android telefoner har samma problem ,med omstarter (ofrivilliga) sådana ..
     
  2. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    No shit sherlock, tror även att jag sagt det ett antal gånger att det beror på 2.3.2 och 2.3.3 och inte på telefonen i dem flesta lägen. Det är något med denna version av android som knasar till det och fixar random omstarter för X-antal personer.

    om någon nu valt att ta till sig det vet jag inte, eftersom alla ändå snackar om det...
     
  3. Droidguy79

    Droidguy79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att jag måste ha haft en jävla röta med min telefon efter jag hört hur många som haft "problem" med sin. Jag har haft min telefon sen den lanserades och har uppdaterat till senaste och har inte ännu råkat ut för en enda krasch alls. Jag har installerat mängder med appar och också avinstallerat många och min telefon är fortfarande lika driftsäker. :P Det enda jag märkt sen jag köpte telefonen är att starttiden ökat med kanske 40%, inget man inte kan leva med. =/
     
  4. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej,
    3 omstarter idag, haft senaste mjukvara lite över en vecka, innan den inte en enda omstart...
    VH micke
     
  5. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej igen,

    Kopplade precis in telefonen till datorn och ser att en ny uppdatering finns, uppdaterar nu från 3.0.1.A.0.145 till 3.0.1.A.0.146, skriver inte jag mer i denna tråd så funkade uppdateringen för mig ;-).

    VH Micke
     
  6. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Finns det en 3.0.1.A.0.146 ? 3.0.1.A.0.145 är den senaste säger min telefon.. ;)
     
  7. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kollat runt lite på de andra forumtrådarna och insåg att det verkar vara väldigt lite problem med nesus s. Där finns inga rapporterade omstarter tappade samtal etc. Hur kan det komma sig? Lite sålda telefoner eller att det är en ren android mobbe utan massa utanpå liggande program från tillverkarna?
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har sett trådar om Nexus S som startar om med 2.3.3.

    Min HTC Desire S med 2.3.3 startar om Sense ett par gånger i veckan, litet problem då det bara tar 10 - 15 sekunder & bara händer när man använder den aktivt men dock smått irriterande...
     
  9. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hmm. Och var ligger felet då? Börjar tröttna på en massa buggar som tappade samtal omstarter etc. Tjejen har en nexus s som jag gav henne när jag köpte min arc och den bara funkar inga samtal som bryts eller omstarter. Den verkar stabilare. Tyvärr har jag för stora fingrar för tangentbordet annars hadde jag tagit tillbaka den. Tycker det är jävligt dåligt att en ny mobbe ska lagga så här. Det mest primära är ju att ringa o kunna ha den stand bye hela tiden. Skärpning tillverkare o android snart byte till en gammal w995.
     
  10. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej,

    Då jag igår kopplade in min till pc:n där jag kör SE PC Companion så blev jag notifierad om att det fanns en uppdatering och nu efteråt står det 3.0.1.A.0.146. Min är en sån där tyskimport med 8 GB SD-kort, vet inte om det spelar någon roll.

    Telefonen har inte startat om sedan dess, dock slutade Gmail appen funka så jag gjorde en omstart men det hjälpte inte, gick då in på market och uppdaterade Gmail appen och nu funkar det :D

    VH Micke
     
  11. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Felet ligger i Android 2.3.3, Nexus S har numera 2.3.4 och där ska felet med just omstarter vara fixat vad jag kunnat läsa mig till på diverse tekniksajter.

    Så det är INTE tillverkarnas fel egentligen - sen kan vissa enheter ha problem, men det är inte så att överlag alla Arc:s har problemet, varken jag, min bror eller en nära bekant har dessa problem, vad det beror på - dumb luck antar jag!

    men omstarter är ett problem som bör åtgärdas iochmed nästa uppdatering!
     
