Första 2.3 rom full 3mp kamera

Diskussion i 'Xperia X8' startad av mantis79, 3 aug 2011.

  1. flawlless

    flawlless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    har du tidigare partitionerat ditt minneskort? för den gamla sortens apps2sd? Jag hade problem med att datorn inte hittade mitt minneskort förr, men sedan jag skaffade en ROM som har apps2sd inbyggt så har jag ju tagit bort partitioneringen och allt funkar utmärkt.
     
  2. neptunon

    neptunon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nope inget sådant, men skulle kanske ta och formatera SD-kortet innan så det är "rent" innan man kör in rom'en?

    Är det nödvändigt att flasha kernelen? har inte äns låst upp bootloadern (det verkar lite bökigt)
     
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ni som har gingerdx; vad är det som blir så mycket snabbare? Är det menyerna/launchern eller är det annat också, tex att starta appar och att köra spel?
    Original menyerna tycker jag funkar ok, det som känns segt är att köra många program samtidigt. En del appar tar också flera sekunder att starta.
     
  4. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    En funktion jag gillar är att man i status bar kan få upp en lista över dom senaste 16 använda appar.. Man kan även lägga till widgets i statusbar för att typ stänga av/på wifi eller växla mellan ljudlös eller vibration etc..
    Går även att anpassa lockscreen ganska mkt utan att installera t.ex widgetlocker.. Sedan har ju ginger stöd för equalizer ifall man vill ha en sådan.. Det går även att flytta appar till sd kortet för att frigöra internminne :) Sedan får du ju senaste youtube appen samt senaste market som inte funkar på original rom..
     
  5. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Martin3: Hela telefonen känns rappare med GingerDX. Jag kör v017 och är nöjd.

    Ett problem har jag dock för närvarande, och det är att LauncherPro verkar ”tappa bort” appar som man lagt in som genvägar, både på hemskärmarna och i raderna längst ned på skärmarna. Man får meddelandet ”App is not installed” när man försöker starta en del appar... någon annan som har samma problem?

    Ibland räcker det att gå till ”Alla appar”-läget och starta därifrån, men oftast måste man installera om appen för att det ska börja funka. Jag har testat det mesta utom full wipe...
     
  6. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    jag tycker GingerDX får telefonen att kännas snabbare, de enda problemen jag har stött på är att varje gång man stänger av telefon så byts tangentbordet tillbaka till det som fanns inlagt från början (och jag gillar inte det tangentbordet). Och sen så går det inte alltid aktivera data-trafik, telefonen reagerar inte ens på att man trycker på "knappen" utan då måste man starta om telefonen för att det ska funka.
     
  7. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag gissar på att du använder widgets i statusbar för o slå av och på datatrafiken ? prova att gå den långa vägen inställningar och sedan trådlöst och nätverk följt av mobila nätverk där hittar du inställningen för o slå av eller på datatrafik det funkar för mig utan o starta om hela luren
     
  8. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Doixanh har ju skrivit i första inlägget att om man har några buggar så ska man köra en full wipe.

    Jag har inte upplevt nån av de buggarna ni nämnt med tangentbord eller datatrafik. Allt har funkat bra. Vissa omstarter har jag fått då och då, men det har minskat med varje version sen v013.

    Jag har istället mer problem med att telefonen blir seg hela tiden. Hade två fullskärmswidgetar, en kalenderagenda och en facebook och Aix väderwidget. Det var Android Pro Widgets jag hade, nu har jag gjort en full wipe och skurit ner till bara en, kalenderwidgeten. Nu har jag provat att dumpa Handcent också, är nog en liten förbättring, men inte så man häpnar direkt.

    Nån som har haft samma problem?
     
    Last edited: 9 okt 2011
  9. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Genom att byta launcher så kan man kräma ur en hel del prestanda..
    Nemus launcher eller Zeam launcher funkar bra med gingerDX.. Vill du kräma ur ännu mera ur så kan du alltid välja en annan cpu guvenör.. Standard borde vara on demand.. Preformance ger en rejäl boost men det drar mycket batteri
     
  10. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör ADW EX som launcher just nu, den var iaf med SE stock ROM rapp och fin. Nu har jag inte jämfört med någon annan.

    Governor har jag nog försökt använda Smartass. Den ska ju ge både ok prestanda och batteritid om jag förstått rätt. Just nu är jag nog lite besviken på båda.

    Gjorde en full wipe igår med v017.
     
  11. villelele

    villelele Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså jag behöver hjälp. Jag har tankat RomManager ifrån Market och ska installer ClockworkMod Recovery, men när jag väljer att jag ska installera så kommer ju en drös med telefoner upp och man ska välja den modell man har. Men ingen Sony Ericsson modell syns, alltså kan jag inte välja att jag har x8?! Vad ska jag göra? Blir galen :mad:
     
  12. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Man använder xRecovery för x8:an. Det fiknns gott om guider på till exempel xda och youtube och ungefär det man gör är att man flyttsr tre filer till systemminnet och ändrar permissions via root manager.
     
  13. villelele

    villelele Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu fick jag det att funka, sweet :)
     
    Last edited: 11 okt 2011
  14. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Påminn mig, någon... vilka data är det man förlorar vid full wipe? Lokala kontakter, tasks, kalendrar, mer...?
     
  15. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    All data som finns sparad på telefonen ryker såvitt jag vet. Bilder m.m. som ligger på minneskort finns kvar, men allt annat försvinner.

    Vill du veta hur smärtsamt det är? Det gäller ju alla inställningar i launchern till exempel, widgets, hemskärmar och så vidare.

    Jag rekommenderar starkt att ta backup på sånt du vill ha kvar innan du gör en full wipe. Titanium backup har du väl redan antar jag?

    Vill du ha kvar sms/mms så räcker det inte att ta backup på tex Handcent, gissar att du måste ta backup på respektive ROM:s inbyggda sms-app för att de ska komma med. Jag har iaf inte lyckats få med sms:en i backuper av Handcent.
     
    bborn gillar detta.
  16. robben

    robben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det värt att uppdatera till v17 från v13?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. frosty_aw

    frosty_aw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som är nöjda med GingerDX v17, kör ni stock/SE kernel eller LinuxDX?
     
  18. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör stock. Jag har inget alternativ till denna telefonen så skulle jag bricka den får jag mina fiskar varma av sambon ;)

    v017 är riktigt stabil, jämfört med alla andra ROM:ar jag testat. Sen när det släpptes för snart två veckor sen har jag bara haft en enda ofrivillig omstart av telefonen.

    Jag har ingen koll på hur stor skillnad det gör för prestanda och stabilitet att flasha om till LinuxDX.
     
  19. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag kan rapportera att jag även har fått flash att fungera på min X8:a med gingerDX v17 jag hittade en version för arm6 processorer på xda..
    Det är dock inte riktigt värt att installera för telefonen är allt för klen för att köra flash.. Det fungerar men tar tid så kanske för den som har tålamod ;)
    Köra videos direkt på youtube i webläsarn funkar dock smärtfritt
    men att starta t.ex spel på miniclips tar tid
     
  20. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER