Fototråden Samsung Galaxy S10+

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av Swedroid, 23 feb 2019.

  1. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Jo bright night finns med, men det är en del av scene detection. Så går inte själv att styra på samma sätt.

    Hoppas Samsung fixar det i en uppdatering
     
    Kristy, pmugghc och bernard gillar detta.
  2. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  3. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Bara hoppas S10an får en bra Gcam port, har jag fattat det rätt så är cameran helt öppen för utvecklare. Så borde bli bra :)

    I lagom mörka förhållanden så gillar jag S10ans naturliga fäger, tyvärr så hänger S10an inte med när det blir mörkare.
     
    Streiby, Kristy och pmugghc gillar detta.
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Finns väl ingen riktigt bra fungerande version av Gcam till Exynos? Hittade ingen som var värd att använda på min Note 9. Däremot fanns det versioner till Snapdragon varianten av Note 9 som verkade fungera rätt ok
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här kommer lite osorterade dagbilder som utlovat (om än senare än önskvärt) varav några säkert dyker upp kamerajämförelsen vi publicerar i veckan.

    Scenförbättring/Master AI var avstängt.

    Galaxy S10+ vs Mate 20 Pro (bilderna togs efter den större uppdateringen)
    (f2.2 vs f1.8)
    galaxy_s10_plus_day_13_f22.jpg mate_20_pro_day_13_f18.jpg
    galaxy_s10_plus_day_17.jpg mate_20_pro_day_17.jpg
    galaxy_s10_plus_day_28.jpg mate_20_pro_day_28.jpg
    galaxy_s10_plus_day_19.jpg mate_20_pro_day_19.jpg
    galaxy_s10_plus_day_18.jpg mate_20_pro_day_18.jpg
    (
    Vidvinkel, s10+ har mindre brännvidd än Mate 20 Pro)
    galaxy_s10_plus_day_29.jpg mate_20_pro_day_29.jpg
    galaxy_s10_plus_day_20.jpg mate_20_pro_day_20.jpg
    galaxy_s10_plus_day_32.jpg mate_20_pro_day_32.jpg galaxy_s10_plus_day_34.jpg mate_20_pro_day_34.jpg

    (Vidvinkel)
    galaxy_s10_plus_day_27_wide_angle.jpg mate_20_pro_day_27_wide_angle.jpg
    (2x zoom)
    galaxy_s10_plus_day_25_2x_optical_zoom.jpg mate_20_pro_day_25_2x_zoom.jpg
    (3x zoom)
    galaxy_s10_plus_day_26_3x_zoom.jpg mate_20_pro_day_26_3x_optical_zoom.jpg


    Bokeh Lättare->Tyngre, bägge från S10+
    20190224_145921.jpg 20190224_145936.jpg
     
    Last edited: 5 mar 2019
    Hanseman, brandten, Kristy och 9 andra gillar detta.
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 135
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Är bilderna till vänster som ska vara med S10+? eller hur?

    I det fallet så gillar jag de varmare färgerna på den!
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, stämmer fint. Första bilden i varje bildpar är S10+.
     
    zztop007 och night77 gillar detta.
  8. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Bilder är ju sjukt svårt om man inte är på plats, du som tittat med egna ögon, tex. bild två, var dörren mer sliten(blekt av solen) blå, eller var den som S10ans bilder ser ut, lite fräschare?
     
    Kristy gillar detta.
  9. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Jag lär nog vara den enda som föredrar Mate 20 Pro-bilderna ;)

    Får skylla på att jag sitter på en dassig TN-panel på jobbet.
     
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Själv kan jag inte välja, i mina ögon så föredrar jag färgerna på S10an, men på många bilder så är det mycket mer detaljer på M20 Pro.
     
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Första bilden på växten, här är gräset grönare på samsung s10, här har kamerorna satt olika fokus punkt där de två "bollarna" till vänster hamnar lite ur fokus på m20. Jag tycker det svårt att avgöra vilken som är bäst här, då det är olika fokus längd, så det beror lite på vad fotografen ville skulle vara i huvud fokus.
    Är svårt att jämföra bilden då m20 har mkt mer bokeh, så det är svårt att avgöra då de olika kamerorna har satt olik fokus längd varav m20 får mer extrem bokeh effekt.

    Sedan tycker jag det är svårt att avgöra då du har Master AI avstängt, även om Master AI är lite oföurtsägbart så är det fortfarande det som är default inställningen. Vore bättre om du tog bild med AI av och på så vi får se dess inverkan.

    Bild 2 Här har s10 mer varm färg, varm färg har väl ända sedan S7 igentligen varit deras signum, inget negativt med det, det är ofta snällt mot ögonen. S10 bilden är mer mjuk och inte samma skärpa som m20. Här kan nog bara bernard säg vilken som ger bäst färgåtergivning. Är ganska stor skillnad i den blåa nyansen på dörren, men gissningsvis ser m20 mer äkta ut här då S10 verkar förfina färgen på dörren mer här, färgen på dörren är mer jämn ser mer "nymålat" ut medans på m20 ser så är den blåa färgen inte lika enhetlig och man ser lite större skiftningar i nyanser som det kan bli av solen när den bleker färg med tiden. I övrigt känns bilden mer överexponerad med m20 på himelen kan man antyda större dynamiskt omfång där den är mer överexponerad på m20. Som sagt återigen hade gärna velat se Master AI.

    Bild 3 S10 har varmare färgtemperatur, de har satt olika fokus längder här, ingen bokeh effekt är synlig på s10 medans det är det. Tycker et är svårt att säga vilken som gör ett bäst jobb här Tycker igentligen ingen lyckas speciellt bra här, men kan säga att detaljerna på blommorna är förgrunden har bättre detaljrikedom på mate 20 men s10 överlag ser lite mer "naturligt" ut och inte lika digitalt processat. Men Det är svårt att jämföra då den ena kamera valde att använda bokeh. Hade AI läget varit aktiverat hade macroläget och vidvinkel kameran blivit aktiverad på m20 vilket förmodligen hade varit till fördel för mate 20. Men jag tycker nog att S10 borde valt bokeh läge här...

    Bild 4 stan. Här tycker jag S10 har betydligt varmare bild, den ser mindre äkta ut. Detaljrikedom är bättre på m20, text på skyltar syns bättre och kullerstenarnas/tegelstenaras mönster mer tydliga, de är mer utslätade på s10. Verkar vara större dymamiskt omfång i himmeln. Ja det känns som det är extrem skillnad i skärpa här till mate 20s fördel, s10 är alldeles för mjuk.

    bild 5 hus. Även här har s10 något varmare färgtemperatur. Behagligt för ögonen, men M20 har förmodligen mer realistisk färg temperatur här. Återigen känns skärpan bättre på m20 , skärpan känns dock helt ok med s10 också inte lika dramtisk skillnad som bild 4. När det kommer till den gröna dörren så hamnar stor del av dörren i skugga, hurvida det representerar verkligheten bättre är svårt att säga men man kan iallafall notera att det är svårt att urskilja konturer i dörren pga av skuggorna, hela dörren dras därmed oskärpa, foksuera man bara på dörren så känns skillnaden påtaglig mellan de två kamerorna till mate 20's fördel. Men som jag varit inne på på varje bild så har samung en väldigt behaglig varm ton i bilderna, som känns rent estetiskt rätt tilltalande, men frågan är ju också vilken som har bäst färgåtergivning, men gäller enligt mig att hitta balans mellan verklighetstrogen färgåtergivning och estetiskt tilltalande bild, ultra realitiskt är inte idealet, man vill i slutändan att bilderna ska se så estetiskt tilltalande ut som möjligt, men man vill samtidigt att det inte ska förvränga bilderna för mkt..Är tydligen på denna bilden att S10 bilden är mer instagram vänlig.. medans m20 känns mer "professionell" pga av skärpan.

    Bild 6 kyrkan. Här är skillnaderna stora. Det är svårt att säga vilken som motsvarar verkligheten bäst det vet nog bernard. Men vad man kan notera, med tanke på årstiden så känns det som gräset är grönare på s10, vilket rimmar väl med de genomgående varmare färgtonerna. S10 bilden känns mer instagram vänlig men rent spontant när man jämför känns det nog också mer artificiell. himelen är betydligt mer överexponerad på m20. Känns helt klart som S10 vidvinkel kamera har bättre ljusinsläpp här, känns som det är bättre dynamiskt omfång, mindre skuggor längst staketet på s10.
    Skärpan känns skarpare på m20 dock syns den artificiella skärpan för tydligt, ja så vidvinkel kameran visar att den inte är lika bra som primärkameran.

    bild 7 gata/kyrka. exponering och färgtemperatur känns i stort sett identisk på denna bild. Men Mate 20 har helt klart bättre skärpa, annars ser dom väldigt lika ut förutom skärpan.

    bild 8. Fontän. högre dynamiskt omfång och skärpa på m20. M20 har lyft upp skuggorna här en aning och ger en mer enhetlig bild. På den här bilden får jag dock intrycket av S10 motsvarar verkligheten mer. Ja föredrar dock överlag mate 20 bilden.

    bild 9. Här misslyckas Mate 20 med både skärpa och exponering, bilden är tagen mot solen och den överexponerar solen och himmeln kraftigt, ja här är utan tvekan s10 vinnaren. på den här bilden misstänker jag Master AI hade identiferat denna scenen och förmodligen gett ett bättre resultat.

