Måste bara säga att kameran tar riktigt fina bilder vid x3, x5 zoom! (klart godkänt vid x10 också) Klart imponerande av en mobilkamera!
Jag har upplevt kameran ganska värdelös när det gäller fotografering vid svag belysning när man fotar personer. Det är nu i auto läget som personer bli suddiga vid minsta rörelse. När jag tar upp telefonen för att fota mina barn blir bilderna nästan alltid oanvändbara pga rörelseoskärpa. Vill man få en ögonblicksbild har man aldrig tid att börja rota runt i de manuella inställningarna. Hade aldrig samma problem med min S7a , önskar att slutartiden kunde vara lite snabbare. Finns det något knep för att åtgärda detta?
Alla telefoner dras lite av det problemet. Jag hade ett "sport"-läge på min Xperia jag kunde köra med i dåligt ljus. Man kan prova att hinna med att underexponera bilderna och då borde man få till en något snabbare slutartid. Eller så sänks bara ISOn...
I samband med att jag började en matlagningskurs (veganmat) så upptäckte jag att man kan lägga till ett "God mat" mode. I kameran, Mer - Hämta, Installera God Mat.
Sportläge skulle vara jätte bra om de lade till. Vart lite förvånad när det saknades. De flesta tidigare telefoner jag haft hade sportläge i kameraappen.
Lekt lite med nattläget och man kan få till riktigt bra bilder utan ansträngning. Känner att jag vill ut mer och jaga motiv