Diskussion: Första intrycken & omdömen OnePlus 3T

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av Swedroid, 29 nov 2016.

  1. iamcurtis

    iamcurtis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2016
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Övrigt:
    Android TV (Philips)
    Från någon som bytt från iOS till Android/Oneplus för första gången:
    • Så otroligt snabb telefon. Jag har inte varit med om något liknande förut. Allt flyter verkligen på. Inga potentiella irritationsmoment rörande det hittills.
    • Fingersensorn är rapp, och framför allt pålitlig. Man vet att telefonen låses upp. Man vet att sensorn registrerar. Man vet att den gör sitt jobb. På min iPhone 6 var det så där med det ibland. Däremot verkar jag inte kunna signera köp, Bank-ID osv med sensorn? Bu.
    • Batteritiden är bra. Och den är vansinnigt snabbt att ladda upp. I dag satte jag i laddaren en kvart innan jag skulle hem från jobbet pga hade ärenden på stan och jag kunde lämna jobbet försäkrad om att batteriet kommer att räcka kvällen ut.
    • Laddaren i sig osar kvalitet. Robust sladd osv. Med min iPhone-laddare kändes det som att den hela tiden plötsligt kunde lägga av eller gå sönder/glappa.
    • Bra byggkvalitet rakt igenom. Wow. Byggkvaliteten i sig ger intrycket att telefonen håller högsta klass och antagligen är dyrare än den faktiskt är.
    • Mycket bra kamera.
    • Jag är inte helt nöjd med hemskärmen än, men försöker hitta en launcher som passar mig. Testar mig fram.
    • Lite väl stor för min smak. Jag är van vid att kunna hantera min telefon med bara en hand. Det är uteslutet nu, jag når inte. Rätt frustrerande om man råkar skriva fel och måste radera något... Blir meckigt med händerna. I synnerhet om man t.ex står och trängs på morgonbussen och behöver hålla i något räcke samtidigt.
    • Låg upplösning. Jag kanske bara inbillar mig men ikoner osv känns ganska gryniga och inte så skarpa.
    • Att kameran sticker ut så pass mycket på baksidan känns ganska omodernt.
    All in all: En uppgradering för min del. Vissa saker är mer ovana än klagomål.
     
    frassedylan, HasseY, bernard och 6 andra gillar detta.
  2. Twicefire

    Twicefire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Trevligt läsning iamcurtis! Byter själv från IOS faktisk till denna telefon.
     
  3. ipnet

    ipnet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2014
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag bara instämma med iamcurtis!
    Det mesta stämmer bra med min uppfattning. Jag tycker du ska testa nova launchern och ett ikon pack.
    Du kommer att få en helt annan känsla av skärmen.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 2 dec 2016
    Acidmilk gillar detta.
  4. Acidmilk

    Acidmilk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    @ipnet@ipnet vad är det för väder widget du använder?

    Like what I see :cool:
     
    ipnet gillar detta.
  5. ipnet

    ipnet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2014
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Transparent clock & world weather widget

    Tror du kan söka på
    Transparent weather clock
     
  6. Acidmilk

    Acidmilk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    @ipnet@ipnet Awesome, tackar för detta! :D
     
    ipnet gillar detta.
  7. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    ipnet gillar detta.
  8. iamcurtis

    iamcurtis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2016
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Övrigt:
    Android TV (Philips)
    Jag måste förtydliga hur jäkla bra frontkameran/"selfiekameran" är.

    Riktigt knivskarpa bilder (tyvärr, för oss med begynnande rynkor).

    Går inte ens att jämföra med motsvarande bilder tagna med en iPhone 6.
     
    HasseY, bernard, ravenshield och 1 annan gillar detta.
  9. ipnet

    ipnet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2014
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    dalton gillar detta.
  10. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Passade på efter lite velande att uppgradera från OP3 till OP3T enbart för att komma åt 128GB. Jag testar mycket olika ROM och där var 64GB faktiskt lite besvär på OP3 för mig. Nu sitter jag å andra sidan med en telefon som saknar alternativa ROM så bytet är än så länge meningslöst men jag hoppas på att det ska komma något till den. OOS 3.5.3 med root och xposed samt Nova launcher och dpi ändrad till 400.
    Den laddar ca 2%/minut som sin föregångare. Jag fick den igår och har inte hunnit testa den så mycket, softbrickad efter 2h så nu har jag testat det och det går väldigt lätt att få tillbaka en OnePlus 3/3T från ett sådant stadie till skillnad mot min tidigare LG G2 och HTC One X.

    Det är flera som sett problem, även jag när dpi ska justeras med app. Rätt väg att gå verkar vara att först lägga till raden i build.prop och starta om telefonen. Det ändrar inget alls med 480 men nu kan man börja redigera värdet till i mitt fall 400.
    ro.sf.lcd_density=480

    OnePlus stryper antalet aktiva appar till 32 från fabrik. Resurrection Remix använder 60, jag själv ändrar värdet till 50.
    ro.sys.fw.bg_apps_limit=32

    Skärmskyddet är sämre på 3T än 3 och går lite längre ut så kanterna känns vassa. Å andra sidan var det problem på 3 att dra ut menyer som sitter på kanterna, detta bekymmer finns inte på 3T. Lösningen är ju annars att skippa skärmskydd men jag tycker dom funkar bra och har ett ganska smutsigt jobb, den torkas ren med t-röd ett par gånger i veckan. Skyddet täcker även hela vägen bredvik kamerasensorn. På 3 ville den lossna där vid då den var utskuren.