    bild 10 2x zoom. Återigen Mate20 har bätre skärpa. Extremt stor skillnad i färgtemperatur , där s10 har en mer kall ton medans mate 20 är varmare och mer ljus. Högre dynamisk omfång på mate 20. Där solen landar på muren och bygnaden längst bor i mitten är betydligt mer exponerad och ljusare på mate 20, bara bernard kan nog svara på hur han upplevde hur ljus och stark solen var vid tilfället. För det känns som s10 är det tidig sommarkväll och på mate 20 är det bytdligt tidigare på dagen, har en känsla av att s10 har lyckas bättre motsvara verkligheten här då den inte överdrivet ljuset lika mkt men det får bernard avgöra.

    Bild 11, 3X zoom. då vi snackar 3x zoom är ju skärpan och detaljrikedom viktigast, här vinner s10 utan tvekan.

    Ja för att samanfatta då kan man säga att mate 20 pro i regel har bättre skärpa överlag, bilderna har mer tryck och mindre skuggor, gillar man bilder med väldigt mkt HDR är kanske en smaksak, jag personligen föredrar att man vrider upp skuggor så man får dra konturer i objekt som annars blir helt oanvändbara. Samsung s10 har i regel behagligt varm färgtempatur, inte lika mkt drop shadow och tryck i bilderna, mer nedtonat HDR effekt, men samtidigt känns S10 bilderna med instagram vänliga.
    Mate 20 bilderna känns mer "råa" i vissa fall, men man möts av mer brutal skärpa och tryck i bilderna, vilket ser ut mer likt en system kamera om ni frågar mig.

    Ja slutligen tycker jag det var ett misstag att deaktivera master AI läget, det gör det svårt att kora en vinnare på riktigt, men av det jag sett i det här testet föredrar jag Mate 20 pågrund av skärpan.

    Verkligheten dock är att man inte kan lita på AI läget, men som regel har jag det som standard på min mate 20 X men efter man tagit bilden får man kolla för att vara säker att det inte ser förjävligt ut, men överlag skulle jag nog säga att Master AI läget ger förbättringar men det är vissa situationer där färgerna kan överdrivas på tok för mkt, men det ser man ju på skärmen innan man tar bilden.. Master AI läget är bättre på natten framförallt.. För närbilder så som blomman hade den aktiverat macromode och vidvinkel kamera, macro läget är väldigt bra på mate 20 pro/x.
     
    Trino och bernard gillar detta.
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    @Oceanic@Oceanic Master Ai och Samsungs dito skapar bilder som inte liknar motivet i verkligheten genom att bland annat kraftigt överdriva färgerna.

    Syftet med testet är att avgöra vilken kamera som producerar mest verklighetsterogna bilder, inte vilken kamera som producerar mest fantasirika bilder.

    Sedan är det givet att en kamera i autoläget inte kommer skapa en så neutral och platt bild som möjligt, speciellt inte sedan HDR blev populärt, men det är en avgrundsdjup skillnad på autoläget och "AI-läget" i dagsläget.

    Med det sagt är förstås AI inte ointressant heller, då det är spännande att jämföra hur fantasirikt resultatet blir mellan olika enheter också, men det säger som sagt mer om hur tillverkaren valt att använda efterbehandlingen än hur kameran presterar. Jag ser det som två fristående grenar inom samma sport.
     
    Last edited: 6 mar 2019
    sydeu, Nikolodien, Kristy och 1 annan gillar detta.
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Trodde hela idén med autoläget var att producera så bra bilder som möjligt inte nödvändigtvis verklighetstrogna så har väl aldrig varit fallet för flaggskeppen de senaste åren ? Tycker du förenklar beskrivningen av AI läget är i övrigt svårt att generalisera. Jag upplever det att AI läget blir bättre i över hälften av fallen.. Men som jag sa så är det lite oförutsägbart men får ha koll på vissa motiv så som mat blommor och gräs. Men AI läget är mer avancerat än att det lägge på 30 procent saturation på alla bilder. För point and shot tycker jag AI I regel är bättre me Jag kollar ju på skärmen ifall den drar upp färgerna till max
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De flesta tillverkare strävar (även i autoläget) efter att ge en riktig vitbalans, färgåtergivning, kontrast samt i den mån det är möjligt en dynamik i bilden som efterliknar vad vi kan se med våra egna ögon.

    Om syftet är att utvärdera optik och sensor är en bra bild en verklighetstrogen sådan.

    Jag säger inte att AI inte kan skapa intressanta tolkningar, precis som vilken konstnär som helst, men det är som jag skriver två olika idrottsgrenar.