  12. magnuscal

    magnuscal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Till alla som har många omstarter och är smått förtvivlade, prova isopropanol och tops samt pappersremse-tricket om ni inte har gjort det redan.
    Det har funkat för flera inklusive mig och verkstaden jag talade med härom veckan sa att just polerade kontakter löste många mobilers problem som dom fick in.

    Att man ska behöva göra det är helt klart förkastligt, men det kan lösa problemet.
     
  13. frotz

    frotz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Frågan är hur mkt det egentligen funkar att göra så. Eftersom det verkar ju som att det är ett mjukvarufel som kom med android 2.3.3. Sen vet jag ju inte hur mkt man ska tro på det. Men eftersom flera andra verkar ha problem med omstarter som har andra mobiler från andra tillverkare och kör android 2.3.3 så verkar det ju troligt. Och om det nu skulle vara ett hårdvarufel och inte ett mjukvarufel så hade jag ju isf lämnat in telefonen på garatin istället för att börja fiffla själv med papper och grejs. För det känns lite dumt att acceptera ett hårdvarufel när man egentligen har rätt att lämna in den och kunna få det fixat på rätt sätt.

    Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk
     
  14. Cokeisit

    Cokeisit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har stängt av min WiFi helt och hållet. Jag använde en app, Y5, som slår på och av WiFi när man befinner sig i ett område där man redan har varit ansluten till ett trådlöst nätverk. Det kan antingen vara Y5 eller WiFi på arcen som orsakar omstarterna för mig.

    Nu har jag iaf 128 timmars uptime :)
     
  15. magnuscal

    magnuscal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja absolut det håller jag med om men det finns en sida till på myntet.
    Som jag förstår det har ett antal skickat in sin mobil på garantin och fått den åtgärdad en eller flera gånger, när den sen väl fungerar så har den fått polerade kontakter.
    Så långt allt väl. Men den har varit borta ett antal veckor och ibland kommit tillbaka resetad.
    För att slippa vara utan nallen 2-3 veckor och sen tvingas installera om allt kan man, om man vill, prova att fixa det själv. Det tar max en minut och kostar ingenting, och om det nu funkar för några, varför förvägra dom den möjligheten? Jag trodde tanken var att vara behjälplig.
    Som mest hade jag 3 omstarter på en timme innan jag fixa det själv. Sedan dess har jag inte haft en enda o det är snart 2 veckor sen...
     
  16. Droidguy79

    Droidguy79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kan ju ha lite med vilken miljö man befinner sig i också. En sådan sak som att cigarrettrök kan ställa till det för olika typer av kontakter.

    Jag kommer ihåg när jag var liten och precis köpt Nintendo 8-bitar, vi i vår familj hade ALDRIG problem med att starta spelen medan min kompis hade svåra problem då både hans pappa och mamma rökte som borstbindare. NES hade ju kända kontaktproblem och de blev inte direkt bättre av cigarettrök. Kom precis på en till där rök ställt till det. Min polare i Amsterdam röker rätt häftigt och han har haft problem med sina grafikkort i sin dator ett antal gånger, alla lösta genom att rengöra kontaktytorna.

    Det finns ju givetvis många faktorer som kan spela in, tog bara upp ett som jag vet har ställt till det för elektronik, man har ju ofta telefonen rätt nära sig när man röker och det kan ju bidra. :D
     
  17. magnuscal

    magnuscal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig rökt, inte ens testat.
    Men man kan tänka sig att lösningsmedel och annat kan deponera oönskade substanser på känsliga ytor. Det är ju mycket plast i nallen...
     
  18. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Fast Optimus 2x har också problem med omstarter och den har ju inte 2.3.3? Och problemet fanns väl redan innan arcen uppdaterades?
     
  19. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ja, det gjorde det. Trot into det ar nagot se lyckas fixa I en framtida uppdatering.
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Som tidigare sagt så hade Nexus S samma problem INNAN 2.3.4 kom. Alltså ligger felet troligtvis inte hos SE utan i Android.....

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk