[Fråga] ang kalendern

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jasifil, 19 maj 2011.

  1. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Någon som vet om det går att fixa följande?
    När kalendern notifierar en händelse och jag tänder skärmen med hem-knappen så dyker stock lock screen upp trots att jag har installerat Widget locker. Detta är en något irriterande egenskap och jag undrar om någon vet någon lösning? I alla andra sammanhang funkar Widget locker som det är tänkt men inte när kalendern larmat.
     
    Last edited: 24 maj 2011
  2. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Det hela har löst sig på så sätt att numera så notifieras jag endast genom statusraden. Däremot så ser man ingenstans i notifieringsmeddelande vilken dag och tidpunkt som kalendernoteringen gäller. Eftersom man kan ställa in påminnelser valfri tid före händelsen så vill man ju att det i meddelandet ska stå vilken dag och tidpunkt som påminnelsen avser. Annars är hela påminnelsedelen tämligen meningslös. Någon som vet om detta är en inställningsfråga?
     
  3. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Är jag den ende som använder kalendern kan man undra? I vilket fall som helst så skickade jag ett mejl med bilder till Samsung för att förmå dem att ändra notifieringarna i kalendern. Se själva hur värdelös notifieringen är. Man vill ju gärna se datum och klockslag som kalenderhändelsen gäller :)
     

    Bifogade filer: