Försäljarjäveln lade ej till surfpaket!

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av oscarsv, 25 aug 2010.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Lite så jag menade. Hoppas det gick hela vägen fram.
     
  2. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du ska:

    Ringa 3 och bråka som bara fan. Med lite tur ger de sig och struntar i fakturan. Men obs att de bara går de om de tror att du kommer att vara en bra kund i framtiden. Annars kan de lika gärna råna dig innan du sticker.

    Lycka till
     
  3. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    tele2 gjorde så för mig för två veckor sedan. Jag ringde in och fick ett finger i r***n av dom. Blev förbannad och bad att få prata med hans chef. Nej det går inte... du kan få prata med en annan men han kommer säga samma sak. Jag fick tag i en annan efter några minuters tystnad i luren och plötsligt skulle dom självklart justera på nästa faktura. Stå på dig om dom krånglar.
     
  4. jobro

    jobro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Framför allt så bör du vara vänlig emot försäljaren. Han är ju trots allt en mäniska han med, och vi tenderar att göra fel från gång till annan. Dra din historia. Om han vägrar så be då att få teckna ett surfpaket nu istället för som planen var när du köpte mobilen.
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag är mycket nöjd 3-kund.
    Aldrig problem FÖRUTOM just när de gäller extratjänster.

    Ibland ringer man och avbokar en - händer inget. Ibland lägger man på en - händer inget.
    Man får alltid sms när en ändring sker så var vaksamma att en sådan kommer.
    I övrigt så har de aldrig haft problem att justera så saker blir rätt.

    // A
     
  6. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Nope. Inte för oss i familjen. No försäkring automatiskt.
     
  7. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Som gammal butiksansvarig kan jag hålla med här.

    Beter du dig som ett svin kommer du bli bemött som ett svin, du kan glömma allt vad goodwill heter.

    Beter du dig förläget och bara påtalar felet och antyder att man kanske skulle kunna göra något retroaktivt kommer det troligen sluta med ett trevligt samtal, men inga pengar tillbaka.

    Beter du dig ödmjukt men väldigt bestämt är det troligast att du får som du vill. Var ALDRIG otrevlig, det lönar sig ALDRIG. Men detta är väl bara min ödmjuka åsikt...
     
  8. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hear hear! Kan inte förstå hur man ens kan tro att det ska funka på något annat sätt, när man inte själv har någon form av övertag i situationen.
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Man är förmodligen ung och dum. Ni kommer väl ihåg hur häftigt man reagerade förr i tiden ;)
     
  10. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Ta det bara lugnt!
    Jag råkade ut för exakt samma sak hos 3. Och det var inga problem att ställa det till rätta.
     
  11. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, du ska börja läsa avtalen du skriver under istället för att skylla på försäljaren och leka sandlåda.
     
  12. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Förvisso.
    Och att bonka sliten ur ngn hjälper ju inte. Om han inte blir väldigt glad av en påsättning.
    Där jag bor betyder "bonka" , alltså om man bonkar ngn så sätter man på den. Och då menar jag inte som i sätta på med en "on" knapp, utan att ha sexuellt umgänge.
    Mitt fall gällde förstås en beställning via telefon.
     
  13. FetFnask

    FetFnask Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min flickvän råkade ut når en liknande sak med 3 fast då gållde det sms. Det löstes genom att gå in och prata med samma person som sålde abbet. Fakturan revs även den och en ny, korrekt, faktura skickades.
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER


    + 1
     
  15. GTT

    GTT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så är det, men som OP:n påpekar är det bevisningen som är det svåra emd muntliga avtal. Här gäller det nog att stå på sig ordentligt. Bråkar man tillräckligt mycket (på ett trevligt sätt...) anser de nog till slut att det inte är värt det.
     
  16. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Gör alltid så och får ALLTID som jag vill i slutändan därför har jag heller ingen butik i nuläget som jag inte skulle kunna besöka pågrund av denna typ av problem.

    EDIT: Flyttade tråden till Mobiloperatörer.
     
  17. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Detta är något jag som tidigare kundservicemedarbetare kan skriva under på, iofs kan det hända att man hjälper den förlägna typen lite extra, beror väldigt mycket på situationen. Man kan även hjälpa den svinaktiga typen om man inser att vi :)företaget) gjort fel, men den personen kommer aldrig att få något extra utan endast det han/hon skall ha som är orsakat av felet

    Mest hjälp får den korrekta men bestämda typen
     
  18. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Istället för att reda ut problemet direkt, och få det löst omgående så kommer du istället in på forumet och skapar en tråd, när det finns 0% chans att vi här kan göra något åt saken. Genom all den tid du ägnade åt att skriva/skapa tråden, samt besvara alla inlägg så skulle du säkert kunna löst det hela.

    På kvittot står något ordernr eller kontrakt nr, sedan så ber du bara om att bli uppringd av samma säljare eftersom han/hon har gjort fel, svårare än så är det inte. Nu vet jag inte om det var en gatusäljare, men om det var det så besök platsen igen och se om han jobbar kvar där, de brukar oftast göra fel, och rättar gärna till problemen igen utan som några helst problem från deras sida.

    LÖST.
     
    Last edited: 31 okt 2011
  19. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Yes! +1