1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Första intryck och omdöme - Honor View 20

Diskussion i 'Honor' startad av Jaevlar, 21 feb 2019.

  1. Jaevlar

    Jaevlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Finns det några fler View 20-ägare där ute tro? Eller någon som funderar på telefonen?



    Gick från en Xiaomi Mi A2 Lite 64/4GB-version som var en billig ersättare för en stendöd OP3.

    Var väldigt skeptisk mot Huawei/Honors UI, men efter lite meckande så är det faktiskt inga större problem. Ersatte standard launchern med Nova. Genom ADB går det att avinstallera medföljande launcher, dock slutade helskärmsgesterna fungera. Lösningen är Fluid gestures-appen som kan ges utökade behörigheter via ADB. Samtidigt kan man passa på att plocka bort lite förinstallerade appar, via ADB, som aldrig kommer användas. Så efter lite meckande så känns telefonen riktigt trevlig jämfört med "out-of-the-box".

    Imponerad för vad man får för priset, ~5650kr från Dustin - köpte den svarta versionen (6/128GB). Valet av View 20 var mestadels på grund av priset och vad det ger; en telefon med bra batteritid, schysst kamera och hårdvara.
     
    bernard gillar detta.
  2. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 933
    Mottagna gillanden:
    1 330
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Samma känsla här, mkt telefon för pengarna. Hur har du det med uppdateringar?
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 832
    Mottagna gillanden:
    44 823
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    @Jaevlar@Jaevlar - vad tycker du om skärmen? Är bakgrundsbelysningen helt jämn på din? En del har problem med att bakgrundsbelysningen är lite svagare utmed kanterna om skärmen. (Det vill säga så att det syns även med starkare ljus, inte bara i mörker).
     
  4. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 933
    Mottagna gillanden:
    1 330
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Inga problem här iaf

    Skickat från min PCT-L29 via Tapatalk
     
  5. Jaevlar

    Jaevlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det har trillat in en uppdatering och telefonen ligger nu på version 9.0.1.137 vilket ska vara den senaste uppdateringen.

    Jag upplever skärmen som helt OK efter lite kalibrering i färgtoner. Jag kanske har haft tur med min enhet då jag upplever skärmens bakgrundsbelysning som väldigt bra. Det enda jag skulle kunnat önska är att den hade varit lite mer ljusstark i direkt solljus.
     
    bernard gillar detta.
  6. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Man kunde få en för 350 euro(plus lite påslag för svensk moms) på amazon.de . Smått sugen även om jag har en helt ok lur.
     
    flipp gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 486
    Mottagna gillanden:
    8 419
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tror det är ett mycket bra köp. Kände på View 20 när jag var i Tyskland i våras och den kändes riktigt grym. Väldigt snygg och bra känsla i handen. Den och Mate 20 (ej pro) är väldigt underskattade telefoner som nu går att köpa inom EU för runt €350-€400.
     
    Frisell gillar detta.