Fråga om Huawei Honor

Diskussion i 'Honor' startad av wike1970, 24 jun 2012.

1. wike1970

wike1970 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Alla

Jag har frågat detta förut. Men jag tänkte fråga det annorlunda denna gång. Är det någon som vet när Huawei tänker släppa uppdateringen till sin Huawei U8860 Honor, vilken dag tänker de släppa den? Och hur lång tid tar den? En vän till mig sa att. Det kunde ta upp till 1 timme innan allt är klart. Sedan vilken version är det de ska släppa till den? Jag har sett det som står på "3". Men där står bara att den kommer i slutet av Juni.

Med Vänliga Hälsningar från
    Wike1970:)

2. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du går in på huawei uppdaterings sida
    http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=index&directoryId=3372&treeId=0&tb=1

Så ser det ut som de släpper ICS till en modell per vecka. Så min gissning och förhoppning är att det är Honor som står på tur om en vecka eftersom TRE har sagt slutet på juni och det har passerats nu..

Jag köpte min telefon från komplett och även den saknade svenska som språk. Den hade norska, danska osv men inte svenska.

Så jag är nyfiken om någon har fått sin med svenska över huvudtaget ??

3. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Väntar också på ics. Har det i min mediapad så vore kul att få det i mobben snart med:) Är förövrigt riktigt nöjd med den! Köpte min på netonet. Svenska fanns i den. Mvh Matte

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

4. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ingen lycka än :cry: . Får hoppas ICS kommer nästa vecka.

Jag har köpt några billiga case till min mob.
    http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261057827924

Har aldrig använt case förut, men denna telefon känns lite ömtåligare än min gamla desire. Så jag tänkte prova. Det kosta ca 60kr för 3 case som känns okey. De passar bra, lite vassa kanter som jag fått putsa till lite. Skulle önskat lite bättre friktion. Men de skyddar väll telefon okey. Tror det tog 10 dagar för dem att komma, men sånt är ju lite slump på ebay.

Last edited: 15 jul 2012
  5. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har även det andra case som jag beställt kommit.
    http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180887798614
    Kostade ca 20kr för ett skydd. Mycket bättre friktion på denna.
    Kan rekommendera denna :)

6. tobo

tobo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu går det att ladda ner en file från TRE's hemsida som du länkar.
    Den heter " dload.zip " och är på ca 350Mb

Jag har en olåst telefon med telia abb, frågan är om jag kan använda denna uppdatering ?

Någon med tre som provat och installera denna ?
    Är den tre brandad eller ren ?

Det finns fortfarande ingen officiellt uppdatering på Huawei hemsida !
    Konstigt att tre skulle få tillgång till den före alla andra och sen hinna
    göra en egen version. Så min gissning är att denna är helt orörd.

8. tobo

tobo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På den länkade sidan från TRE, finns längst ner en länk till Huaweis instruktioner på engelska, dessa är daterade 16 juli, så de är helt färska.

Så min gissning är också att det är en orörd version från Huawei.

Vore trevligt om någon med Tre vill testa denna uppdatering och rapportera här om den är ren eller tre-brandad.

(Har själv Tele2 samt olåst telefon)

9. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en olåst telefon med telia abb. Jag orkade inte hålla mig ;)

Så jag drog ner TRE's file och följde instruktionerna. En snabb rapport.
    Jag använde Huawei's egen backup för för kontakter/sms/logar osv. Det verkade funka som det skulle.

1. Det tar ca 10min. (kan beror på hur snabbt SD-kort du har, jag har ett samsung class10)
    2. Mobilen startar om några gånger (2-4ggr)
    3. Rör inte mobilen förrän du kommer till att du ska slå in pin kod (om du har sån) eller liknade.
    4. Telefon är helt tom. Med andra ord en fabriksåterställning. SD-kortet är orörd och intakt.
    5. Svenska finns.
    6. Android version 4.0.3
    7. Den återställer/hämtar inställningar från ditt google konto. Eftersom jag har 3st andriod enheter på samma konto fungerar detta sådär. Google bör göra detta profil anpassat.
    8. Kan inte se/hitta någon brandad'at i telefon. Den verkar vara Huawei-ren, vilket är nästan är vanila om jag förstått allt rätt.
    9. Allt jag har provat har funkat. Så min slutsats är att detta är den riktiga version för olåsta telefoner i europa (en asiastiskt 4.0 finns ute sedan tidigare)
    10. Tror inte detta är demo version. Den är är mindre i mb. Om någon trodde tre lagt ut demo version av misstag, så verkar detta inte troligt.

Kommer med mer info när jag provat mer.

Last edited: 20 jul 2012
  10. tobo

tobo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har även jag uppdaterat till 4.0.3 med filen från Tre.
    Funkar hur bra som helst med Tele2-abb.
    Som bonus fick jag svenska menyer, vilket jag inte haft tidigare.

11. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag kört 4.0.3 i några dagar. Allt fungerar som det ska och även jag fick svenska menyer tack vare denna uppdatering.

Det är väll bra och dela med sig av erfarenhet, om andra gör i köp-planer på denna telefon. Så här kommer mitt omdöme.

Jag tycker denna känns lite plastig, jag har köpt ett case jag kan rekommendera. Nu känns telefon mycket bättre.
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_trk...Gel+Case+Cover+Skin+For+Huawei+honor&_sacat=0

Batteriet på 1900mA, är tilltaget för att vara en mobil. De dagar jag inte haft displayen på så mycket, har jag klarat 48timmar på en laddning.

Displayen är okey, det är vad man får förvänta sig i denna prisklass.

Touch kan missa lite ibland. Man får trycka aning hårdare än jag gjorde på min HTC desire. Vilket jag vant mig vid efter någon dag.

Finns SD-minnes plats, men min leverades utan minne. Jag har ett 32Gb vilket jag tror är max vad telefon stöder. Du har ca 850Mb att installera appar på, vilket räcker åt mig.

Med 4.0.3 så flyter telefon väldigt fint på hem-skärmar och liknade.

Till några avancerade spel passar inte denna mobil till, eftersom den har en singel-kärning processor på 1400Mhz. Men till vanliga spel duger den gott till.

Högtalare är okey enligt mig. Använder den till att lyssna på ljudböcker och då räcker volymen till.

Kameran tar sina 8Mpix bilder, tycker bilderna saknar lite skärpa. Så att ta lite spontana bilder duger den. Men tar du många bilder behöver du en bättre kamera. Finns en andra kamera i fronten för video-samtal.

Saknar möjlighet att ta screen-shoot. Något som löst detta får gärna höra av sig.

Har använt blåtand, gps och wifi utan att se några problem, wifi känns lite svagare än min gamla htc desire.

Slutsats: Med 4.03, då jag fick svenska, så tycker jag detta är den bästa telefon i mellan-segmentet om du skaffar ett case till den. Dess styrka är att den är dess prisvärdhet, batteriet-tiden och det rena Android upplevelsen. .

Last edited: 24 jul 2012
  12. tobo

tobo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

13. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Läste att man tog screen-shoot med vol-minus och power-knappen defult i ICS. Så jag pillade på dessa knappar några hundra gånger och lyckas få 2-3 screen-shoot. Lyckades inte förstå varför det funka bara ibland.

Så efter en stund kom jag på det. Man ska trycka både vol-minus och power-knappen samtidigt, sen hålla in dom en stund som är ca 1sec. Jag hade inte hållit in knapparna länge nog när jag misslyckas.

Nu kan vi ta nästa problem, hur klipper och klistrar man i ICS ? klippa ut lyckas jag med, men lyckas inte lita ut hur jag klistrar in. Säkert lika enkelt även det. Mina googling tar mig till att klipp och klista är förbättrat i ICS, men igen av träffarna talar om hur ;) .

14. callecool

callecool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket av casen köpte du? Det finns ju en hel hög på sidan du länkar till...
    Finns det utbytbara bakstycken att köpa? Dvs bara luckan bak, som är så plastig... Skulle vilja ha en som är typ "gummibelagd" som inte är så hal... ;-)

15. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trk...Gel+Case+Cover+Skin+For+Huawei+honor&_sacat=0

Om du klickar på denna länk får jag 20 träffar. Nästan alla träffar visar det case jag köpte men i olika färger (det har smugit sig in 2 träffar med andra case). Så jag tror du kan räkna ut vilket case jag menade. Det caset jag köpte täckte även baksidan, så du får ett baksida med lite bättre grep.

16. callecool

callecool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OK, men åter till min fråga, är det någon som vet?: "Finns det utbytbara bakstycken att köpa? Dvs bara luckan bak, som är så plastig... Skulle vilja ha en som är typ "gummibelagd" som inte är så hal... ;-)"

17. rizpusher

rizpusher Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    häleböp

MINA ENHETER

Operatör:
    häleböp
    Är det ingen som kan posta lite bilder eller en video hur ics ser ut på honor? Är inte säker om man ska ta arc s eller honor.

18. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Ics funkar dåligt på arc s. Haft 2 stycken nyligen o båda var buggiga o hängde sig ofta med ics så gick tillbaka till gingerbread.. Honor vet jag ej då jag bara körde den med Gingerbread. Finns på Youtube om du vill se. Bara söka på ics på respektive;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

19. rizpusher

rizpusher Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    häleböp

MINA ENHETER

Operatör:
    häleböp
    vet att det finns på youtube. vill bara veta hur den versionen ifrån 3 funkar och hur den ser ut. det är vanilla ics va?

20. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Vet tyvärr ej hur det är med 3:s ics. Nån annan här lär veta;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2