Första intryck - Wildfire!

Diskussion i 'Wildfire' startad av teddyjohan, 13 jul 2010.

1. Droidkaninen

Droidkaninen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft telefonen i fyra veckor nu och på grund av att min laptop blev stulen i måndags har jag använt telefonen till väldigt mycket surfing i jakt på en ny dator.

Jag har inte haft en avancerad telefon innan så jag upptäcker ständigt nya finesser.. t.ex. muspekaren som jag hittade nyss. Att skriva på telefonen var lite pilligt först men autofunktionen gör att man efter ett tag kan skriva riktigt snabbt.

För att underlätta surfandet bytte jag till opera browsern som skalar om sidorna så att de är lätta att navigera. Att läsa bloggar och surfa youtube klipp går utmärkt men det är ingen dator så mån måste vara sparsam med flikarna.

Mail, banktjänster, Facebook etc löses smidigt med appar som är enkla att ladda ner.

Skärmen är telefonens svaga punkt på grund av upplösningen. Annars har jag inte mycket att klaga på denna lilla tuffing som klarat sig bra som ersättnings dator (främst multimedia, blogglasning och tunga sök sessioner) när tjuven vart framme.

ps tjuven ratade min gamla Nokia 1208 som låg framme :-)

2. swedem

swedem Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Smart tjuv :D

3. Cat_Tail

Cat_Tail Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra skrivet! Jag har precis beställt en vit wildfire, då jag tyckte den verkade lämplig för mig. Det blir min första touch- och androidlur då jag nu har en sony ericsson w660i. Jag blev nästan lite orolig först när jag läste att den hade så dålig skärm och att kameran var så kass som alla säger.. Men sen insåg jag att det beror ju lite på vad man jämför med..:) Om man jämför med desire som är några tusen dyrare så är det väl inte så konstigt om wildfiren är lite sämre. Jag har ju inte direkt något vettigt att jämföra med, då min mobil nu är nog ganska mycket sämre..:) Så jag tror nog den blir bra för mig. Nackdelen med att beställa från internet är att det är så jobbigt att vänta..:P Hoppas den kommer snart!! :D

4. Bella

Bella Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Precis! Väntar otåligt på min, de skulle få in dom i torsdags så jag står o väntar otåligt vid postlådan varje dag.. tur det är fint väder nu :P Hoppas hoppas att den kommer imorgon!

5. Cat_Tail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, jag väntar också otåligt, här.. Fast jag skulle få sms om när den kommit så skulle vi hämta den, så jag behöver inte så vid brevlådan och vänta.. ;) Hoppas du får fortsätt fint väder så du slipper bli blöt! :)

6. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Ja 1208:an är en av världens sämsta telefoner, ett exempel på vad den gör är att den tappar SMSC-numret titt som tätt

7. blixt

blixt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte dela mina första 24h med Wildfire'n!

Vet inte vart jag ska börja, en kanontelefon för ett kanonpris! Satt länge och vela fram och tillbaka om jag skulle lägga till 2000:- och köpa Desiren, tack och lov så gjorde jag inte det! Kan även tillägga att min förra mobil var en Samsung X660 som levt vid min sida under 4 år, tills igår, Halleluja!

Jag är nöjd med allt, lätt att navigera, bra och "simpla" widgets och program från början. Jag blev definitivt positivt överraskad av upplösningen på skärmen! Har läst så mycket "skit" om den så misstänkte något absurt. Men icke, klockren för mig! Kan väl bero på att jag levt med en stenåldersmobil innan.

Som sagt, inget direkt att klaga på hittills! Förutom att jag inte får senaste uppdateringen tillgänglig, men det beror på min leverantör vad jag hört.

5 av 5 Androids :D!

8. Bella

Bella Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det kommer ingen alls :( ringde o frågade just när den egentligen kommer (bråttom eftersom grabbens mobil gått sönder o han ska ha den jag har nu) o någon har ringt och avbokat min beställning av den, o det är inte jag :( så nu sitter jag o deppar...

9. Cat_Tail

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, alla säger att skärmen är jättedålig.. Jag blev snarare chockad av hur fin och klar skärmen var.. Men jag hade ju också en "stenåldersmobil" Innan..:P Eller kanske inte stenålders, men en kass iaf..:D Är jättenöjd med min också! :D

10. h0nden

h0nden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har beställt min WF på komplett och ska hämta ut den på torsdag när jag besöker Stockholm, kan knappt vänta! Har längtat efter en ny telefon i flera år.

Angående upplösningen och färger så sitter jag nu med en SE W380 med 262 144 färger och 128x36 pixlar. Det kommer nog att kännas som att gå från natt till dag :) Jag blir glad när folk säger att dom inte tycker att det är nåt fel på upplösningen, för då känns det som om jag inte kommer bli besviken :D

11. blixt

blixt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt! Förstår inte varför alla klagat, var våra förra mobiler så dåliga :innocent:? Så hoppas att även du blir nöjd h0nden!

12. eg0n

eg0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har en legend och är grymt nöjd. Stötte på wildfire i en affär och jag blev riktigt förvånad över hur dålig upplösning telefonen har! Nu tittade jag bara på telefonen i ungefär 1minut men det jag såg av skärmen va ju inte de bästa. Tyckte de såg ut som en htc diamond istort sett. Nä jag har svårt att vänja mig vid att 2010 ha så dålig upplösning på telefoner.