Frågetråden (inför köp)

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av teddyjohan, 10 jul 2010.

1. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns många lock-appar (bara att söka på "lock" på Market), många bör funka i QVGA! Körde ett par på min Tattoo som gav mig iPhone-stil bl.a. men jag gillar i slutänden HTCs lösning (stock Android?) bäst!

2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Klockrent! Då är det en mini jag ska ha, är ju som sagt lite SE fanboy. ;)

3. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är väldigt nyfiken på batteritiden! Har kollat igenom massor av recensioner och alla verkar säga olika. En del menar att den är sämre än genomsnittet, andra att den är bättre. En stor anledning för mig att byta från Legend till en mindre telefon är att jag vill ha ut mer batteritid (mindre skärm, säkert mindre surf och annat frestande).

Vad säger ni om det?

4. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Då säger jag att den är bättre än genomsnittet. Jag laddar ungefär varannan dag när jag inte använder den så mycket. När jag använder gps och annat lull-lull så får jag ladda varje dag. Men den är klart strömsnålare än de större mobilerna.

Last edited: 12 jul 2010
  5. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Hur många screens kan man ha?

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är väl ca 20 hemskärmar har jag för mig? Tillräckligt för att inhysa alla widgets man kan tänkas behöva dvs :)

Hur upplever ni Timescape? Läste några recensioner där dom skrev att texten alltid var för kort (trots skärmutrymme), vilket låter lite dumt. Samt att bilderna i bakgrunden i TS är på tok för lågupplösta (istället för att göra dom högupplösta men suddiga) vilket gör upplevelsen mycket dålig.

7. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gillade inte timescape alls faktiskt, den är rätt snygg, men långsam och texten får som sagt ofta inte plats. Dessutom retar jag mig på att facebookposter öppnas i browsern och inte i facebook-appen.

8. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känns sjukt bakvänt med Timescape på det sättet. Finns väl en poäng med att man ska kunna köra TS direkt utan att installera Facebook, men över huvud taget tycker jag det känns som att SE går väldigt långsamt framåt. Som om dom fortfarande tänker feature phone när dom gör smart phones. Varför inte lägga in inställningar som löser sånt här? Det skulle vara ett par rader kod mer, bokstavligt talat.

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Jag upplever att det är ett bättre batteri i Mini. Hade en Legend i 2 veckor och
    den klarade inte en hel arbetsdag med mitt användande. Det gör min mini Pro
    utan problem

10. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lägger upp Legenden på auktion imorrn, bara jag hittar kameran :) så får vi se hur X10:an flyter! Noterade att Sony-Ericsson utlovat en ny version av UX, inklusive uppgradering på timescape, inom 3 månader. Så jag tror det kommer rättas till ett och annat! För övrigt borde ju Mini-modellerna få samma uppgradering som X10an nyss fick, så man kan ställa in bakgrund i Timescape etc.

11. KingLouie

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Förstår inte riktigt varför du ska byta från Legend till X10 mini!?:P

12. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att Legend är stor, tung, HTC Sense är buggig som fan och batteriet räcker ingenstans!

Känns som att den bästa lösningen än så länge är att ha en liten smartphone (och X10 är minst) och en iPod touch i fickan samtidigt. Ska man köra Spotify några timmar om dagen och spela lite dör ju batteriet alldeles oavsett på nolltid!

13. KingLouie

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Åh fan...där ser man! Jag som trodde det var en bra mobil och alla lovorden man hört om Sense...

Jag gillar inte heller stora mobiler med dåliga batterier...tror du blir nöjd med en mini. Jag blev det iaf!:)

14. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Risken finns ju att jag har fått ett måndagsex, men ärligt talat tror jag att jag kanske använder telefonen för intensivt. Android hänger nog med, men inte Sense. Jag kör inga tunga apps men jag är snabb i vändningarna. Skriver snabbt, svepar snabbt och vill att allt ska hända på en gång. Förväntar mig inte samma upplevelse på en X10 Mini, MEN å andra sidan känns det sunkigt att ha en dyr HTC-mobil om hårdvaran inte kan leverera den där känslan som du beskriver.

15. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upplever x10 mini som lite ojämn vad gäller hastighetskänslan. Oftast känns den blixtsnabb och väloljad, men rätt som det är så får man vänta 8-10 sekunder på att kontaktlistan ska öppnas, eller så hackar scrollningen ihop för en stund etc. Just när det gäller textinput tycker jag dock att den är väldigt rapp.

16. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är nyfiken på om det är Android i sig (körde 1.6 förut och fick krascher konstant) eller om det är gränssnittet eller hårdvaran som krånglar. Känns som att det spelar ingen roll om man köper en mobil för 5 tkr eller en för 1,5 tkr så får man ungefär samma kvalitet...

17. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

tror att du kommer att bli grymt besviken. flickvännen fick sin mini pro igår och den ligger oerhört långt efter min desire. skärmen är hemskt dålig! android 1,6 bara osv...

har du provat att göra en fabriksåterställning på din legend? det löste mycket problem som jag hade i början med min desire. nu skulle jag aldrig byta, är helnöjd med sense och allt!!! :D

18. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska prova en tredje fabriksåterställning, men jag tror inte det hjälper. Kom ihåg att Legend har i stort sett samma hårdvara som X10 Mini :)

19. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 700
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Helt fel att jämföra HTC Desire mot X10 Mini och Mini Pro, det är två olika telefoner och olika mjukvaruanpassningar.

X10 Mini och X10 Mini Pro är kompromiss telefoner jämfört med de stora, vill du ha en liten kraftfull telefon med Android så har du dessa telefoner med båda för och nackdelar för vad denna kompromissen innebär ! Vill du ha en stor kraftfull så har du X10i eller HTC Desire, Legend o s v.

20. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har en Desire men är oerhört sugen på en mini pro. Vad utöver surfning gör Desire så mycket bättre? Sense tycker jag mindre och mindre om ju mer tiden går.