Diskussion: Första intrycken & omdömen iPhone 11 Pro / Pro Max

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av bernard, 20 sept 2019.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Haft min Pro max ca en vecka nu

    Första intrycken

    Batteri

    Helt galet vilket batteri den har, känns som att det räcker hur länge som helst. Laddade till 100% Lördag kl 13 och har använt telefonen som vanligt och idag Söndag kl 13 har jag 81 % kvar [emoji33]. Klarade mig med min XS Max riktigt länge per laddning men reagerar över att denna har bättre batteritid.

    Ansiktsigenkänning
    Har svårt att säga att skillnaden är enorm, kanske något snabbare och bättre vinkel men ändå inget som sticker ut

    Vikt

    Har inte ens tänkt på att den är tyngre än tidigare max. Känns likvärdig för mig

    Snabbhet

    Känns något rappare rakt över mot min Max. Flytet var lika bra i båda men Pro Max känns ändå lite snappigare på något sätt.

    Kamera

    Har inte fotat spec mycket men känslan är ju ändå att den tar bättre kort

    Uppkoppling

    Känns snabbare på mitt wifi än min Max. Internet sidor öppnas snabbare upplever jag. Upplever också att denna har liiite bättre mottagning mot operatör. Har några ställen hemma där samtalsljudet påverkades med Max men har inte märkt av det med Pro Max (än allfall)


    Värt ett byte?

    Tveksamt egentligen men det beror på om man jagar batteritid och kamera kanske. I övrigt skulle jag nog säga att man kunde väntat till nästa Iphone släpp. Inte för att jag ångrar bytet men jag anser att jag hade råd att göra det.
    Har man viktigare saker att lägga pengarna på kan man gott hålla kvar vid sin XS från förra året.
     
    Kristy, BrearedsDea och Dno gillar detta.
  2. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Har nu haft 11 PRO i några dagar och jösses vilket flyt det är. Hade nästan glömt av känslan. Saknar en del funktioner som android har men i stort känns iOS så fruktansvärt trevligt och lättmanövrerat.

    Kameran har jag inte ännu riktigt testat och kan inte säga så mycket om den men den känns mycket kompetent så här långt.

    Får lämna en liten recension lite längre fram. Typ, en iPhone användare prövar android i sex veckor som daily driver :)
     
    Droid96 gillar detta.
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har bara haft min sen igår. Elgiganten fick in ett ex av Pro Max Midnight Green som var den jag suktade efter så det blev svårt att låta bli. Känt på senare tid att det var oundvikligt att bli med iPhone igen. Tänker dock inte göra mig av med min P30 Pro.

    Det första jag noterade kanske inte är exklusivt till 11 men det var att autocorrect nu finns på svenska på tangentbordet. Jäklar vad bra det funkar! Tycker hittills att dess autocorrect är klockren jag skriver som en gud. Har nästan slitit håret av mig med Swiftkey på senare tid hur jäkla kass den är och jag får rätta var och vartannat ord i princip hela tiden om jag inte skriver väldigt sakta. Har inte för mig den var så värdelös förr.

    Min P30 Pro tycks ha fått se sig slagen när det gäller kameran och detaljer i mörkerfoton. Hur den presterar i övrigt i dagsljus etc i jämförelse ska bli intressant att se. Det jag framförallt har gillat med min Huawei är det dynamiska omfånget när man fotar ute i dagsljus. Klockrena foton som jag sällan behövt behandla eller lyfta fram detaljer på från skuggor.

    Gillar att de har lagt till små diskreta ljud när haptic aktiveras för knappar på låsskärm etc. Det ger en extra bra känsla att få ett litet klick tillsammans med vibrationen. Det är dessa små detaljer som jag älskar Apple för de har alltid haft en känsla för de små grejerna som gör helheten för mig.

    Sett till bygget så gillar jag starkt den frostade baksidan. Flott eller smuts fastnar inte och den känns extremt bra i handen och inte kladdig på något vis. Stiligt är det också.

    Känns alltid skönt att vara på iOS också när det gäller notifikationer. De plingar alltid in först på en iPhone inga undantag där för mig. Har två androider ligger där hemma också och de dröjer alltid lite extra innan det plingar i dem oavsett om man har stängt av allt som har med batteribesparing att göra. Dock ska sägas att jag aldrig någonsin haft problem med uteblivna notifikationer på min P30 Pro de har fungerat skitbra hela tiden. Vet att många verkar ha problem med det men det har jag aldrig haft personligen.

    Sjuk batteritid man kan få. Vi går visserligen mot mörkare tider och lägre ljusstyrkor på skärmen som resultat men ändå.

    Har nu 70% batteri kvar. Har gjort 2 systemuppdateringar idag på denna laddning och har en skärmtid på 4 timmar och 22 minuter.
     
    Last edited by a moderator: 15 okt 2019
    bernard, poipen, bpl och 8 andra gillar detta.