Haft min ett dygn nu. Senaste Android-luren var en Nexus 5 och nu kommer jag från en iPhone 6 (Även testat Xperia Z5 för någon vecka sedan)
Bra:
* Riktigt bra flyt, inga som helst tendenser till microlagg eller liknande. KLART överlägsen Xperia Z5.
* Fingeravtrycksläsaren är riktigt bra, precis lika bra som på min gamla iPhone 6.
* Vanilla, ingen touchwiz eller annan skit, precis som Google tänkt sig!
* Bättre byggkvalitet än Nexus 5, även om den fortfarande såklart är lite plastig.
* Knapparna på sidan sitter riktigt bra och känns bra att trycka på, klar förbättring från N5.
* Android, så skönt att va tillbaka igen!
* Flytet, måste bara ta upp det igen, så jävla silkeslent flyt!
Sämre:
* Vibratorn är genomusel, lika dålig som på Nexus 5 (den låter riktigt högt).
* Högtalaren är riktigt dålig och inget jag kommer använda för att lyssna på musik med.
* Kameran tar i mitt tycke rätt bra bilder men är rätt så seg på att starta och det är omöjligt att ta flera bilder snabbt då telefonen behöver tänka en halv sekund mellan varje bild.
* Batteritiden är medioker men över förväntan. Inget som stör jättemycket, får ta med extrabatteri i väskan bara om jag vet att jag ska använda den mycket. Men jag kommer i stort sett alltid klara en hel arbetsdag.
Nu har jag iofs listat en del "negativt" men allt som allt är jag väldigt nöjd, att vibratorn och högtalaren var dåliga hade jag läst innan jag köpte den och är ingen dealbreaker för mig. Att kameran skulle vara mycket långsammare än på min iPhone visste jag om och är inget som direkt stör mig, batteritiden kommer jag kanske behöva ta någon vecka att vänja mig med. Även om jag personligen är väldigt nöjd så tar jag med dessa punkter eftersom de kanske är viktiga för någon annan som funderar på att slå till på en Nexus 5X.
Även haft lite strul med Wifi initialt men det verkar ha löst sig med fabriksåterställningen jag precis gjorde 
Edit: tog bort delen om strul med spel, fixade sig när jag fick ordning på mitt WiFi!
Last edited: 12 november 2015