Första intrycken & omdömen Pixel 6 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Swedroid, 20 okt 2021.

1. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 570

MINA ENHETER

Använder den ganska lite och gör inga tunga saker. Använder mest Iphonen.

Är inte förvånad - det är alltid en massa strul i början med Googles telefoner.

Tar man en titt på Pixel-forumet på Reddit så inser man att det kunde vara värre i alla fall ^^
    Kan ändå använda den till vardags om jag vill.

RuffyMan, Etzolin och iterva gillar detta.
  2. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det där har ju garanterad med göra med AOSP hela källkoden för AOSP är för första pixel telefonen allt eftersom det slutat fått dessa har det anpassad koden för nästa pixel som fortfarande är supportad med updates så hela AOSP är byggt för Qualcomm ships och modem. Och de försöker rulla ut uppdateringarna så snabbt som möjligen till alla telefoner samtidigt som har support för updates så det portar bara AOSP men glömmer bort att Pixel 6 & 6 Pro inte kör på Qualcomm utan Tensor så de behöver bygga in stöd för både Tensor och Qualcomm i AOSP för snabbare updates vilket krävs nya kod rader i varenda fil. Lär nog ta snarare 6+ månader innan allt är i track.

Personligen skulle jag aldrig bygga in Qualcomm and Tensor support i en och samma AOSP skulle ha gjort det som samsung gör med sina telefoner en kod för varje modell få koden anpassad just för den enheten men då kan man inte updatera dom snabbt utan ligger i linje med samsung typ updates typ 1 år efter AOSP släpps. Det är ju också varför många som har egna funktioner och gränssnitt uppdaterar telefonen så långt efter Google för det behöver tid skriva om koden från AOSP för anpassad till just enheten.

Ska jag va helt ärlig tror jag inte ens mjukvaran kommer vara anpassad helt för tensor chips fören efter 2024 när Qualcomm telefonerna är borta.

När varenda rad som har något med Qualcomm support göra raderas helt och endast har AOSP för Tensor. Fram till dess så lär det försöka hitta buggar mellan qualcomm och tensor försöker patcha in det i AOSP när det uppdagas.

3. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tack för det! Då är jag rätt säker på att jag inte skulle störas av kurvorna. Börjar nästan föredra en lätt kurva jämfört med en helt rak skärm.

Testade nyss en Pixel 6 men den låg oerhört mycket sämre i handen jämfört med Mi 11 Pro. Alldeles för tung i förhållande till yttermåtten och en ergonomiskt utformning. P6Pro bör ligga bättre i handen givet att den fördelar ungefär samma vikt på en större yta men samtidigt har många reviewers klagat på känslan i handen även på 6 Pro. Synd att google gått ifrån det ergonomiska designspråk de använde tidigare.

Beträffande batteritiden, ingen som kör accubattery och kan säga vad den i genomsnitt drar per timme med skärmen tänd?

4. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Screenshot_20220212-134509.png

Macke.M och flipp gillar detta.
  5. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Macke.M och poipen gillar detta.
  6. mullsjomannen

mullsjomannen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Ni som har Pixel 6 pro är ni nöjd med köpet?
    Vad är bäst och sämst?

7. tag

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag är nöd med köpet, även om den har lidit av en del mjukvara buggar och fortfarande gör det men det är väl bara en tidsfråga innan det är fixat.

mullsjomannen gillar detta.
  8. mullsjomannen

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Fick min Pixel 6 pro i går. Första gången jag har en Pixel lur. Jag är grymt imponerad av hur fint flyt det är. Skärmen är riktigt trevlig och haptiken är mycket bra. Kameran är ju bara helt suverän. Och då har jag ändå precis haft en Huawei p50 pro och så har jag en Iphone 13 pro som jag jämför mot. Enligt min smak (det är trots allt individuellt) så är kameran minst lika bra på denna som de jag nämnde. Och nu pratar jag om stillbilder. Filmar nästan aldrig.
    Kan också rekommendera ett whitestone dome glas. Monterade det i morse och det känns som man kör utan skärmskydd. Behövde inte ens registrera om fingeravtrycken.

msandstedt, Jowee, katho och 1 annan gillar detta.
  9. tag

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Då borde du prova filmningen :) det är det första jag noterade med Pixel 6 Pro med deras Live HDR väl bara Iphone som kan ligga i närheten, samsung har alltid misslyckas med sin mjukvara när det kommer till Live HDR.

10. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

iPhone 13-serien har tyvärr vansinnigt mycket bättre video än Pixel 6 Pro. Största skillnaden är hur naturligt det ser ut (mindre ryckigt och naturligare övergångar mellan olika exponeringsinställningar som vitbalans och dynamiskt omfång). Pixeln ändrar hejvilt hela tiden när man t.ex. panorerar vilket ibland ser konstigt ut. Dock är Live HDR väldigt effektfullt när man filmar uteslutande i en miljö med samma ljusförhållanden. Helt klart ett lyft mot tidigare Pixel-telefoner.

11. mullsjomannen

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Då får jag testa och jämföra mot min Iphone 13 pro.

12. inact_046

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Gör det. Cinematic mode på iPhone gör att den drar ifrån ytterligare.

13. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 292

MINA ENHETER

Sitter på en iPhone 13pro sedan den släpptes. Nån som gått från 12/13pro till p6pro? Börjar känna mig uttråkad av ios som system pga av begränsningar som jag tar för givet på Android.
    Allt känns så mycket kvickare i vanligt användande dessutom tycker jag när det gäller Android.

14. mullsjomannen

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Jag hsr en Iphone 13 pro och precis sålt min Pixel 6 pro. Båda lurarna är fantastiska. Men det blir lite som att jämföra chips med ostbågar. IOS och android är så pass olika fortfarande. Som telefoner är de jämbördiga tycker jag. Sedan är frågan om man gillar IOS ellet android bäst. Jag kom fram till att jag gillade min Iphone bäst.

RuffyMan, Etzolin och eastbound gillar detta.
  15. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 292

MINA ENHETER

Ja det är väl så. Börjar väl inse att Android är för mig. Var längesedan jag körde pixel dessutom. Kanske man skall ge sig på att försöka byta till sig en pro här på forumet....

16. mullsjomannen

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Jag är helt övertygad om att om du gillar android så kommer du älska Pixel 6 pro.

eastbound gillar detta.
  17. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    En liten uppdatering; en fabriksåterställning löste mina batteriproblem och nu är batteritiden helt okej. Februari-uppdateringen verkar också ha löst mina bluetooth-problem.

18. tag

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det här har med att Pixel droppar Refreshraten från 120 till 60 ganska ofta väl känd bugg, har blivit lite stabilare med Januari updaten men den har fortfarande förmågan droppa.

19. inact_046

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Min droppar ofta. Känns lägre än 60hz. Mycket störande.

20. tag

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jo tror också att den kan ha förmågan gå under 60, återstår ju se när Google löser det problemet med en update.

Hade Bluetooth problem förr också men det fixades med Google Anslutningstjänster appen som uppdaterades.

Men skärmen hz dropen finns fortfarande, var även värre innan januari kändes som man inte ens kunde gå upp till 120 överhuvudtaget.

Nu går den upp och ner så det kan bli väldigt hackigt mellan varven.