Fonepad

Diskussion i 'ASUS' startad av Jerskiboy, 3 apr 2013.

  1. suhrim

    suhrim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    http://www.konsumenteuropa.se/sv/Am...tjanster/Tull-och-moms/Tull-och-moms-inom-EU/

     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
  3. berglake

    berglake Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Tror det stått så i Dustins specifikationer sedan de lade upp Fonepaden. Jag är rätt säker på att det är fel i deras specifikationer.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  5. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Ni som har Fonepad. Hur är batteritiden?

    Skickat från min GT-P5110 med Tapatalk 4 Beta
     
  6. felixnilsson

    felixnilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag testade genom att sätta en 720p-film i en loop med MX Player. Den klarade av cirkus 9h och 10min, vilket är ett väldigt bra resultat enligt mig.
     
    nimbe gillar detta.
  7. Britta

    Britta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Helnöjd

    Efter att ha testat FonePaden nu i en månad så är jag sammanfattningsvis mycket nöjd med den. Tror det kan vara något ni kan rekommendera oss i den äldre generationen.

    Den vanliga mobilens knappar har nu på ålderns höst börjat bli för små och det är svårt att läsa sms. Vad är då lösningen, en Doro mobil? Men hur kul är det då man vill vara med i utvecklingen och börja använda appar samt surfa runt och ringa var man än är. Svaret är FonePad. Den har en stor skärm, lättläst text, bra förinställda program och appar som både är lätta att använda och har bra funktioner.

    Som telefon är den kanonbra förutom att den med sina 20x12 cm inte ryms plats i varken fickor eller en normal liten handväska. Pratar i den gör jag helst också via bluetooth eller hörlurar. Inte för att den är för stor att hålla mot örat (strunt samma om det ännu tillhör ovanligheterna att prata i en stor mobil) men jag undviker det för att jag är rädd för att tappa den.

    Tyvärr kan man inte köra dubbelt och ha kvar sin gamla mobil med samma nummer som sin FonePad. Tänker på situationer då man bara vill ta med sig en liten mobil i fickan. Telefonnummer kan bara kopplas till ett SIM kort, dock går det att ha ett extra SIM kort med då kan du bara använda den som surfplatta och inte ringa från den. Men klart jag skulle kunna ha två nummer framöver och behålla den gamla mobilen.

    Som surfplatta fungerar den mycket bra och jag är imponerad av både bild och ljud. Dottern men sin 4 kärniga processor i sin smartphone har märkt lite laggning då man spelar och bläddrar, jag kan själv dock varken märka eller se den. För mig går det fort och enkelt.

    Det enda jag saknar är en bakåtriktad kamera. Den framåtriktade kameran är inget jag varken vill ta bilder med eller använda (vem använder videosamtal) så den hade jag gladeligen sett bytas ut mot en vanlig standard kamera där bak och allra helst också med en videoinspelningsfunktion. Det är svårt för mig att fota genom linser och små skärmar. Så lätt det hade varit med en FonePad och jag hade därför gärna betalt lite mer på det redan låga priset för att få den funktionen. Nu är nöjet med instagram bortblåst liksom att fånga alla ögonblicksbilder man så lätt kan ta med en vanlig mobil. Och för mig är det ett mycket stort minus men samtidigt är det enda negativa då jag ser helheten.

    För här får man både en mycket bra smartphone och surfplatta i ett och sist men inte minst med ett batteri som kommer att få alla i din omgivning att häpna och bli avundsjuka på. Dagar har gått utan att jag har behövt ladda den. FonePad är visserligen stor men jag kommer aldrig behöva släpa med mig laddare då jag går hemifrån och var jag än är så kommer jag att kunna både sms:a och ringa samt ha nöjet av en bra surfplatta.