Frågetråd

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Jontatas, 4 mar 2010.

  1. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vad är bättre med ett annat Baseband i telefonen?
     
  2. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    @K4L
    Samsung NPS och Windows X64 oavsett version är en känd problemkombination.
    Om möjligt, kör från XP x86 så spar du både tid och tårar...

    Edit: Hm, nu såg jag din sista edit. Jag antar att grattis är på sin plats :)
     
    Last edited: 19 aug 2010
  3. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hur kopierar jag en app från /system/app/ till mitt minneskort?
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Någon som vet varför den startar på setup connection hela tiden i odin?
     
  5. mekstro

    mekstro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kräver root + t.ex. Root Explorer om man vill flytta filen och/eller lägga tillbaks.
    Vet dock inte vad som händer om man flyttar tillbaka en apk. Jag känner inte att jag vill ha tillbaka Pantheon i brådrasket, så jag har inte provat:)
    Ev. kan det fungera med MyBackupPro?
     
  6. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Okej, är så att jag tycker inte email klienten som följer med kitchen är något bra. Den som följer med den officiella 2.1 till spican har stöd för att synca kalendern och det har inte den som följer med kitchen.

    Har börjat få problem med Launcher Pro, direkt efter att jag har flashat in Kitchen V2 och börjar göra inställningar i Launcher Pro så hänger sig Launcher Pro och jag får FC, startar om mobilen, fortfarande det problemet. Det går helt enkelt inte att komma in i mobilen, det är bara att wipe all data och cach och börja om. Segt som f'n är det. Någon som har upplevt något liknande?
     
    Last edited: 20 aug 2010
  7. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Därför är det bra att alltid ha minst två launchers installerade så om det blir problem med den ena kan man alltid köra på den andra undertiden man försöker fixa problemet.
    Jag kör LauncherPro och har inte fått några problem hittills men jag har inte prövat så mycket än. Har även ADW launcher installerat utifall.
    Vad du kan försöka med är att installera ADW från recovery starta med den och av installera LauncherPro och installera den sedan från market.
     
  8. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Men eftersom Launcher pro är vald som standard så kan man väl inte välja när den krashar sedan eller? Hur skulle jag kunna installera ADW via recovery? Har nu gjort en backup på data och system så jag är någorlunda igång om det skulle krascha igen.

    En annan fråga, kan jag lägga in egna apps i "/system/app/" i "update.zip" innan jag flashar in den i recoverymode?
     
  9. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När man aktiverat apps2SD i Samdroid tool, sparas apparna automatiskt då på SD-kortet? Vart hamnar dom och hur kontrollerar jag att det blivit rätt?
     
  10. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag kör med original skärmskyddet och tycker inte skärmen är så jätte känslig nästan så jag måste använda tummen för att använda den. Ska det vara så eller är det skyddet som tjuvar min kraft ? :)
     
  11. ndrangheta

    ndrangheta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER


    Jag var tvungen att flytta dalvik cache till sd också.
    Sen reboot.
    Kolla ditt internminne via inställningar om det påverkats.
    Kolla gärna via samdroid tools också o se om utrymmet i partitionen på sd kordet förändrats.
    J
    ag tror inte att exakt alla apps går att köra via sd-kortet , men till en stor del.
    Mitt interna utrymme minskar litegrann när jag installerar apps, men inte alls som innan.
     
  12. Az1337

    Az1337 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har exakt samma problem, dock hände detta innan jag körde med Kitchen V2. Jag kör också med LauncherPro och alla mina appar får FC. Jag får helt enkelt också återställa telefonen till orginal sen ladda ner alla appar igen etc. Något jag lärt mig är dock att göra backupps via SamdroidTools och via TitaniumBackup, så slipper man börja om från början helatiden.

    Jag tror att detta kan vara relaterat till SD kortet på något vis, problemet började efter att jag hade tagit ut SD kortet medans telefonen fortfarande va påslagen.

    Någon som vet??
     
  13. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    De appar som ligger i /system/app kommer alla fall inte att flyttas vad jag vet.
     
  14. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Vet inte om det borde göra någon skillnad men man bör väll alla fall stänga av telefonen om man ska ta ur SD kortet eller sim. Har man Apps2SD igång kan det nog bli lite knas om man tar bort SD kortet när telefonen är igång.
     
  15. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, du kan lägga in egna apps.

    /J
     
  16. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag upplevde en stor skillnad mellan att ha skyddet på och inte på. Det åkte ganska omgående och jag har inte haft något skydd alls (på telefonen). Telefonen åker alltid i fickan utan något skydd, jag har småbarn som ibland fått tag på den etc. men inte en repa.
    Så displayen verkar inte direkt känslig och då är det ju ingen stor poäng att ha ett skydd som försämrar egenskaperna.

    /J
     
  17. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!
    Undrar vad det är för skillnad mellan en deodexed version i kitchen och resigned?

    SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) [58 MB]
    SamdroidMod Version 1.3.1.resigned [XXJH1] (Android 2.1) [57 MB]
     
  18. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Vet faktiskt inte riktigt, men med den deodexa versionen kan du ändra teman och lägga in Frozen Eclair och lite annat det går inte i resigned. Sen vet jag inte om den resigned versionen är stabilare. Annars vet jag inte varför man skulle ta nått annat än deodexed.
     
  19. Kvillen

    Kvillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag har flashat om min mobil med hjälp av köket på samdroid, la samtidigt till HTC-tangentbordet, men skulle vilja använda mitt Slide-it keyboard som jag laddat ner senare, men hur katten byter jag tangentbord, bort från HTCvarianten?

    Mvh
    Kvillen
     
  20. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag tror du får gå till Inställningar -> Nationella inställningar och text, där tror jag du kan stänga av HTC tangentbordet och aktivera det andra.