Frågor angående Olika roms till Play

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Virtual, 6 mar 2012.

  1. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet du något sätt att göra nån form av säkerhetskopia på en icke rootad mobil? tänkte mest på typ sms, alternativt vissa appar också :P kopiera filer från SD och sen lägga på dem igen funkar väl inte?
     
  2. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tänte att denna guide här under kunde hjälpa men vet dock inte hur du ska göra annars om du inte har root :ehm: för den verkar inte ta en backup av meddelanden utan endast alla andra appar som inte ligger i systemet tror jag med tanke på kommandot "adb backup -apk -all -nosystem -f c:\backup.ab"

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72458

    Men du kan kolla igenom tråden och se om "adb backup -apk -all -f c:\backup.ab"

    skulle kunna vara något, vilket jag tror i a f att det skulle, men jag är inte helt hundra :ehm:
     
    Last edited: 17 maj 2012
  3. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Detta kan varabraom du t.exbyter tillenny nalle och villhameddig alla program + program data"

    Nämner de ju och de innebär väl i så fall att appen (t.ex. ett spel) plus framsteg i det spelet också blir sparat ? Verkar vara det som arcens ägare är mest orolig för att nått framsteg i ett spel ska försvinna :-P
     
  4. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Yes, det är helt korrekt det :D
     
  5. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej men klart värt att testa då :-) fast blir ju ändå lite 50/50 om man inte kan testa ifall säkerhetskopian blev ordentligt gjord men är värt o testa ändå :-P
     
  6. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det kommer nog att fungera klanderfritt på användarens appar och data men möjligen itne på själva systemet i sig då jag tror att den inte tar någon backup av det, så det blir 100% användarappar+data minus systemappar+data.

    Annars så kan du alltid testa den koden jag skrev och se om den gör backupen väldigt mycket större i jämförelse till om du använder den koden som står i guiden jag skickade dig (för då vet du att du med största sannolikhet har fått med alla systemappar+data) och sen testa den större backupen först, och fungerar inte den p g a fel i kommandot så är du alltid säker med den andra, mindre backupen :)

    OBS: tänk på att kommandot skapar backup-filen direkt i c:\ så gå in i C-mappen och sök upp backup.ab för att sedan flytta den medan du skapar den andra backupen :P
     
    Ticker gillar detta.
  7. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej de lär testas, enbart vänta på godkännande så jag inte blir ensam ansvarig om de mot förmodan skiter sig :-P
     
  8. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag håller tummarna för att det lyckas :P
     
  9. Ticker

    Ticker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte försöka mig på att lägga på en custom rom på mobilen, en av de som rekommenderades tidigare i denna tråd :) Har en fundering bara, efter att jag lagt in den o fått den o fungera. Jag gör regelbundet säkerhetskopior med titanium backup, bland annat program+ systemdata. Men om jag t.ex. återställer detta kommer väl custom romen försvinna eller är jag ute o cyklar nu? Om inget annat vad kan man återställa med titanium utan att de påverkar custom romen ?:P
     
  10. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du kommer inte att kunna återställa via Titanium Backup när du lagt in ICS för det är omgjort så mycket från grunden att de inte kommer att lägga data eller appar på samma ställe eller så, vet detta av egen erfarenhet, då jag inte trodde det skulle fungerade, testade, och det visade sig att jag hade rätt med att det inte fungerade :P