Första intrycket av Xperia V

Diskussion i 'Xperia V' startad av chompiz, 23 nov 2012.

  1. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har en Xperia Mini Pro som "leksak" för att testa lite olika saker på och har haft stock ICS på den ett tag nu när ungarna fått ha den att leka lite mer och ringa med när min äldsta grabb varit iväg och du kan inte jämföra dom två telefonerna när det gäller snabbhet och lagg.

    FB startar riktigt snabbt och det enda som kan ta lite tid är att ladda in innehållet beroende på vad det är och vilken uppkoppling jag har så klart.
    Prisjakt har jag bara pillat med lite snabbt eftersom jag fick telefonen igår.

    Men att jämföra en Xperia Mini mot en Xperia V är som att jämföra en Trabant med en Aston Martin.
     
    simon_en gillar detta.
  2. simon_en

    simon_en Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej,

    självklart inser jag att det är som att jämföra en Trabant och en Aston Martin...:) Vill bara förvissa mig om att telefonen inte laggar, vilket är det viktigaste "måstet" för mig, lagget förstör verkligen en smartphoneupplevelse. Går FB snabbt går nog allt snabbt....:)

    Surt att tele2 inte har 800Mhz fungerande nu, har Halebop så Xperia V ska nog funka bra, men Tele2 har redan täckning i den lilla ort jag bor, men inte Telia/Halebop vad jag kan se (kommer nog i början av 2013 iofs).

    /Simon
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Bara gjort ett litet snabbtest men i samma stund som jag hörde signal i min andra telefon så skiftande den från LTE till 3G och det började ringa. Men som sagt bara gjort ett snabbtest en gång och får återkomma med besked om hur det fungera under längre tid framöver.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  4. dadd

    dadd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Spelar inte så stor roll men närbild vore de bästa då de är som de den kommer användas till, gärna en kort film med den vore king .
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Batteritid batteritid och åter batteritid (läs skärmtid). Inte på WiFi men på 2G/3G.
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Kan göra en koll imorgon där jag låter Wifi vara avstängt och tar bort låsningen på skärmen så den är igång konstant om det duger åt dig?

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  7. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Mera intressant att veta hur mycke batteri du har kvar efter cs 18h med 2-3h skärmtid.

    Skickat från min ST18i via Tapatalk 2
     
  8. luckeb

    luckeb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har en och kör i Telias LTE nät...
     
  9. luckeb

    luckeb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Telia redirectar CSFB (Circuit Switched Fall Back) samtal från höga LTE-bandet till 3G och från det låga LTE bandet till 2G. Tummregeln är Låga bandet (bättre räckvidd per cell) - landsbygd / höga bandet - städer. Problemet blir när dom gör redirect till 3G men det inte finns ngn 3G cell där UE befinner sig - då måste mobilen börja leta efter en passande 2G-cell. Chansen är att nätet hinner skicka samtalet till voicemail innan UE hittat till en lämplig cell i det fallet...det är nog ngt som dom jobbar med i sin nätplanering allteftersom fler och fler LTE-mobiler tas i drift och problemet blir tydligare och tydligare (samt var problemen finns)...
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Great, tack! ;-)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Skall se vad jag har för siffror vid dagens slut.
    För tillfället har den varit ur laddaren i 1h och skärmen har varit igång i 15 min och på detta har den tappat 3% av batteriet.
    Men återkommer senare ikväll med lite bättre siffror.
     
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    En trevlig lite feat som Sony lagt in är att man nu kan använda platsbaserad Wifi alltså att telefonen startar Wifi automatiskt när man kommer till ett ställe där man tidigare anslutning till Wifi.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Efter 7,5h och med skärmen igång i strax över 2h så har jag 60% batteri kvar. Wifi igång hela tiden, några korta samtal på drygt 15 min totalt, sync av mail var 30e minut. Där har ni en liten fingervisning om batteritiden efter att ha haft luren i 2 dagar.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
    joneng59 gillar detta.
  14. seilerboy

    seilerboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Heia.
    Håper dere svensker forstår norsk.
    Jeg lurer på hvordan lydkvaliteten med høretelefoner er? Er det sus / støy i stille partier?
    Praktisk bruk som mp3 spiller? Jeg ser at det ikke er så mange fysiske knapper.
    Kan den spille flac filer?
    Sony sier den tar minnekort opp til 32GB, men fungerer 64GB?

    Ble mange spørsmål på en gang dette, men jeg er fornøyd om jeg får svar på noen :-)
     
  15. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har inget minneskort så ingen aning om ett 64 kort fungera eller ej.
    Har inte använt den till så mycket annat än att ringa, surfa och köra Spotify på så kan inte ge något vidare svar på någon av dina frågor tyvärr.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  16. seilerboy

    seilerboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Takk skal du ha uansett :-)
    Det kommer vel flere tester i ukene som kommer, etter som XPERIA V blir lagt ut for åpent salg. Får håpe noen vil legge vekt på Walkman delen, for det er viktig når jeg skal ha ny telefon.
     
  17. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    En snabb summering av dagen och batteriet.

    Kör den i 12h och under dessa haft igång skärmen strax över 4h.
    Lekt med en del olika benchmark vilka fått pressa telefonen, haft igång Wifi hela tiden, ca 25min samtal, sync av mail satt till 30 min ja helt enkelt en dag full av pillande och lekande med mobilen.

    Har nu 13% batteri kvar vilket jag inte är mycket bättre än vad jag är van vid från min P vilken jag hade behövt slänga i laddaren för länge sedan vid samma användning.

    Skall försöka sätta mig vid datorn imorgon och skriva en lite bättre recension av mina intryck under första helgen.

    I vilket fall som helst trevligt att köra benchmark med Quadrant och få 500p bättre än en bekant fick på sin S3. Men antal kärnor är ju allt eller.....

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Shit.... börjar fans bli sugen på denna lur alltså. Men jag börja undra om man skulle sakna t ex Kameraknappen. Har du känt saknad efter den? Eller är den så snabb att man knappt tänker på saken?

    Just det glömde.... hur var det nu. Har den HDMI, eller MHL?
     
    Last edited: 26 nov 2012
  19. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kommer du att skriva en recension för Swedroid eller fick du tag i telefonen för att du jobbar i branschen? Just curious...
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har inget med swedroid att göra så mycket kan jag säga iallafall.