Mina intryck efter första 6-8 timmarna med telefonen:
Helt underbar.
Jag börjar med att adressera den mest använda kritiska repliken: Storleken. Inga som helst problem. Jag har vad folk skulle kalla "små händer" och har inga som helst problem med luren, varken i användande eller med plats i jeans-fickorna.
Många tyckte att telefonen var hal, där kan jag inte heller hålla med. Mina 3 senaste telefoner är Samsung Galaxy S3 - S4 - S5. Jag anser denna telefonens "soft-touch" känsla fullt acceptabel och inte ett problem. Ett problem jag dock har är att jag köpte ett Spigen Neo Hybrid (älskade denna på min S4:a) då jag trodde att det skulle öka greppvänligheten, telefonen blev dock halare nu....

Kan dock inte lira utan case på denna bjässe då jag är rädd för tapp. Tips på ett lika snyggt/slimmat men mer greppvänligt case sökes!!!!
Nu till telefonen/mjukvaran i sig: Smidig! Jag har bara kommit i kontakt med Nexus i form av Nexus 7 (FHD) och Nexus 10. Detta var alltså debuten i telefonformat. Jag är hur nöjd som helst, jag baserar detta på mina första timmar med telefonen. Allt flyter på hur bra som helst, inget microlagg kan för mig ses så långt ögat når och skärmen är en fröjd! Testat att titta på en 20-minuters Airsoft film jag spelat in (1080P) med mitt lag och både skärmen och högtalarna var allt annat än en besvikelse. Jag förväntade mig inget från högtalarna (aldrig använt HTC M8, så kan ej jämföra) men blev föga överraskad av både ljudkvalitén och den höga ljudnivån. Jag bör tillägga att jag inte är en audiofil eller är särskilt kunnig inom detta. Helt klart nöjd dock!
Som sagt, helt underbar lur hittills, men vem vet - framtiden kanske utvisar dess brister!
Click to expand...