Fråga: Formuler Z8 + VPN?

Diskussion i 'Android TV' startad av BeerHunter, 7 okt 2020.

  1. BeerHunter

    BeerHunter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag kör med Mullvad VPN. Smidig och bra support, överlag.
    Tyvärr är inte den riktigt bra anpassad för Formuler Z8 (Android TV)...
    Har laddat hem Mullvad VPN i Formuler Z8 via vanliga Play-butiken och den funkar ju som den ska.
    Tyvärr kan man bara välja 1st uppstarts app!
    Som det är nu så har jag valt att Mullvad startar automatiskt när Formuler startar (i appen kan man också välja så den ansluter automatiskt). Men sedan måste jag manuellt bläddra och starta "Den huvudsakliga appen" för att få åtkomst till diverse "tittande".

    Hade önskat att kunna välja så 2st appar startas automatiskt, alternativt att Mullvad utvecklade sin app till att starta automatiskt eller kanske som en "tjänst", t.ex. som klockan i en vanlig telefon.

    Svaret från Mullvad va "Connections - More connection settings - VPN, sedan bocka "VPN Always ON".
    Detta hittar jag i min vanliga Android-telefon, men tyvärr finns inte den möjligheten i Formuler Z8...

    Svaret blev då att köra VPN via routern (jag har ASUS RT-AC86U).
    Frågan är ju om det går att välja VPN endast för den utgången (trådat nät) till Formulern, alternativt kunna välja typ Formulerns MAC-adress eller liknande...

    Nu till frågan:
    Finns det någon smidig lösning på detta? Vill helst inte byta VPN-leverantör eftersom jag är rätt nöjd (trots detta).
     
  2. BeerHunter

    BeerHunter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Löste sig med att i Formuler Z8, gå in på Play-butik och ladda hem en AutoStart App Manager.

    Sedan la jag till M*TV**lineTVÅ i AutoStart Manager App.
    I Formuler Z8 egna "Uppstartsinställningar"/Uppstarts app la jag till Mullvad.

    Det innebär att Mullvad startar och ansluter först.
    Sedan efter nån sekund så hoppar M*TV**lineTVÅ igång.

    La jag till båda i AutoStart Manager App så startades dom i olika/slumpmässig turordning vilket innebar att M*TV**lineTVÅ startade först, men Mullvad EJ hann ansluta klart.