Frågetråden (inför köp)

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av teddyjohan, 10 jul 2010.

1. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Sant...mobilerna riktar sig till helt olika kundgrupper.:P

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde en X10 Mini idag. Vet inte om det är ett bra eller dåligt beslut. Har varit sugen på en X10 Mini sen innan jag fick Legende och jag får se minst 15 reklamfilmer på TV för X10 Mini och Mini Pro VARJE dag så jag blir påmind hela tiden :P till slut kände jag att, fuck it, jag beställer...

Har ju kört en Tattoo med många gånger sämre skärm än X10M förut så det oroar mig inte. Det jag oroar mig för är webbläsaren, och jag är väldigt blogg-intensiv så jag hoppas jag kan läsa bloggar på den utan problem trots att skärmen är så liten!

Problemet jag har med Sense är att det inte funkar som jag VILL att det ska funka. Nyhetsläsare? Visst, klockrent, men den funkar inte med Google Reader och den får bara fram "0 nya inlägg" på nästan alla feeds. Vänner-widget? Visst, men den visar ju "nya händelser" på alla kontakter, även om jag redan kollat på dom.

Meddelande-widget? Kul idé men både appen och widgeten är inget annat än strul om man råkar ha ett par olästa SMS från olika personer samtidigt! Mailwidget? Funkar faktiskt grymt bra - men det finns ju ingen gemensam inbox, så jag måste ha tre stycken! Snygga animationer, aktiva bakgrunder? Nej, det funkar men, surprise surprise, HTC har blockerat det!

Kort sagt - ska jag ha en stor mobil i fyratusenkronorsklassen så vill jag att den ska prestera som en mobil i fyratusenkronorsklassen, annars kan det lika gärna kvitta, oavsett hur snygg skärm den har. Och skärmen slukar för övrigt mer batteri än Paris Hilton slukar hunkar.

3. quietlybrilliant

quietlybrilliant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

HA! Nu, och bara nu, förstår jag hur mycket batteri det går åt till Legendens skärm... XD

4. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu verkar jag ju mer bitter än jag egentligen är, men det känns bara lite fel när telefonsituationen är sådan att man blir överlycklig över att skärmen funkar...det känns som att man borde bli överlyckligt av annat i en så dyr telefon.

Noterade nyss i en annan ny tråd här att X10 Mini inte kan hämta mail automatiskt. Känns inte fullt så smartphone-aktigt. Har jag hoppat ur askan in i elden?

5. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Nja, den hämtar då glatt mina gmails automatiskt.

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske läste fel i tråden här bredvid, men vad gäller för IMAP då? Gmail använder jag inte.

7. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

man får ta inläggen i detta forumet med en nypa salt. många klagar först och kollar upp sedan

imap fungerar perfekt med den inbyggda mailklienten

8. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gmail pushas väl utifrån, så dom dyker upp direkt. Aldrig använt nån annan mailklient.

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var befriande att höra :) någon som kan rekommendera en bra bloggläsare (RSS eller helst google reader) som passar bra på X10 Mini?