Ni har väl inte missat att G2 faktiskt har multitasking trots att flera recensioner
påstår att det inte finns, utan hänvisar då till att man ska dra skärmen med 3-4
fingrar så byter den app. Håll inne Home "Huset" i 1-2 sekunder så öppas
det en stående meny som liknade den liknades man är van vid sedan t.ex. HTC One S
där man kan välja app, eller "dra" bort en app för att stänga den.
Kom på detta av misstag 
Annars är det bästa för mig batteriet som är sjukt bra och skärmen som stor, tydlig,
bra skärpa, färger och svärta. Bra fart i den med.
Tycker dock att den är för hal, men får hem ett TPU-skydd idag så det löser sig.
Jag hade 8000 sms som jag förde över via en smsbackup, men såg då att det fanns
en inställning som tar bort alla sms över 500. Valde bort den inställningen och fick
varningen att mobilen då kan bli seg och få problem. Visare sig vara korrekt eftersom
så fort jag fick ett sms så hängde sig mobilen. Försökte då rensa bort mina sms, då
hängde sig mobilen. Slutade i att jag för hand fick ta bort ca 2000 sms innan jag fick
igång en "ta bort hela tråden".
Så tänk på det, mobilen bör inte ha mer än 500 sms i sig.
På tal om sms, så är "sms i fönster" perfekt. Man sitter med något annat och får ett
sms. Innan fck man stänga ner appen, titta på sms:et. Inse att det var oviktigt. Starta appen
igen och då laddades den ofta om eller det tog tid. Nu kommer sms:en i eget fönster
"ovanpå" den appen du håller på med och du kan lätt besvara eller ignorera sms:et utan
att ens behöva lämna befintlig app. Det är ju grymt bra, fast det kanske har med 4.2 att göra?
Bra funktion i alla fall.
Last edited: Oct 11, 2013