Första intrycket?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Speedmaster, 5 jun 2011.

  1. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När ICS kommer hoppas vi att det blir GPU renderat GUI (borde bli) och då kommer flytet att bli mycket bättre, men det är ju ett bra tag dit!
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Detta äe min första androidlur och allt verkar väldigt smart och smidigt uppbyggt. Batteriet verkar klarar sej utmärkt också trots idogt knappande.

    Tyvärr verkar det vara fel på högtalaren så jag måste reklamera den. :( Det går bra att prata i luren och att lyssan på musik via lurar, men det går inte att få ljud från högtalaren så det går inte att höra ringsignalerna eller att använda telefonen i högtalarläge. *suck*. Aldrig får man vara riktigt nöjd. :(
     
  3. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag är överlag väldigt nöjd men har också märkt av att de hackat till ibland, något som jag accepterade på min gamla desire men hade hoppats aldrig behöva se på den här två kärniga telefonen... det är inte en showstopper och antagligen därför de valt att släppa den ändå. synd när det känns som det inte är så långt kvar till perfektion.

    en annan liten sak jag reagerar på är att den nedre menyn där man ser vilken skärmyta man är på samt knapparna (apps, phone, personalize), den ser helt taggig ut nu i böjen, förmodligen för att de inte orkat lägga in en ny bild utan bara skalat upp den gamla, riktigt tråkig detalj...
     
  4. Ode99

    Ode99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Visserligen bara haft luren i en dag nu men är mycket nöjd. Hade vissa tvivel på slutet om jag skulle gå ifrån min rootade Desire HD men eftersom jag kunde ta en ny på mitt abbonemang tog jag den ändå och är idag glad att jag gjorde det. Tycker skärmen är knivskarp, dock skulle man önska att skärmen skulle kunna göras 5x5 istället för 4x4. Rappheten är klockren och jag har inte haft nåt lagg än vilket jag var rädd för när man gick från en överklockad DHD med custom ROM.

    Har inte hunnit testa kameran så mycket än och batteritiden är för tidigt att säga nåt om. Sense känns väldigt intressant och känner inte minsta behov av att byta launcher även om jag älskar ADW launcher EX, tycker dock att fördelarna med att behålla sense är för stora.

    Designen känns klockren och är förvånad över hur liten den känns. Känns som en 4" skärm-telefon i jämförelse med DHD.

    Allt som allt mycket nöjd hittills :)

    PS. Testade just antennen och kunde hur jag än höll inte få den att förlora mer än ett streck. Och då sitter jag inne på en industri där det ändå är omöjligt med full täckning Ds.
     
    Last edited: 9 jun 2011
  5. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Måste säga att Netonnets kundtjänst var väldigt trevliga och hjälpsamma! :)
    En ny lur är på väg och jag har den förhoppningsvis imorgon.

    Jag försökte kolla det där med dödsgreppet den korta stund jag hade min telefon, men det var inget som störde mej. Så som jag använder och gillar att hålla luren så verkar det inte vara något problem. Hoppas att det intrycket håller i sej när jag får den nya.
     
  6. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Spelar egentligen inte större roll. Eller ja det gör det men en CPU kommer aldrig att blir bra på grafik, det är därför vi har en GPU och jag är en av dem som länktar till dess att vi får GPU acceleretion i GUI:t. Android 3 har det och då ICS skall vara både för telefon och surfplatta så borde det vara med.

    Roligt annars att ni verkar nöjda. Själv sitter jag på hotell och vet att telefonen ligger och väntar på utlämning hemma. Jaja då blir det när man planerar dåligt :P
     
  7. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En fråga: Är bilpanelen kvar? Alltså den med följande GPS' n från DHD?

    Om den finns hur för man över sina licenser tror ni?

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  8. Mullvaden

    Mullvaden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Köpte min sensation igår. E galet nöjd. Älskar nya sense. Skärmen knäcker, så jävla Nice med hög upplösning.
     
  9. BraveStarr

    BraveStarr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    iPad Air
    jämförde du den samtidigt mot SGS2?
     
  10. Remuz

    Remuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 12”
    Mitt första intryck är att det är ett nerköp från N1 med CM7. Jag är helt klart besviken på Sense. Snabbheten i telefonen är dock anmärkningsvärd, men den ger mig inget av nytta som jag inte hade i min förra telefon. Jag vill ha CM7 till Sensation, tack.
     
  11. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag pluggade in min direkt efter inköp och lite minipillande.
    Jag hade runt 40% av batteriet kvar från fabrik, började ladda runt 20:45
    och den var färdigladdad runt 23:15.
    2½ timme kan tänkas vara långt, men jag har för mig att min HTC Incredible S
    tog onormalt länge första laddningen, även den med runt 35-40% juice kvar från fabrik, men efter första laddningen med den gick det snabbare, kanske runt 2 timmar från 10-15% till fullt.

    Vi får se om de nästföljande laddningarna går snabbare.
     
  12. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel nu..

    Men för att få tillgång till Bilpanelen och navigationen genom HTC så loggar man väl in på sitt HTC Hub konto. Då borde ditt konto ha tillgång till dem licenser du tidigare köpt på din DHD. Skicka ett mail till HTC och kolla om du måste vara hundra :) Dem svarar snabbt..