Förskräcklig samtalskvalité?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Nahaj, 23 mars 2011.

1. wanner

wanner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Telia företags abb här med. Vet inte riktigt var själva telefonen är inköpt, från Telia gissar jag :).

2. bozzo70

bozzo70 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

MINA ENHETER

Telefon:
    One Plus 8T
    Har pratat i telefonen idag och skrapningarna är inte lika påtagande.
    Upplever dock att kvaliten på det man hör inte är bra nån annan
    som tycker det ?
    Kan det vara mjukvaru relaterat ? kommer det att bli bättre med en uppdateringen .

Vad tycker ni andra på forumet ?

3. Nahaj

Nahaj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sätt mobilen mot örat så att den övre kanten ligger i linje med hörselingången, alltså inte som man håller en äldre mobil där högtalaren sitter betydligt längre ner.

Och sen tryck inte örat emot mobilen utan ha den ett par mm ifrån så att man inte hör vibrationerna ifrån glaset.

För mig gjorde det här enorm skillnad, om man höll mobilen tryckt emot örat och i fel linje så blev ljudet burkigt och obekvämt.

4. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Någon som fått sin lur utbytt och haft samma problem?

5. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lämnade tillbaka min O2X, kunde knappt inte höra vad personen jag pratade med sa... passade på att byta till en Nexus S, var heller inte nöjd med passformen på LG:n (för vassa kanter). Synd bara att jag inte kommer att få njuta av hastigheten mera. :cry:

6. Hamutt

Hamutt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdateringen på baseband löser problemet. Jag hade 0223 och det lät så illa när jag talade med folk, som om ljudet var förstärkt många gånger och att högtalaren där man har örat omkring inte orkade med det (skall nämnas att satte man på den stora högtalaren lät det mer normalt om än metalliskt).

Följde detta
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008070

och efter uppdateringen till 0315 blev allt normalt igen och man kunde föra en normal konversation. Det skall dock nämnas att gör man stegen ovan sker en hårdvaruomställning av telefonen dvs all data försvinner (filmer och bilder kan ligga kvar, gjorde det för mig men kontakter och appar försvann).

stantemo och Gerra gillar detta.
  7. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

ryker garantin om man själv uppdaterar baseband?

8. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Min är väldigt bra ljud på. Men håller man mobilen som någon tipsade om, så gör det fysiskt lite ont i örat av mobilens vassa kant...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

9. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

uppdatering av baseband hjälpte inte på min lur :(

10. siles

siles Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Uppdat till 20110315 funka perfekt på min, nu hör jag vad folk säger :D

11. Drenken

Drenken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Min flickvän tog ut en X2 från Tre för några dagar sedan och ljudkvaliten var bedrövlig. Jag brukar inte vara den som bekymrar mig för ljudkvaliten men i det här fallet var det oundvikligt. Testade att uppdatera basebandet men det gjorde ingen skillnad. Lämnade in luren i butik och fick ut en ny, men ljudkvaliten var lika kass som föregående ex.. Provade även uppdatering av baseband på denna men ingen förbättring..

Trots att man skruvar ner samtalsvolymen låter det som om högtalaren är uppskruvad på alldeles för hög volym, rösten blir sprakig, lite robotaktigt, låter skit helt enkelt, men frågan är om man orkar lämna in den än en gång.. Vad är oddsen att man fått ett måndagsexemplar två gånger i rad?

12. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

jag hade samma problem. var inne på mediamarkt och provlyssnade deras telefon där samma skitljud fanns. provade sedan med en kollegas telefon utan detta skrapande ljud. fick min utbytt av dustin och har nu inte detta ljud längre. provade också att uppdatera baseband utan resultat.

13. tagg

tagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också gått och funderat på ljudet. Mitt är inte direkt apkasst men det känns inte särskilt bra heller, min 3-4 år gamla qtek lur hade bättre ljud så vitt jag kan minnas. Lite burkigt småsprakigt känns det.