Frågor ang. rootprocess och återställning [novis]

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dixipix, 14 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dixipix

dixipix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag börjar redan att skriva här att jag läst igenom flera trådar men inte blivit riktigt klok ändå och inte fått några riktigt tydliga svar på mina frågar. Om jag redan här strider mot några regler så lås gärna tråden!

Jag är väldigt ny inom Android-världen och har en del att lära mig.
    Jag förstår mig inte riktigt på alla förkortningar och benämningar vad tex. RUU och dylikt vad detta betyder så svar i "klarspråk" uppskattas mer än väl.

Det jag vill är att roota min desire för att få tillgång till diverse funktioner.
    Själva processen för att roota är jag ganska klar med hur det fungerar.

Men min största fråga är om jag vill återställa min telefon till ursprungsskick så finns det tydligen alternativ för detta i dagsläget.

Fråga:
    Om något skulle gå fel eller krångla i framtiden, kan jag då ta och flasha tillbaka till den original med hjälp av den romen som HTC skickade ut med den senaste uppdateringen? Går detta? Eller vart finner jag rätt fil för att utföra detta.

Känns som jag faller i blindo bland alla filer som går att ladda ner och förstår inte riktigt vilken som är rätt osv.

Snälla hjälp mig! Eller hänvisa mig dit jag på ett enkelt sätt kan få fram det jag behöver!

2. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Sorry, kommer vara tråkig forum"polis" nu, jag testade att använda verktyget "Sök i detta forum" och sökte på ordet "Återställa" (som du själv valt), och gissa vad som hände?? Svaret på din fråga dök upp, i ganska många exemplar...

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.