Nu har jag kört 4.0.3 i några dagar. Allt fungerar som det ska och även jag fick svenska menyer tack vare denna uppdatering.
Det är väll bra och dela med sig av erfarenhet, om andra gör i köp-planer på denna telefon. Så här kommer mitt omdöme.
Jag tycker denna känns lite plastig, jag har köpt ett case jag kan rekommendera. Nu känns telefon mycket bättre.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trk...Gel+Case+Cover+Skin+For+Huawei+honor&_sacat=0
Batteriet på 1900mA, är tilltaget för att vara en mobil. De dagar jag inte haft displayen på så mycket, har jag klarat 48timmar på en laddning.
Displayen är okey, det är vad man får förvänta sig i denna prisklass.
Touch kan missa lite ibland. Man får trycka aning hårdare än jag gjorde på min HTC desire. Vilket jag vant mig vid efter någon dag.
Finns SD-minnes plats, men min leverades utan minne. Jag har ett 32Gb vilket jag tror är max vad telefon stöder. Du har ca 850Mb att installera appar på, vilket räcker åt mig.
Med 4.0.3 så flyter telefon väldigt fint på hem-skärmar och liknade.
Till några avancerade spel passar inte denna mobil till, eftersom den har en singel-kärning processor på 1400Mhz. Men till vanliga spel duger den gott till.
Högtalare är okey enligt mig. Använder den till att lyssna på ljudböcker och då räcker volymen till.
Kameran tar sina 8Mpix bilder, tycker bilderna saknar lite skärpa. Så att ta lite spontana bilder duger den. Men tar du många bilder behöver du en bättre kamera. Finns en andra kamera i fronten för video-samtal.
Saknar möjlighet att ta screen-shoot. Något som löst detta får gärna höra av sig.
Har använt blåtand, gps och wifi utan att se några problem, wifi känns lite svagare än min gamla htc desire.
Slutsats: Med 4.03, då jag fick svenska, så tycker jag detta är den bästa telefon i mellan-segmentet om du skaffar ett case till den. Dess styrka är att den är dess prisvärdhet, batteriet-tiden och det rena Android upplevelsen. .
Click to expand...