Problem: Fördröjning på aviseringar

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av Hejeh, 1 sept 2019.

  1. Hejeh

    Hejeh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag håller på att bli galen...Många av mina appars aviseringar dröjer/uteblir helt när telefonen varit låst allt från kanske 10 minuter och uppåt istället för att jag får dom direkt som på min gamla iPhone. Jag kör en OnePlus 7 pro, är skitnöjd med telefonen men finner den tyvärr värdelös om jag inte får detta att fungera som det ska.

    Jag har sökt runt och ser att andra också upplever problem med detta, dock har jag inte hittat någon bra lösning som hjälpt för mig. Jag kör dual-sim och alltid på mobildata, så inställingen att wifi alltid ska vara på spelar ingen roll. Alla batterispararlägen är avstängda för de appar jag önskar få avisering på direkt.

    Någon som har någon idé på vad jag kan prova för att få detta att funka? Vill verkligen inte behöva göra mig av med telefonen redan. :(
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Problemet här är Oneplus och deras aggressiva batterisparfunktion. Det kan överlag avhjälpas genom att ta bort batterioptimering för de appar som bråkar mest. Ett annat alternativ är att stänga av Onepluss optimering helt. Det finns guider för detta eller om vi har någon vänlig medlem som kan peka dig i rätt riktning.

    Passar även på att flytta din tråd till rätt forum då detta är ett specifikt problem med OnePlus.
     
  3. MarshallMathers

    MarshallMathers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2018
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    OxygenOS Latest Open Beta Version
    Info:
    Lawnchair launcher
    Telefon 2:
    OnePlus 5T
    ROM:
    OxygenOS Latest Open Beta Version
    Info:
    Lawnchair launcher
    Testa att slå på Mobildata alltid på under Developer Options, kanske kan hjälpa dig.