Diskussion: Första intrycken av One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Amedi21, 21 mar 2012.

  1. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ok, här kommer lite snabba intryck efter 2 dagars användande:

    Väldigt fin skärm.
    Går utmärkt att använda fullt ut med en hand (om man har stora händer).
    Flyter på väldigt bra. I vissa situationer kan man dock ana mikrolagg.
    Inte möjligt att lägga in filer större än 4 GB på enheten. HD-filmer är alltså oftast no-go utan bearbetning.
    Ger i överföringshastighet i snitt 7 ner/1,2 upp Mbps med Tele2.
    Riptide GP flyter på perfekt med högsta inställningar.
    Används luren tungt kan batterinivån sjunka trots att den står på laddning.
    Ramen med menyknappen som dyker upp på de flesta appar är irriterande. Den ligger även framme på hemskärmen om man kör t.ex. GO Launcher EX.
     
  2. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är mycket nöjd med min. Blev först lite orolig efter allt negativt snack av många här. Men rätt snabbt slog det mig att vissa här kommer nog aldrig bli nöjda. Och blir man det ser man snabbt till att hitta något litet att bli missnöjd över så att ordningen är återställd. Dock tråkigt, såklart, med en Doa.

    *Allt flyter extremt bra. Inget mikrolagg även när jag byter snabbt mellan menyer.

    *Bra ljud när man pratar.

    *Imponerad över batteritiden. Laddade den full igår vid 21. Laddade hem appar,surfade och streamade via spotify till 01.00. Viloläge till 10.00 och har idag surfat några timmar. Cirka 60% kvar.
    En dag blir inga problem så som jag använder den.

    *Upplösningen gör det till en fröjd att surfa även på icke mobilanpassade sidor.


    Och så något som jag verkligen saknade på min förra. När man scrollar uppåt i webbläsaren kommer bokmärkena direkt fram i nederkant.
    Så kanske det iofs är på de flesta ics...


    Enda problemet jag stött på är att grafiken allra högst upp på skärmen ibland inte hänger med
    när jag surfar med den inbyggda webbläsaren. Blir lite regnbågsfärger högst upp vid adressfältet i någon halv sekund. Framför allt när jag byter till t.ex sida 2 på en googlesökning.
    Jag väljer att se det positivt; det går för snabbt :)
     
    Last edited: 5 apr 2012
    Ayla666 och KingLouie gillar detta.
  3. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag undrar om någon vet om man kan få bort den förbannade menybaren t ex när man kollar på film? Är ju relativt värdelöst men en stor bar som tar upp en del av skärmen i det läget. I övrigt börjar jag vänja mig vid att inte ha menyknapp. Kör man ICS-browser+ kan man dra fram en snabbmeny från sidan vilket fungerar väldigt bra och man har fullskärm vid surf hela tiden då.

    Flash verkar fungera pissdåligt för mig. Dock inte hunnit testa så mycket, men verkar som att horapple lyckats övertyga världen om att det är dåligt så Adobe slutat utveckla det, trots att de själva aldrig lyckats utveckla någonting bra.

    Batteritiden verkar helt ok men kräver lite mer testande för att avgöra det. Gnället om batteritiden är som vanligt helt överdriven. Verkar redan bättre än vad min S2 hade. Hade 25% kvar efter 2,5 timmar skärmtid och 13 timmar total tid vilket e helt ok, och kommer bli bättre med tiden.

    Ok flyt, dock lagg här o där, kommer också bli bättre med nya uppdateringar. 1.26 är ju lite småbuggig verkar det som.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    När man tittar på film försvinner min autonatiskt!

    Flash har jag aldrig gett något för, så glad att det ens funkar - men så bra är det faktiskt inte nej. Hoppas bara att HTML5 tar fått nu så man slipper flash!

    Jag upplever samma sak med battertiden, den har minst lika bra batteritid som min tidigare S2a om inte bättre tom :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag gillar inte alls hur kamerahöljet på baksidan sticker upp. känns som den kommer bli riktigt repig och skadad med tiden. Dessutom hade jag gärna sätt ett litet skydd till usb uttaget så man hade minimerat chansen att få in damm och annat skräp.

    Gillar inte heller att man måste trycka på power knappen för att väcka skärmen. hade gärna sätt att man hade kunnat trycka på vilken som helst (kanske går att ställa in?) jag är en gammal SGS I användare så man kanske har för mycket krav på en HTC :P. är min första thc telefon.

    Något som jag även märkte är att GTA III laggar vid spelande, vilket är ett mysterium för mig när det är en quad core processor och ULP GeForce tegra kort..

    Jag är inte alls så imponerad av telefonen. Hörlurarna som medföljer ska man inte ens nämna mer än att dom hamnar i soptunnan. Det är ju ett skämt att man skickar med såna lurar när man kallar telefonen för sitt "flaggskepp"
     
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    När jag köpte min Desire hade väldigt många problem och buggar med, utom jag. Verkar som jag haft tur nu med. Inget lagg eller andra problem än så länge iaf :)

    Jag är helnöjd!

    Sent from my HTC One X
     
    Moridin gillar detta.
  7. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det vore rätt kul om någon med gott om tid kunde jämföra alla dessa första-intryck-trådar på olika modeller och se hur förhållandet är mellan "Jag har köpt världens bästa lur"-inläggen och "Fan vad besviken jag blev på alla buggar/fel"-inläggen. Det kanske går att utröna om det är en bra eller dålig telefon på det viset... :-)
     
  8. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Haha jo, men sen har ju jag --> Nox <-- Sveriges 4:e rikaste person - lite andra krav på mobiler än vad ni andra har!

