Förhållningssätt/regler Diskussionstråd

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av goa200, 22 apr 2011.

1. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Hmm, okay... Kan inte svenska staten isåfall, begära att medlemmar faktiskt får yttra sig, då det är lagligt? Har aldrig varit med i någon liknande diskussion, det är därför jag vill ta upp det ^^.

Om mod finner det, jobbigt och störande, kan de ju skicka ett PM så slutar jag med mina frågor :).

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Nej nej, denna tråden är till för att ta upp synpunkter på reglerna vi precis sjösatt.
    Inget är satt i sten och vi är öppna för förslag.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    En privat webbsajt fungerar ungefär på samma vis som en privat bostad. Du har som hemägare rätt att bestämma vad folk får säga och göra i ditt hem och du kan således kasta ut vem du vill på vilka grunder du vill - oavsett rätt eller fel. De är besökare och de följer dina regler. Staten får inte lägga sig i sådant.

Skillnaden är förstås att det inte är fritt fram för folk att ge sig in i ditt hem utan tillstånd, till skillnad från de flesta webbsajterna, men det ändrar inte hemägarens/sajtägarens rätt att sätta reglerna.

Du kan dock inte som hemägare ge dina gäster tillstånd att bryta mot lagen, men detta är en helt annan femma än att förbjuda dem från att göra saker.

Ditt hem/din sajt - dina regler.

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fast, likväl kan jag inte , hemma i min bostad samla en grupp främlingsfientliga anhängare och praktisera främlingsfientlig aktivism. Om min granne skulle få syn på detta, informera polisen och berätta att detta pågår, så lär väl polisen göra ett besök.

På samma sätt som här, om ett gäng här driver främlingsfientlig propaganda, så flyger de ut illa kvickt. Utav er... Skulle ni Crew driva främlingsfientlig propaganda, skulle ni få besök av polisen, eller få sidan nedsläckt av hosten.

Jag kan t.ex inte starta ett forum och skriva "Här är det accepterat att sprida förbjudet material, fildela på bara, sharing is caring!", vad för än material som dyker upp, så lär sidan bli nedsläckt och jag som ansvarig lär bli uppsökt.

Fast nu går vi händelserna låååångt i förväg. Detta kommer ju inte hända på Swedroid.

Svensk lag gäller liksom i ens hem också. Jag kan ta hem gäster, de kan snacka satanism, jag säger "nej, inte okej", och jag kan avvisa dem ifrån min bostad, precis som ni kan avvisa folk som inte följer era regler....

Hmm, jag tror kanske jag kom till insikt att ni kanske faktiskt kan göra såhär ^^.

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag sade ju det. Läs igenom mitt tidigare inlägg, hela mitt inlägg den här gången.

Man kan inte som vare sig hemägare eller sajtägare sätta regler som tillåter mer än vad lagen tillåter, men man kan däremot som hem- och sajtägare sätta mycket strängare regler än vad lagen säger.

Jag kan inte ge besökare utökade befogenheter, men däremot kan jag inskränka vad de tillåts göra i mitt hem/på min sajt.

Kom igen nu, så svårt är det inte att förstå.

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS

Vad önskas, en flaska portvin?
    Jo jag har förstått nu, klockan är mycket och jag hade en 2.5 timme lång konversation med grannen via balkongen förut, vi brukar mest prata, 20 minuter, så jag är lite slö, och diskussionssugen ;D.

I withdraw from the discussion :)

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

<iframe width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/JmvCpR45LKA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Varför inte? Mycket roligare en lite text :)

8. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Vad har hänt med dessa regler nu?