Efter att ha använt både P20 Pro och P30 Pro ville jag verkligen tillbaka till Huawei men varit lite tveksam pga avsaknaden av GMS, de har varit två av mina favoritmobiler alla kategorier och när jag fick tag i en begagnad P40 Pro så tog jag chansen.
Måste säga att Huawei är mästare på hårdvara. P40 Pro är absolut ingen liten och lätt sak men den ligger så bra i handen och känns inte alls stor och klumpig. Skärmen är fin och hela telefonen andas "lyx" och den är grymt snygg rent estetiskt tycker jag!
Nu har jag bara använt den en dag men än så länge har det fungerat över förväntan med dels Phone Clone appen och Petal Search. Fick över i stort sett alla appar jag använder förutom Googles egna. Men kör YouTube och Chrome genom webben och det funkar utmärkt för mina behov.
Mail funkar bra med Huaweis egna app, är även van vid den sen tidigare.
Hårdvara, kamera och batteri, det är enligt mig
tre saker som gör att Huawei fortfarande är bland det allra bästa man kan köpa inom Android.
Det jag saknar är bättre högtalare men kan leva med en mono högtalare för tillfället.
En sak till...Fingeravtrycksläsaren är GULD! Jämfört med Samsung S20 som jag körde med förut så är den här tusen gången bättre! Har funkat 100% av gångerna för mig idag men med Samsung så var det kanske 4 av 10 gånger den funkade. Snabb, responsiv och noll strul, precis som det ska vara. Samsungs läsare gjorde mig tokig, så dålig var den.
Fördelen med S20 var dock stereo högtalare och MicroSD plus mycket bättre AOD, där har fortfarande Huawei en lång bit kvar.
Click to expand...