Lite svårt att läsa tankar, just sayin. Bästa vore ju om du uttröck dig före du började lägga ut massa länkar etc. Aja
Som jag sa till Tazzy så blir det kanske lite GTA IV, men annars XBMC med 1080p-film samt Photoshop och SketchUp
Njau... det är ytterst slarvigt uttryckt eftersom det finns så många i5 samt i7 modeller. i5 2500K är ju överklockarnas stora favorit ( de med liten plånbok)
Rent prestanda är det jag säger sant. Den bästa i5 är 2500k och den sämsta i7 är 2600 och där är det klart så att i7an är bättre. Om vi bara pratar sandy brigde annars finns det fler men i7 är ändå bättre än i5. Men sen är det så att i3 är budget segment i5 är mellan segment i7 är top segment. Om du kan hitta två modeller som motsätter detta så berätta vilka
Yep Intel (och även AMD) har alltid marginal på sin CPUs, just i5, 2500K har då en extra marginal för att överklocka. Just den processorn ligger då också bra i pris. Överklockar man så går då allting snabbare. Överklockning kräver då att man läser på ! (annars kan det gå åt pipsvängen som med lurar) Sen har man pengar så spelar det ju ingen roll, då är det bara att bränna på med i7 värsta modellen....
Man brukar väl mellan tummen och pekfinger säga att i5 presterar bättre vid spel, och i7 för multitask, tyngre program osv. Inet har fram till den 29e februari ett erbjudande, de bygger ihop den åt dig gratis. Kostar annars 795kr. Den enda nackdelen med att bygga ihop en dator nu är väl att hårddiskarna stigit i pris, de har dock sjunkit lite gran, men fortfarande högre än normalt. Den datorn på networld är utan operativsystem, så lägg på 1000kr för W7 x64. Processorn i datorn (i5 2500k) som har inbyggd grafikkrets ska klara av att spela upp 1080p film, utan hjälp av grafikkort.
Att den saknar operativsystem vet jag och det ser jag bara som en bonus då jag kan spara just de 1000 kronorna och fixa det på egen hand. Vi kan säga att jag redan har köpt en version av Windows 7 för att inte bryta mot några regler på forumet. En fråga förresten. När jag har kollat på dator så har jag sett att vissa har DVI eller HDMI ut från moderkortet, men om jag förstått rätt ska man inte använda dessa. Varför finns de då? Tror n vi duskuterar har en DVI från moderkortet.
Hade inte jag heller, men de har två butiker här i Skåne, så det blir nog till att åka och kolla på den. De hade dessutom riktigt bra omdömen på Prisjakt.
Det här funkar också bra, kvalitétsdelar med uppgraderingsmöjligheter om du känner för det. http://www.inet.se/kundvagn/visa/1540360/inet-dator eller http://www.inet.se/kundvagn/visa/1540420/inet-dator-amd Jag skulle ha valt den senaste, mest för pengarna!