Första intrycken: HTC 10 (2016)

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Swedroid, 15 feb 2016.

  1. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Haft HTC 10 i ett drygt dygn nu. Länge sedan jag hade en sådan wow-känsla som när jag startade upp denna telefon. Svårt att sätta fingret exakt på vad det är, mer än helheten. Telefonen gifter sig med handen och känns riktigt premium att hålla i! I mina ögon slår den iPhone 6s/6s plus (som jag tidigare haft som 1:a gällande byggkvalité & känsla)

    Flytet i gränssnittet är superbt, som det ska vara på en telefon i denna klassen. Kameran har jag ej testat särskilt hårt, men startar fort och fokuserar bra. De få bilder jag tagit ser mycket bra ut.

    Batteritiden, här har telefonen imponerat stort första dygnet! 17h 52 minter tog det att gå från 100 till 22%. 3h45 minuter SOT och 2h30min musikstreaming via 4G. Inga strömsparande åtgärder aktiverade från min sida. Snapchat låg högst i strömförbrukning av mina appar.. Så kameran har jobbat en del.

    Sen, anledningen till att det blev en HTC10. Ljudet, wow! Grymt att få sådan kvalité ut ur 3.5mm på en så kompakt enhet. Lyssnat mest med Audio Technica ATH-M50X. Inte särskilt tungdrivna lurar, men låter fantastiskt även ur telefonen! Snabb jämförelse med sambons iPhone 6s och skillnaden var tydlig.

    Lite första intryck såhär efter ett dygn med telefonen, kommer justera och lägga till info när jag haft den lite längre :)
     
    skrotfot, slotrat, Olof_B och 1 annan gillar detta.
  2. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Måste säga, wow, vilken telefon. HTC har verkligen lyckats den här gången, förutom på högtalarbiten.