Första intryck

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Beex, 9 dec 2009.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Skerved: missade din fråga. Jag måste erkänna att jag inte har helt koll på det. Jag har ett uselt paket (mini med bara 100 MB trafik) så jag ska själv uppdatera det snart. Min bindingstid går ut snart ändå hos Telia så jag får se om jag stannar eller provar någon annan. Problemet är att på Gotland, där vi har landställe) så funkar Tre och telenor absolut uselt medan Telia funkar nästan lika uselt (vi bor vid kusten och av någon anledning har vi mkt dålig mottagning) så jag får se vad det blir ..

Uppdaterat intryck: jäklar va snabb och smidig den är. och fin skärm! Fast man inser nu hur crappy de flesta spelen är (åtminstone de gratis jag kan prova). Apparna är IMHo misnt lika bra som på iPhone men spelen ..... det blir nog en iPOD Touch för spelen och denna för resten.

Jag la över ett album från iTunes via DOubleTwist (den känner inte igen Liquid som Android utan jag kalalde den bara "generic device") och det funkade bra. DÄremot är jag inte helt vän med nemoplayer när det gäller att snabbt komma åt musiken. Men när jag väl spelar den så måste jag nog säga att kvaliten på den inbyggda högtalaren är helt ok.

Jag testade lite filmer från mitt bibliotek av rippade TV-serier och divx eller avi funkade inte för mi i nemoplayer. Däremot funkar mp4. Jag konverterade om ett avsnitt av Supernatural från divx till mp4 (640x480, 2MPBS) och det ble jäkligt bra bild. Det enda jag märkte var att till och från blinkar bilden till. Jag ska ta fram mina DVD'er igen och rippa om till mp4 direkt för att se om det funkar bättre. Men det verkar som Liquid ska kunna bli en godkänd mediaspelare också.

/B

2. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick hem luren igår och är riktigt nöjd och glad. Jag har aldrig haft någon speciellt avancerad telefon innan så jag har inte så mycket att jämföra med dock.
    Ironiskt nog skickade Expancys med ett reklamblad för HTC HD2. I övrigt är jag dock nöjd med Expansys :).
    Såhär ser det ut om man drar ett fettigt finger över den annars blänkande och kristallklara skärmen. Bredvid en lätt repad och väl använd K610i.
    Bilder tagna i dunkel belysning blev ungefär som man kan vänta sig av en kompakt digitalkamera utan blixt. Mycket dåliga med andra ord.
    Bilder tagna i dagsljus blir bättre dock.
    Jag har hur som helst fått ett mycket positivt första intryck av luren, speciellt gillar jag skärpan på skärmen och att Snapdragon CPUn verkligen gör sitt goda jobb. Inget lagg med andra ord.

Last edited: 12 dec 2009
  3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Joh, jag gillar telefonen mycket med, och jag är van vid android, så själva OSet är inget som wowar mig längre, även om det är förbannat trevligt. ;)

Har varit i farten och tagit några bilder med kameran (med lite referensbilder med en äldre telefon) nu så jag tänkte skicka in recensionen idag.

Så är det nån som har nåt mer de vill jag ska passa på att titta på så säg till.
    Jag har ju tyvärr inte haft möjligheten att undersöka olika videoformat iom att jag inte hittat någon källa med klart uppmärkta videosnuttar, däremot vet jag att den klarar fler videoformat än vanilla eftersom att jag hade en sådär 20 videosnuttar som min ADP med 1.6 inte klarade av. HAr däremot inte någon större aning om vad det är för videoformat på dem, och min dator är ju stendöd så jag är förpassad till en gammal skorv med drygt 5 meg ledigt minne på hddn. SOm dessutom är rätt instabil. >.<

*Svammel*

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Snabb leverans beror på vart man bor...
    ...min telefon har varit i DHLs ägo i flera dagar nu, bor dock inte på en ort dit de levererar expresspaket. Detta innebär att jag glatt får vänta till dess att DHLs lastbilar råkar ha ett ärende i krokarna. Hade jag bott fem kilometer närmare Göteborg hade jag haft den på onsdagsmorgonen, nu får jag troligen vänta till på tisdag, dvs 6 dagar till... :-(

5. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Varför vänta? Det går ju snabbt att kopiera innehållet på kortet till datorns hårddisk. Sedan är det ju bara att kopiera tillbaka det till det nya kortet. Fungerar klockrent...

6. biomechanic

biomechanic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fan vad surt :( Inte tänkt på hur lyckligt lottad man är som bor i storstad...Bara att hoppas att väntan är värt det då. är som ett litet barn dagarna innan julafton. För en gång skull önskar jag måndagen kunde skynda sig lite :)

7. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som testat tethering? Alltså använda telefonen som modem till datorn. Snälla någon gör det. Sitter och funderar på denna och hade tänkt försöka bestämma mig innan helgens slut :)

8. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Hittar inte igen inlägget just nu, men det var någon som till och med hade bilder ur manualen för hur man använder den som USB-modem.

Trådlös Tethering kräver nog rrotning dock...

9. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En fråga. Jag beställde med ett 16gb minneskort direkt med min telefon. Kan jag stoppa ön det direkt när jag får telefonen eller måste jag göra något?

10. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Stoppa in det direkt. Eventuellt får du en fråga om att formattera det och i så fall svarar du glatt "yes".

11. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Joo, jag har sett den bilden. Fast jag har läst i en tråd (som jag inte minns nu :rolleyes:) där någon inte lyckades med tethering, och jag har ju faktiskt inte läst om någon som använt det ännu. Någon som kan prova? ;)

edit: http://android.modaco.com/content/acer-liquid-liquid-modaco-com/297560/use-as-modem/

Last edited: 13 dec 2009
  12. Copa

Copa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Lånar tråden lite..
    Har funderat på att köpa en liquid och undrar kan man svara genom nån av knapparna på telefonen eller är det enbart på skärmen?
    Har en iPhone 2g och på den har skärmen börjat bråka så kan inte svara alla gånger om skärmen är släckt när det ringer, vilket inte är så roligt alla gånger

13. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns inga hårdvaru knappar vilket du antagligen redan visste. Däremot är det nog inte en omöjlighet att få det som du vill.

Det jag inte förstår är varför du tror att en splitterny mobil med ett helt nytt OS kommer bete sig som en iPhone 2G? :)

14. Copa

Copa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Tror inte att den kommer bete sig som iPhone men risken finns ju alltid :)
    Just därför skulle det ju kännas lite tryggare ifall man kan fixa så att man kan svara på nån av knapparna :)