Fold 2 vad är bra/negativt hittils?

Diskussion i 'Samsung Galaxy Fold' startad av Karlekskrigaren, 25 okt 2020.

  1. Karlekskrigaren

    Karlekskrigaren Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2019
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    500
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Telefon 2:
    12 pro max
    Hej ni som kör denna just nu vad är bra och mindre bra med denna lur. Funderar på att köpa en just för att jag använder mycket Youtube och twitch.
     
  2. KEDahlborg

    KEDahlborg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 PRO max Och Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 PRO max Och Pixel 8 Pro
    Info:
    Stock och Nova
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy a53 slit och släng
    Jag har både stört mig på och gillat formen på skärmen. När man kollar på videos i helskärm blir inte bilden mycket större än en "vanlig telefon" dock om man använder den med multitasking och kollar på videos och gör något annat blir det som att man har två skärmar. Det är lite ge och ta i sådana fall då det inte gör att få det bästa av två världar i det fallet.

    Skulle nog säga att kameran är det sämsta på telefonen. Natt läget är uruselt. Gick från en Google pixel 4xl där natt kameran var magnifik. Kameran tar såklart bra bilder i bra ljus som dom flesta andra telefoner gör.

    Själv tog jag bort det skärmskydd som samsung rekommenderar att låta sitta då det känns som gummi. Det var det bästa jag gjort för under det äckliga gummit finns en perfekt "glasskärm" som är betydligt trevligare att ha och göra med.
    (Varning det blir lätt microrepor på innerskärmen!)

    Jag köpte svarta modellen och den är väldigt lätt att få fingeravtryck på baksidan på vilket i slutändan ser ut som att jag doppat telefonen i olja och sedan i fickludd typ. Hade hellre haft en svart telefon fast som var matt i färgen som den i bronze.

    Mycket av det här är småsaker men med tanke på att jag spenderade 23000 kr på telefonen känns det som att man i alla fall borde få Samsungs bästa kamera sensor och väl uttänkt finish på telefonen.

    I helhet är jag nöjd med telefonen men det är en nisch. Kommer nog snart att gå tillbaka till en vanlig telefon.

    PS. Vill man ha lite uppmärkssmhet i vardagen så är telefonen perfekt!!
     
  3. Ofarlig

    Ofarlig Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    10
    Det bästa är skärmens storlek och det sämsta är mjukvaran enligt mig.

    I landskapsläget blir videos mycket större än på en vanlig telefon, det som kommer nära är de gigantiska telefonerna men de är å andra sidan mycket jobbigare att ha i fickan. Men även för vanligt surf osv är det mycket trevligare med en så stor skärm. Jag fick helt enkelt det jag vill ha, en tablet i iPad Mini storlek i fickan.

    Mjukvaran är dock den stora svagheten, först och främst Android som har sina buggar. Allt från appar som får svart skärm när man öppnar dem från notifikationer till buggar i Chrome, har mer småproblem på en vecka än jag hade på ett år med iOS.

    Men om man är van vid Androidproblemen kommer man till apparna, vissa känner av den som en tablet och startar en tabletversion medan andra inte gör det. Och det är ju för de apparna som ens har en tabletversion vilket ju är Androids stora svaghet på tablets. Jag hoppas Samsung kan se till att den identifieras som en tablet när det finns en sådan version för alla appar.

    Kommer dock oavsett inte kunna gå tillbaka till en vanlig telefon, kommer köra vikbart eller liknande nu.