    Visst kan man argumentera för att olika tillverkare viktar olika i hur de behandlar den rådata optik+sensor producerar i auto såväl som manuellt läge, men skillnaden mellan detta och AI-lägena är utan överdrift avgrundsdjup. Jag har publicerat flera exempel på hur denna överdrift kan yttra sig, och det är som sagt astronomiska skillnader.

    Det finns dessutom gott om jämförelser med AI-läget aktivt. Om man föredrar att främst titta på den konstnärliga aspekten är det med andra ord inga svårigheter att hitta sådana bilder. Tyvärr är det desto svårare att hitta bilder där AI varit inaktivt och där bilderna med andra ord i många fall inte är kraftigt efterbehandlade.
     
    Last edited: 7 mar 2019
    Kristy gillar detta.
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tillverkarna har märkt att de kameror som gör gräset grönare osv vinner alla shot outs och blindtester, detta är fakta. Samsung hade förut ryktet om sig att göra alla färger för överdrivna, sedan när dom insåg att samsung vann alla kamera tester och shotouts så kopiera dom samma koncept. Sedan för ca 2 år som kom fenoment "dxomark" deras test där dom ger poäng är ju absoluta motsatsen mot kameror som vinner i blindtester. Detta har väl fått tillverkarna att försöka göra både dxomark glada dvs verklighetstrogna bilder men samtidigt göra bilderna lite finare så att de vinner i blindtester.

    Vad jag gillar är att man själv har valet att välja men... AI läget på eller av.. jag personligen hade velat ha ett läge där varje bild man tar sparas utan AI och en vanlig bild.. men antar att det är för mkt att begära..

    Så ja jag förstår att du som är kunnig angående kameror osv vill ha verklighetstrogna men frågan är ju vad folket vill ha när de kameror med grönare gräs osv vinner alla blindtester...
    Dxomark som är dess enda motpol har dock inte heller jättebra anseende.. och jag tror att deras anseende kommer sjunka.. jag ställer mig personligen väldigt tveksam till deras resultat på många tester..
    Skulle inte förvåna mig om de får pengar bakom kulliserna för att skriva bra betyg....

    Men som sagt i framtiden hoppas jag på funktionen att kunna spara flertal olika bilder och modes när man tar en bild, skulle vilja välja typ 3-4 olika mode och så sedan när jag kommer hem kan jag i lugn och ro gå igenom och se vilken bildbehandling som passade bäst för varje specifik scen... detta tror jag är den bästa lösningen.. Men stora frågan är ju när någon tillverkare kommer komma på idén.

    Men något vi kan konstatera är att AI är påslaget by default ur kartong, så dvs det är AI läget som huawei ger sin signatur till för de bilder man tar...när jag läser dxomarks test av mate 20 pro ser jag inget om att de deaktiverat något AI läget så jag kan bara förmoda att det använt det hela tiden.

    Jag kan dock förstå att du själv personligen föredrar utan AI.. men detta var ju ett test så vore ju nice att se AI också för både samsung och huawei.
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det handlar som sagt inte om vad jag personligen föredrar.

    Det handlar än en gång om två olika och av varande helt oberoende grenar av fotografi.

    A: Producera en bild som ligger någorlunda nära verkligheten
    B: Göra en konstnärlig tolkning/applicera ett "Instagramfilter"

    Om dXomark skjuter bilder med AI-läget bygger deras resultat och omdöme på B. Det vill säga en konstnärlig tolkning.

    Det är naturligtvis utmärkt att olika sajter gör olika, så att man kan välja enhet baserat på individuella preferenser.

    Personligen skulle jag däremot inte välja kamera utifrån alternativ B eftersom jag gillar att dra i Instagram-reglagen själv. Har någon annan redan dragit i dem är det svårare att modifiera bilden efter individuella preferenser, och möjligheterna att säga något om kamerans egenskaper minskar i takt med mängden efterbehandling som tillämpats.
     
    Last edited: 9 mar 2019
    sydeu, Kristy och Oceanic gillar detta.
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Men du lägger inte stor vikt att de kameror som gör sig bra i blindtester är av typ B ?

    Jag tror själv på en balansgång mellan A och B att hitta perfekta gränslandet och balansen. Tycker Samsung lyckats bra med det tidigare i galaxy serien. Men ska man göra 100% A kommer nog det upplevas tråkiga.
     
    Last edited: 8 mar 2019
  18. Melldorwin

    Melldorwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är väl för att simulera en liten bländare.. Så det är en effekt man väldigt lätt kan få med vilken kamera som helst om man bländar ner.
     
  19. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    Det finns en setting där man kan stänga av det.
     
  20. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Några här ute som tagit lite foton eller video och vill dela med sig? :)