Diskussion: Första intrycket.

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av BigF, 25 september 2013.

1. darknessviking

darknessviking Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag har en note 1 sen förut..och jag köpte min note 3 igår.
    och.
    jag är inte imponerad.
    okej att den är bättre rent hårdvarumässigt.
    men mjukvarumässigt.vad är det här..
    om man liknar note 1 vid xp/win 7,så är note 3 win Vista.
    menyer överallt,gömda iconer,massa program som ligger och skräpar,massa jumbo hit och dit.

så idag åkte jag tillbaka med den.
    jag vill ha ett t9/3x4-tangentbord,det fanns inte, det var sämre scrollning,och en del andra grejjer som jag inte fastnade för alls.
    sen att det inte finns några flipcovers här i sverige än.nej då ska man hålla på och leta på obskyra utländska sidor,kina,usa,tyskland... någon sida hade 20-45 dagars leveranstid.
    jag tänker då inte ha en mobil i fickan och riskera att repa den(gorillaglas i all ära men).
    så.... jag tänker vänta kanske 6mån/1 år innan jag köper den,eller väntar till note 4(eller s5,som ju lär vara lika stor som note 1 vid det laget)

surt sa räven men,för mycket pengar för att slösa bort på en mobil som inte är så värst mycket bättre än note 1.
    känns som att samsung gjorde bort sig lite med note 1,dom gjorde den för kraftig och stark helt enkelt.

2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Öhm.. vet inte om du fått nån form av måndagsex. eller nåt men, jag upplever N3 som ett rejält kliv upp från N1 iaf. Är sjukt nöjd med min <3.
    Vad menar du med "menyer överallt"? Att dom delat in inställningarna i kategorier? Tycker snarare det är en förbättring. Och vart är dessa "gömda iconer" du snackar om? Och massa program som ligger skräpar? Självklart finns det ju massa onödiga inbyggda apps, men så är det ju på alla smartphones. Som tur är går nästan alla att "deaktivera" så man slipper se dom iaf. Sen om man inte gillar TouchWiz kan man ju installera nån annan launcher.
    Jag skulle snarare likna N1 med WinXP och N3 med Win8 ;)

Och nåt t9/3x4-tangentbord borde väl finnas att ladda ner tycker jag? Ingen koll på det dock.

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Håller helt med Brix här ovan som skriver:
    Jag skulle snarare likna N1 med WinXP och N3 med Win8.

Är 110 % nöjd med min nya Note 3, gamla Note 1:an får sova i byrålådan i framtiden.

4. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Instämmer med de två ovanstående inläggen.
    T9 var väl nått man använde på 1900-talet.

5. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Precis, grym lur och stormsteg ifrån note 1. Jag älskar den. Att använda det faktum att det inte finns några flipcase som ett argument för att lämna tillbaka den får mig att rynka oförstående på pannan. Det finns ingen mobil som ens kommer nära denna med all funktionalitet. Älskar att pennan numera har en lätt strävhet och studs när man ritar och skriver. Det är för mig otänkbart att ha en lur utan s Pen.

6. jeppe1990

jeppe1990 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Finns gott om flipcases på Ebay(räknar du Ebay som en "suspekt" sida eller?) o det räcker ju med ett par dagar om du beställer express så vad är problemet?
    Eller som i min nedan länk, vanlig leverans ifrån UK tar inte många dagar, precis som i Sverige.
    Dessutom att svenska återförsäljare är långsamma med det senaste är väl ingen direkt nyhet eller något som man borde bli speciellt förvånad över.

Det jag sedan har markerat i fetstil känns ju lite som en motsägelse, tycker du inte?

EDIT: Här är ett ifrån UK te.x. http://www.ebay.com/itm/Black-Leath..._MobilePhonesCasesPouches&hash=item417755f925

Last edited: 29 september 2013
  7. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Du är ledsen för att fabrikerna i kina är snabbare än båten som ska korsa halva jordklotet för att nå oss i Sverige? Ha så kul med din klumpiga Note 1 :) (för den finns det ju s-view cover till också va? eller nej just det..)

8. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Hos www.akervalls.com finns alla Samsungs original tillbehör att beställa för leverans runt 3/10.... Flipcovers finns redan på lager.
    Har själv beställt en hållare/laddare från dem.

9. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Ja, ser ut som de flesta får hem div. tillbehör 2-3 okt.

N9005 - TT2

10. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Håller med dom ovan, Note3 går ju inte ens att jämföra med 1:an. 1:an var ok men är ju stenålder idag, hade du sagt 2:an hade jag kanske förstått dig lite bättre. Men även där är ju 3:an bättre, enligt mig och för mina behov i alla fall.

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk 4