    Den är bättre på att läsa fingeravtryck och jag upplever att den låser upp snabbare jämfört med 3.

    Den grå är dessutom lite snyggare än den förra 3. Den polerade kanten runt telefonen kommer fram bättre nu. Safirglaset på kameran ser klarare ut än på 3, min nöttes ganska fort på ett halvår.

    Skärmbelysningen går att få vidrigt stark och borde funka fint för de som behöver se bra utomhus. Jag upplever även att kameran fokuserar lugnare och bättre än på 3. Nu tar inte jag mycket selfies men frontkameran fick ett rejält lyft.
     

    Bifogade filer:

  11. mrfritzy

    mrfritzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2014
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    Samsung galaxy s20+
    Platta:
    Xiaomi mipad4
    Går från en nexus 6 och hade väl egentligen inte några direkta förväntningar. Kameran ska ju tydligen suga från vad jag förstått dessutom.

    Jag är lite kär. Den här telefonen är ju helt fantastiskt. Så jävla rapp. Fingeravtrycket läser av snabbt och lätt (även om jag är lite skeptisk till hela säkerheten på att ha en sådan grej med..). Testat lite med kameran, då jag är van vid min n6'a så är ju det här typ, på riktigt. Tog ett par bilder i mitt mörka vardagsrum, man kunde inte bara se vad det föreställde utan, det såg ju dessutom ganska bra ut.

    Jag var lite rädd att den skulle vara för liten.. Suttit på sånna där sidor och jämfört, lagt på, mätt med ytan. Det man tappar är lite på sidan, dvs precis tillräckligt för att du ska kunna jobba med telefonen på ett effektivt sätt med en hand. Fast jag kanske bara är van vid min n6 och nyfrälst.

    Jag har bättre täckning med vimla än med teliat på min n6. Jag kan noll om hur sånt funkar, men antar att det sker utveckling även på den biten.

    Batteritiden verkar ganska helt ok. Jag har jobbat hela dagen, tog den ur laddning vid 7 imorse, suttit och pillat under rasterna, kört netflix, lite tinder (jävlar vad batteri det drar..) och den är nu i skrivande stund nere på 29%, 20.34. Det kan man ju inte klaga helt på? Skärmen har tydligen varit igång ca 2.45 av tiden, från vad jag kan se.

    Enda jag saknar än så länge är 7.0. Men det är ju på g. För vanliga idioter som inte har speciellt bra koll på vad alla kungligheter på sånna här forum skriver, verkar det vara en alldeles superb telefon. Hur folk kan betala mer än dubbla priset för nåt annat är helt utom mitt förstånd!
     

    Bifogade filer:

  12. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Tack för bra information. Softbrick är enkelt att fixa, hardbricked är betydligt svårare men om man är insatt och kan sin sak så går även det att lösa ganska enkelt. TWRP och root som du använt finns redan och vet att CM14 är riktigt nära, om du är sugen på det.
     
  13. ipnet

    ipnet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2014
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har hittat en bugg när jag börjar titta på en video på FB och vrider telefon så slocknar skärmen i bland, vrider jag tillbaka, kommer videon fram igen.
     
  14. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    SOT 2h 25m med 54% batteri kvar, just nu. Jag verkar regelmässigt kunna få ut ca 5h skärmtid efter några dagar. Surfar mest och kollar Youtube/netflix/hbo mfl.
     
  15. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Kass ljudupptagning vid video. Jag upplever det som att telefonen stänger ut nästan allt ljud i omgivningen när jag filmar, samtidigt fångar den upp min röst bra. Inte bra om man t ex vill filma barnen som leker eller föra ett samtal med någon eller spela in ljud över huvudtaget när man filmar. Någon annan som upplever samma? För mig är 3T praktiskt taget helt obrukbar som filmkamera av det skälet.
     
  16. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Fanns nån kommentar på xda i samma fråga.
    Borde kunna lösas mha en mjukvarufix.
    För er våghalsiga kan man ju skruva lite på inställningarna i
    system/etc/mixer_paths_tasha.xml
    Ska gräva lite mer i frågan
     
    Rekcus gillar detta.
  17. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Det verkar som om 3:an led/lider av samma problem. Hittar en del om det iaf. Stämmer det så är problemet möjligen svårt att fixa om man inte lyckats lösa det på över ett halvår. Eller möjligen inte prioriterat.
     
  18. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Testade att spela in en video med kameran, ljudet verkar vara ok, inte kanon men inte heller dåligt.
    Ska jämföra mot en s7 senare ikväll.
     
  19. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Intressant, för mig klipper den bort massor av ljud eller snarare tonar ned bakgrundsljud inklusive objektet som filmas till näst intill ohörbart.
     
  20. iamcurtis

    iamcurtis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2016
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Övrigt:
    Android TV (Philips)
    Blir mer och mer kär i min 3T.

    Längesen jag kände så ömt för en telefon. :) Lekt med customization osv i ett par dagar nu. Telefonen känns verkligen som min, så som jag vill ha den. Vilket uppvaknande för en som haft iOS sedan iPhone 3 och under hela 2010-talet.

    Älskar den.
     
    night77, Jommie, ravenshield och 1 annan gillar detta.