    Har bland annat investerat i HTC under en längre tid och inväntar nu min modifierade modell med microvågsugn.

    HTC One Minute - från djupfryst till ätbart på en minut.

    Skämt å sido, den är säkert kanon, jag avvaktar och ska pilla senare under påsken så får vi se vilken mobil mina supermanliga fingrar kommer att smeka under våren 2012.
     
  9. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Våga ta den vita?

    Ni som har den vita, verkar den bli smutsig och fläckig lätt?
     
  10. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Sådär. Nu har jag en fungerande hox efter min doa lur och ja vad skall man säga? Hittills är jag grymt nöjd! Skärmen. Hastigheten. Designen. Känslan. Nu återstår hårdkörningen!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  11. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Nej... ingen fläck alls syns. Nu är den ju så ny, så svårt att avgöra längre fram hur känslig den är. Jag har inte alltid rena händer då jag jobbar ute, men än inget som fastnat iaf :)
     
  12. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Hur är det med ram-minnet? hört från olika håll att telefonen äter grymt mycket ram? ja jag vet att oanvänt ram är slöseri med ram men känns ändå otroligt sottigt att bara systemet ska ha 400mb eller vad det nu är när sgsII, note, razr med flera lämnar över minst 800 och ändå ska sense 4 va mindre bling blingat än förr.
     
  13. dyngbagge

    dyngbagge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Power + Hem = Voilà!


    Fick min vita HOX häromdagen och det är högst blandade känslor. Vet fortfarande inte om jag ska sälja min lumia 800 eller inte. Det är två vitt skilda telefoner. Men här är mina initiala tankar.

    Hårdvara/design
    HOX:en är stor men tunn, väldesignad och ligger bra i hand och ficka. En fantastisk skärm (får dock spö av en AMOLED i svärta), funkar finfint i direkt solljus. Ganska batteritörstig, skärmen står nämligen för ca 65% av min batteranvändning då jag har ställt den på automatisk ljusnivå.

    Kamera
    Gillar skarpt man kan ta bilder samtidigt som man spelar in. Superba bilder i dagsljus, ganska gryniga bilder i dunkel belysning utan blixt (sämre än förväntat)

    Buggar
    Känns trots quad-core:n tidvis slö (läs: inte optimerad mjukvara!). Har precis som några andra tydligt märkt av att det laggar i ex. Zen Pinball THD (trots fullt batteri). Också Sense buggar en del här och var. För att nämna ett par exempel så står HTC:s kalenderwidget och tuggar i 5 sek var gång man kommer till den hemskärmen sen slänger den användaren tillbaka till primära hemskärmen. En annan sak är Live wallpaper, de fungerar några sekunder sen fryser de fullständigt. Finns massa appar som inte går att köra alls (ex Kolla.tv för att nämna någon).

    Övrigt
    Multitasking - hade jag fått drömma fritt hade den varit som på Nokia N9 med ett rutnät med alla miniatyrer av appars som körs.
    Menyknappen är lite störig då den tar upp en massa onödig skärmyta - kunde HTC inte bara klämmt in en knapp extra längst ner bland de tre andra?

    har fler saker, men är på språng.. :)
     
  14. MinaNötter

    MinaNötter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick nyss min HoX, har inte hunnit göra mycket alls på den ännu, känns smooth. Men nåt jag har märkt är att jag kan fan inte ladda hem appar? Dte funkade o ladda hem 1 men nu går det inte längre =S vad är det?
     
  15. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fungerar inte för mig heller just nu. Något fel med play skulle jag gissa för tillfället!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  16. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    1 147
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Fick min oxå. Tyvärr en fet glipa mellan glaset och chassit. Får DOA den imorgon :(
     
  17. promenad

    promenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Första intryck: den är inte för stor, det är min förra telefon som är för liten.

    Hur bilderna blir i kameran kunde jag inte bry mig mindre om, men jag älskar det här med att den tar 20 bilder när man håller inne avtryckaren.

    edit: Kan också pilla in ett pappershörn mellan glas och plast under power-knappen. Det stör mig inte och eventuellt damm har nästan en centimeter att vandra därifrån till "bilden".
     
    Last edited: 5 apr 2012
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    upptill eller nertill? Hur stor skulle du uppskatta springan/glipan till?
     
  19. FATALUS

    FATALUS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    "Dynamic multitasking
    Multitasking has never been easier. View recently used apps with our new multi-panel design. With a 3-finger swipe, easily switch between the last 2 apps used. You no longer have to go through “Recent Apps” to find the apps you were just using."

    Hur gör man det??????
     
  20. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ahh! Har lekt med denna i några timmar nu, en MYCKET trevlig telefon! Allt fungerar som det ska, den startade fint, ingen som helst glipa mellan skärm och ram. Har inte hittat några buggar i Sense eller så som andra har pratat om. Underbar och rapp!
    Webbläsaren fungerade fint det lilla jag testade den, men laddade sedan ner Chrome Beta, som fungerar mycket bra och är snabb som bara den.
    Spel, och framför allt Facebook som jag varit sjukt seg på Desiren, laddar väldigt snabbt och fint.
    Menyknappen är liite störande, inte så farligt, men ändå. Skulle gärna remappa den till multitaskingknappen.
    Har inte testat så länge som sagt, men det ser mycket ljust ut! :)