Jag har haft möjlighet att idag pilla med en G2 ganska ingående en stund. Jag måste ju säga att jag är ganska imponerad faktiskt. Det alldeles första intrycket är ju hur j*vla sexig den är med sina tunna ramar. Grymt fett snyggt alltså. Men jäklar så hal baksidan är. Känns som den är oljad nästan.
Mjukvaran är jag också relativt imponerad av. Det flyter på väldigt bra för det mesta. Det vanliga små microandroidhackningarna förekommer ibland men det har jag slutat förvänta mig att det ska försvinna oavsett hårdvara. Men den flyter på väldigt bra överlag. Inget att klaga på där direkt. Men min iPhone 5 är fortfarande i en annan liga när det gäller flyt och responsivitet. Det bara känns så mycket mer lättdrivet, iOS.
Designen är en mixed bag. På vissa ställen snyggt på andra mindre snyggt. Men jag gillar det vita. Har tröttnat på Amoled och svart. Nu är det vitt och LCD som gäller för min del. Det blir mycket tydligare att använda luren då speciellt utomhus. Riktigt bra tryck i ljusstyrkan på skärmen också. Den lär vara lätt att använda utomhus på dagen. Kul med lite olika teman för olika saker men skulle vilja se några mer "seriösa" teman och inga barngrejer.
Slide Aside funkar bra och kan göra sig väl vid vissa tillfällen. Lite drygt att behöva dra 3 fingrar skulle vara enklare med två. Knock-on är mycket trevligt men knappast någon nyhet för min del då min Nokia N9 haft det sedan 2011. Men det funkar lika bra på G2. Det vill säga sällan så funkar det inte alls och man behöver knacka igen men det är ganska sällan som sagt.
Qslide är också ett välkommet inlägg. Speciellt med transparensen men jag tror nog nästan att jag skulle föredra att man kunde interagera med appen ifråga fast man har transparens satt.
Hårdvaran bra på exemplaret jag provar. Knackar inget om jag inte bänder ordentligt. Helt knäpptyst vid vanligt användade. Skärmen är ju helt fantastisk att titta på.
Som sagt imponerad. Skulle jag köpa en Android idag skulle det säkerligen bli en G2. Note 3 är väl en stark konkurrent men jag känner att jag är trött på Amoled och svart.
Last edited: Oct 23, 2013